I30 je v Evropi zasnovan avto, v primerjavi s prejšno generacijo pa prinaša novosti v obliko, ki pa želi delovati prej elegantno in stilsko kot pa preveč drzno, je ob premieri avta zbranim novinarjem pojasnjeval Peter Schreyer, oblikovalski guru tako Hyundaija kot sestrske Kie. In kakšno pravico ima Schreyer i30 primerjati z golfom? Precejšnjo, saj je bil pred leti glavni oblikovalec pri Volkswagnu, kjer jim je zrisal številne avte, tudi takratnega golfa IV.
Med drugim ima 4,34 metra dolgi i30 novo obliko "kaskadne" maske, ki jo bodo povzeli vsi hyundaiji. Čeprav je postavljen na obstoječo platformo, je bila ta konkretno prenovljena. Spredaj ima podvozje tipa mcpherson, zadaj pa standardno večvodilno premo, kar je porok za zelo dobro vodljivost in udobje na cesti (VW golf ima večvodilno vpetje le pri močnejših različicah).
Tudi volanski mehanizem je hitrejši in bolj neposreden, zavore pa zmogljivejše, naštevajo pri Hyundaiju primerjave s prejšnjim modelom ter zagotavljajo precej višjo stopnjo agilnosti in zadovoljstva med dinamično vožnjo. Zatesnjenost naj bi bila bistveno izboljšana.
Notranjost so skušali ukrojiti po okusu zahtevnih in modernih strank. To pomeni manj gumbov, ti pa so dobre kakovosti. Prostornost naj bi bila merilo ostalim, v prtljažniku je zajetnih 395 litrov prostora, kar je 15 litrov več od golfa, ni pa sicer največ v razredu. S podiranjem sedežev prostor narase na 1.301 liter.
Poslovili so se od LCD zaslončkov, sedaj je standarden vsaj petpalčni zaslon na dotik, opcijsko pa "lebdeči" osempalčni, nasajen na armaturni plošči. I30 pozna vse moderne protokole povezljivosti (Android Auto, CarPlay), brezstično polnjenje telefonov in TomTomovo navigacijo s stanjem prometa v realnem času.
Tudi pri naprednih asistenčnih sistemih hyundai i30 zre v oči najboljšim v razredu - pozna samodejno zaviranje v sili in radarski tempomat, pa opozorilo na mrtvi kot, asistenta za držanje pasu, asistenta za budnost, dolge luči in opozorilo na prečni promet pri vzvratni vožnji.
Kasneje pride še nekaj zelo močnega
Na začetku bo i30 na razpolago s tremi bencinskimi motorji: povsem nov je 1,4-litrski T-GDI agregat s 103 kW (140 KM), pod njim pa je trivaljni 1,0 T-GDI z 88 kW (120 KM). Vstopni motor je atmosferski 1,4 s 73 kW (100 KM).
Dizel je le tak s prostornino 1,6-litra, ki pa je na voljo v treh kombinacijah moči: 70 kW (95 KM), 81 kW (110 KM) in 98 kW (133 KM). Na voljo je tudi dvosklopčni menjalnik.
Prodaja novega i30 bo stekla na začetku prihodnjega leta.
dezurni@zurnal24.si
ni grd,ne more skrit da je korejec,ni pa mi všeč njihov znak-mlahavi H,od nekdaj...