Vse od svoje predstavitve pred dvema desetletjema, je smart zaradi svojih "mikro" dimenzij in funky oblike vzbujal pozornost kupcev. Postal je kralj mestnih ulic, avto, ki se parkira na mesto za motocikle ali pa kar pravokotno med dva osebna avtomobila.
Njegovo obliko so čez leta stalno pilili, aktualni model pa je pravzaprav sorodnik renault twinga, saj je nastal v projektu Edison, v katerem sodelujeta Renault in Daimler. To pomeni, da je tovarna Revoz ob proizvodnji twinga pod svoje okrilje dobila tudi štirisedežnega smarta forfour.
V Revozu smarta izvažajo tudi v Azijo in ZDA, lani pa so proizvedli 45 tisoč vozil znamke Smart, od tega 5.000 električnih modelov. Daimler je ta teden objavil vest, da bo novo generacijo smartov izdeloval skupaj s kitajskim partnerjem Geelyjem, kar pa pomeni, da bodo smarti, ki bodo zgolj še električni, nastajali na Kitajskem. Tovarno v Franciji, kjer nastaja dvosedežni smart, bodo napolnili z novimi električnimi mercedesi znamke EQ, tovarne Revoz pa niso omenjali. A kot vse kaže se bo končalo pri projektu Edison.
Nevenka Bašek Zildžović, vodja službe za komuniciranje pri Revozu, je za zurnal24.si odgovorila, da se novica, ki jo je objavil Daimler, nanaša na proizvodnjo smartov od leta 2020 dalje. "V zvezi s tem v Revozu nimamo nobenih informacij in novice tudi ne moremo komentirati. Prav tako ne prihodnosti sodelovanja Renaulta in Smarta pri bodočih modelih twingo in smart," pravi sogovornica in zaključuje, da se je projekt Edison (modeli twingo in smart) nanašal le na trenutne modele.
Prodaja znamke Smart je lani padla za 4,6 odstotka na 128.802 vozil, kar 58-odstotni padec pa je znamka zabeležila v ZDA, kjer je bil prodanih zgolj 1.276 avtomobilov.
V Revoz prihajajo novi projekti
Ob obisku tovarne v Novem mestu so nam lani najavili nove projekte. Najbolj pomemben bo zagon proizvodnje nove generacije renault clia, ki na svetovne ceste prihaja v drugi polovici leta 2019. Prihaja tudi električno vozilo znamke Renault.
V Revozu so pred slabim letom dni povedali, da so lahko s proizvodnjo več modelov bolj prilagodljivi glede na razmere na trgu. Raste tudi število zaposlenih. Revoz je obnovil status največjega slovenskega izvoznika. Tovarna je leta 2017 ustvarila za 1,6 milijarde evrov prihodkov, kar pomeni 3,7 odstotka slovenskega BDP in 4,4 odstotka celotnega slovenskega izvoza. Tovarna Revoz pa se je v skupini Renault-Nissan tudi na račun digitalizacije in avtomatizacije proizvodnega procesa in avtonomnosti spet pridružila skupini najboljših tovarn skupine.