Renault se elektrifikaciji modelske palete posveča že desetletje. Daleč najbolj pomemben produkt je 100-odstotno električno vozilo zoe. Prva generacija s 150 kilometri dosega s polno baterijo je bila predstavljena leta 2012. Leta 2016 je sledila druga generacija z novim motorjem, zdaj pa je na ceste zapeljala 3. generacija, s sicer skoraj originalno obliko, a tehnološko bistveno drugačna in posodobljena, da bi morala zadostiti potrebe širokega kroga voznikov.
Pri Renaultu, kjer so lani prodali po svetu skoraj 40 tisoč zoeijev, letošnja rast prodaje pa bo 50-odstotna, radi poudarjajo, da je bil zoe zasnovan kot 100-odstotno električno vozilo, tako glede oblike kot funkcionalnosti in tehnologije povezane z električno vožnjo.
Bolj kot sama oblika, ki so se jo oblikovalci komaj dotaknili – najbolj pomembna novost so serijski polni LED žarometi spredaj, led meglenke in polni led žarometi zadaj z dinamičnimi smerniki, se dotika revolucionarne zasnove kabine, novega motorja, načina polnjenja in baterije.
Kabina je zelo podobna tisti, ki smo jo spoznali pri novi generaciji clia. Poudarek je na digitalizaciji, saj so 10-palčni digitalni merilniki, na katerih lahko prilagajamo prikaze, kot je navigacija v polnem načinu, merilniki, način vožnje, poraba energije, rekuperacija …, serijski. Pokončen osrednji zaslon v obliki tablice lahko meri 9,3-palca in je v primerjavi s cliom, ki prihaja z bencinskimi oziroma dizelskim motorjem, prirejen prikaz za električne način vožnje (spremljanje pretoka energije, prilagojena je navigacija, ki ima namesto bencinskih črpalk označene polnilnice in doseg, do kam še lahko prideš s trenutno napolnjenostjo baterij). Iskanje je omogočeno v realnem času po principu »Google searcha«, kar pomeni, da je avto neprestano povezan preko mobilne mreže, iskanje pa je možno preko ključnih beseda. Samodejno je tudi posodabljanje navigacije in sistema preko mobilne mreže.
Tudi aplikacija My Renault prinaša posebnosti, kot je iskanje prostih polnilnih postaj, upravljanje polnjenja (kdaj in kako bo potekalo polnjenje), načrtovanje poti, ogrevanje in hlajenje avtomobila na daljavo …
Velik korak naprej je bil storjen na področju materialov in kakovosti končne obdelave. Materiali so mehkejši, vetrobransko steklo je v korist boljše zvočne izolacije prelito s posebno smolo za tišjo vožnjo, veliko je recikliranih materialov. Za oblogo armaturne plošče so uporabili stare varnostne pasove, sedeže in plastenke, veliko plastike po vozilu je reciklirane. Zdaj je serijska električna parkirna zavora, ki je omogočila več odlagalnih površin v vozilu, nova je tudi prestavna ročica, t. i. e-shifter, ki omogoča dva načina vožnje – D (povsem normalen način) in B, ki za dvakrat poveča regeneracija pri zaviranju.
Pomembna novost je nova baterija. Iz 40 kWh se je prostornina ob enakih dimenzijah povečala na 52 kWh, kar po ciklu merjenja WLTP pomeni 395 kilometrov dosega z enim polnjenjem. Zdaj je omogočeno tudi hitro polnjenje (do 50 kWh) in tudi vsi ostali načini polnjenja, na domači šuko vtičnici, domači stenski polnilni postaji in tudi na javnih polnilnicah, vključno z 22 kW polnjenjem, ki omogoča, da se v treh urah, koliko je maksimalen času uporabe javne polnilnice v Ljubljani, na primer, baterija napolni za okoli 300 kilometrov poti.
Nov je tudi električni motor, ki zmore 100 kilovatov moči 135 KM (še naprej je v ponudbi tudi šibkejši motor z močjo 81 kilovatov), prej je močnejši motor zmogel 110 KM moči. Večji je tudi navor, in sicer 245 Nm. V primerjavi s starim motorjem je izboljšano tudi pospeševanje in sicer je pospešek med 80 in 120 km/h boljši za dve sekundi, največja hitrost pa je povečana za 5 km/h.
Še naprej je možno zoeija kupiti z baterijo, kar pomeni ceno vsaj 32.690 evrov (brez odštete subvencije v višini 7.500 evrov in 3.000 evrov začetnega popusta) oziroma z mesečnim najemom, kar pomeni, da brez subvencije in popusta zoe stane 24.390 evrov, vsak mesec pa je treba najemati baterijo, ki stane od 74 evrov na mesec za prevoženih do 7.500 kilometrov na leto do največ 124 evrov na mesec z neomejenim številom prevoženih kilometrov.
Možen je tudi najem vozil, neke vrste operativni najem, kar pomeni, da bo, v primeru, da na leto prevozite do 10.000 kilometrov, mesečni najem 159 evrov. K temu je treba dodati še strošek polnega kaska, registracije in servisiranja, kar pri slovenskem Renaultu ocenjujejo za 84 evrov na mesec (brez stroškov za porabljeno elektriko in vinjeto). Najemojemalec mora odšteti še 1.000 evrov za prvo najemnino, kar pomeni, da bi bil po treh letih, ko bi avto vrnil njegov strošek za najem okoli 6.700 evrov, brez stroškov vzdrževanja, registracije in zavarovanja. Prvim 50 strankam bo Renault ob nakupu zoeija podaril še električni skiro, v času zimske akcije pa bodo kupci prejeli tudi zimske pnevmatike.
V prihodnjem letu nameravajo v regiji Adriatic (Slovenija in Hrvaška) prodati okoli 550 električnih zoeijev. Letos bo pri nas prodanih okoli 80 zoeijev, na Hrvaškem pa okoli 15, zato ocenjujejo, da bo prihodnje leto slovenske registrske oznake dobilo okoli 400 vozil zoe, kar je primerljivo z Volkswagnovim ID.3, ki na trg prihaja nekoliko kasneje v letu 2020.