Avto
27 ogledov

Olepšan veliki poglavar

Jeep grand cherokee
1/14
Gregor Prebil
Prva vožnja. Pri Jeepu so velikega poglavarja (grand cherokeeja) prenovili že po dveh letih. Razlog ni slaba identiteta, saj je po 20 letih še naprej originalen in med kupci priljubljen avtomobil, temveč prenova Chryslerjeve modelne palete, odkar je v večinskem lastništvu Fiata.

Zunanja prenova je diskretna, a potrebna, saj bodo poenotiti videz hišnih modelov. Med drugim prihodnje leto prihaja novi cherokee. Veliki poglavar ima nove biksenonske žaromete z dnevnimi LED-lučmi spredaj in zadaj. Strešni spojler je izrazitejši, v vzvratna ogledala so vgradili smernike, odbijači so v prid dinamičnejših linij bolj izraziti, zadnje steklo je zaradi preglednosti večje. Zaščitni znak ostaja nekoliko pomanjšana maska s sedmimi navpičnimi odprtinami.

Tekoči kristali pred voznikom

Luksuz so znotraj poudarili z novimi materiali, veliko je usnja in bakrenih oziroma lesenih dodatkov in novim trikrakim večopravilnim volanskim obročem, ki je opremljen za naperkami za menjavanje prestav menjalnika.

Jeep grand cherokee | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Nov infotainment vključuje barven zaslon na dotik z diagonalo 21,3 centimetra (8,4-palca), na katerem se prikazuje tudi slika iz kamere na zadku vozila, ki med parkiranjem prikazuje pravilno mser vrtenja volan in podatki navigacijske naprave. Pred voznikom je povsem digitalni sedempalčni TFT-zaslon. TFT je kratica za tehnologijo tekočih kristalov vdelano v ploščo z merilniki. Na podlagi digitalnega izpisa, lahko voznik sam kombinira preko 100 podatkov o delovanju avtomobila bi rad spremljal na ekranu pred sedboj, na primer vpogled v delovanje podvozja in prenosa moči na zadnji kolesi. Nov je sistem ozvočenja. Alpine nadomešča znani izdelovalec Harman kardon s sistemom 19 zvočnikov in 12-kanalnim ojačevalnikom.

Avtomatika za manj stresno vožnjo

Nov je osemstopenjski samodejni menjalnik, pod katerega se podpisuje slavno podjetje ZF, ki opremlja tudi znamko Rolls-Royce. Ko na polno pohodimo plin lahko voznik uporabi funkcijo "kick dows"  pretikanja iz osme v drugo prestavo.

V skladu s trendi so motorji kljub večji moči motorji v povprečju za devet odstotkov manj potratni, toliko je nižji tudi izpust škodljivega CO2. Stalni štirikolesni pogon moč med prednjimi in zadnjimi kolesi  razporeja v razmerju 60/40, pri terenski vožnji se pri nizkih prestavnih razmerjih moč razporedi polovično med obe osi.

Po višini nastavljivo podvozje

Jeep grand cherokee | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Asistenčni sistemi vključujejo posodobljen sistem opozarjanja pred trkom s sistemom za preprečevanje nesreč in prilagodljiv tempomat s funkcijo zaustavitve. Sistem select-terrain omogoča izbiro petih voznih programov – pesek, blato, samodejni način, sneg in skalovje. Odvisno od izbranega programa za preprečevanje zdrsa pogonskih koles in vzmetenja (quadra lift) sistem preprečuje zdrs pnevmatik in prilagodi navor za najbolj optimalno učinkovitost.

Glede na teren in vozno dinamiko je moč vzmetenje dvigati ali spuščati. V primeru, da zapeljemo na skalnat teren je moč podvozje dvigniti do 28 centimetrov od tal, ko si želim bolj dinamične vožnje po asfaltu ga lahko znižamo za dva centimetra, še za dodatna dva zaradi lažjega izstopanja iz vozila spustimo, ko parkiramo vozilo.

Vtisi po prvi vožnji:

Poraba

Posodobljen turbodizelski 3,0-litrski motor V6 je manj hrupen, a za sedem kilovatov – skupno jih premore 184 – zmogljivejši in ima za 20 njutonmetra navora več. V tovarni obljubljajo povprečno porabo 7,5 litra, kar je 0,8 litra manj kot prej, izpusti ogljikovega dioksida so pod 200 grami.

Vtisi

Moč agregata V6 je zaradi samodejnega menjalnika izrazitejša. Moč na cesto prenaša hitro, motorju pa omogoča delovanje v širokem razponu vrtljajev. Predstavlja dobro ravnovesje med porabo in zmogljivostmi. Prestavljati je mogoče z obvolanskimi
naperkami.

Na terenu

Vožnja po asfaltu je zaradi zračnega vzmetenja in pripomočkov (radarskega tempomata) udobnejša in manj stresna, tereni pa so zaradi nastavitve oddaljenosti od tal do 28 centimetrov dostopnejši. V primerjavi z nemškimi luksuznimi suvi je v ovinkih nagibanja več.

Cene

Za vstopni turbodizelski agregat V6 s 140 kilovati moči in opremo limited je treba plačati 54.800 evrov, zmogljivejši šestvaljnik (184 kilovatov moči) je 3.660 evrov dražji. Najzmogljivejši 6,4-litrski osemvaljnik s 344 kilovati moči stane 84.390 evrov.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.