Kaj človek pomisli ob modelu citroën berlingo? Marsikdo bi glede na prodajne številke in zadovoljstvo uporabnikov upravičeno rekel, da gre za evropskega in slovenskega kralja podrazreda prilagodljivih potniških vozil. Opel combo life želi senco svojega brata še raztegniti in ob tem dodati nekaj lastnih posebnosti, ki so značilni za to nemško znamko. Combo je torej bolj kot konkurenca berlingotu zgolj "diverzifikacija" ponudbe. Denar bo itak ostal v družinskem krogu.
Mimo Ženeve do Slovenije
Opel combo life je po grandlandu X in crosslandu X tretji model, ki je bil razvit in izdelan v tesnem sodelovanju s PSA. Ime combo so sicer pred njim v zadnjih treh desetletjih nosile že štiri generacije Oplovih dostavnikov, ki so prihajale na cesto tudi kot potniške različice, je pa sedaj prvič, da so ga razvojniki razvili na osnovi potniškega, ne tovornega podvozja. Skrivnosti pri combu na prvi pogled ne more biti veliko, saj je tehnično in oblikovno zelo povezan s svojima francoskima bratoma citroënom berlingom in peugeotom partnerjem. A če sta se zadnja dva nastavljala žarometom v Ženevi, je combo zaradi odsotnosti Opla na avtosalonu ubral taktiko turneje po Evropi, s katero želi pritegniti pozornost.
S čim je torej uspel opozoriti nase opel combo med kratkim obiskom Slovenije?
Uporabnost prostora:
Škatlasto zasnovana potniška kabina se zdi kot dnevna soba z vsem pohištvom vred. Sedeži v drugi vrsti so za doplačilo lahko ločeni in vsi tri enaki, kar močno piha na dušo večjim družinam, ki v poplavi križancev ne najdejo več avta zase. Za še večje družine pa je na voljo dolga različica (4,75 m oziroma +30 cm), v kateri se lahko pelje sedem potnikov. Ti lahko s seboj peljejo ogromno osebne prtljage, saj je v prtljažniku med 597 in kar 2694 litri prostora, medtem ko je po avtu kar 28 dodatnih odlagališč s skupaj 186 litri prostora. Za doplačilo si lahko kupec omisli še strešno konzolo z okni in vzdolžnim prostorom za dodatno skladišče potrebnih in manj potrebnih stvari. V podaljšani različici je mogoče prevažati do 3,5 metra dolge predmete, zadnja vrata imajo steklo, ki se odpira posebej.
Naprednost tehnologije:
Opel combo ima že danes veliko serijskih asistenčnih sistemov, ki jih bodo morali avtomobili šele čez nekaj let obvezno imeti: prepoznavo pešcev in samodejno zaviranje, asistent za držanje smeri, prepoznava utrujenosti …
Med doplačili pa so 180-stopinjska vzvratna kamera in avtomatsko parkiranje, opozorilo na bočne ovire, HUD zaslon … Opcijsko je mogoče v comba vgraditi tudi IntelliGrip sistem za naprednejše razporejanja navora na prednji kolesni par, s čimer naj bi se voznik samozavestneje počutil med pustolovščino izven asfaltnih poti.
Med posebnosti z nemškim pridihom lahko štejemo podrobnosti, kot so tipičen Oplov volan, ki je lahko tudi ogrevan, ali pa značilni merilniki, medtem ko je centralna konzola z do 8-palčnim zaslonom in sodobnim infozabavnim sistemom povzeta po obeh bratih. Na seznamu doplačil ne manjkata niti 230-voltna vtičnica in brezžično polnjenje.
Vožnja:
Kako se pelje combo life, bo treba počakati še nekaj mesecev, saj bodo naročila pri slovenskem uvozniku pričeli pobirati poleti, prvi avti v salonih pa bodo jeseni. Največ jih bo verjetno še naprej imelo vgrajen 1,5-litrski dizelski motor, ki prihaja v treh različicah moči, kot alternativa bo 1,2-litrski turbobencinski motor. Combo life bo premierno v segmentu na voljo tudi z osemstopenjskim avtomatskim menjalnikom.
Opel combo life tako kot še vsi njegovi kolegi ni avto, v katerega bi se zaljubili na prvi pogled. Ima pa ogromno dobrih lastnosti, ki zbujajo upe, da bi lahko odlično služil potrebam družin ali aktivnih posameznikov. Zanimivo bo videti, kakšna bo njegova cenovna politika ob vplivnih francoskih bratih berlingotu in partnerju. Več o tem bo znanega čez nekaj tednov.
dezurni@zurnal24.si