Avto
134 ogledov

Hyundai i30 bolj odkrito kot kadarkoli v boj z golfom

Hyundai i30
1/8
Hyundai
Hyundai i30 pogreva preizkušen, a še vedno izvrsten recept, s katerim je VW golf postal avto množic - i30 želi delovati moderno, a ne predrzno, hoče biti dostopen in obljublja zelo dobro vožnjo. Na ta način se lahko novi i30 odslej kosa prav z vsakim tekmecem v izjemno konkurenčnem segmentu C kombilimuzin, so prepričani pri znamki.

I30 je v Evropi zasnovan avto, v primerjavi s prejšno generacijo pa prinaša novosti v obliko, ki pa želi delovati prej elegantno in stilsko kot pa preveč drzno, je ob premieri avta zbranim novinarjem pojasnjeval Peter Schreyer, oblikovalski guru tako Hyundaija kot sestrske Kie. In kakšno pravico ima Schreyer i30 primerjati z golfom? Precejšnjo, saj je bil pred leti glavni oblikovalec pri Volkswagnu, kjer jim je zrisal številne avte, tudi takratnega golfa IV.

Med drugim ima 4,34 metra dolgi i30 novo obliko "kaskadne" maske, ki jo bodo povzeli vsi hyundaiji. Čeprav je postavljen na obstoječo platformo, je bila ta konkretno prenovljena. Spredaj ima podvozje tipa mcpherson, zadaj pa standardno večvodilno premo, kar je porok za zelo dobro vodljivost in udobje na cesti (VW golf ima večvodilno vpetje le pri močnejših različicah).

Tudi volanski mehanizem je hitrejši in bolj neposreden, zavore pa zmogljivejše, naštevajo pri Hyundaiju primerjave s prejšnjim modelom ter zagotavljajo precej višjo stopnjo agilnosti in zadovoljstva med dinamično vožnjo. Zatesnjenost naj bi bila bistveno izboljšana.

Hyundai i30 | Avtor: Hyundai Hyundai
Pri skupni masi je kljub prirastku v merah in opremi le za 10 kilogramov težji od dosedanjega avta.
Notranjost so skušali ukrojiti po okusu zahtevnih in modernih strank. To pomeni manj gumbov, ti pa so dobre kakovosti. Prostornost naj bi bila merilo ostalim, v prtljažniku je zajetnih 395 litrov prostora, kar je 15 litrov več od golfa, ni pa sicer največ v razredu. S podiranjem sedežev prostor narase na 1.301 liter.

Poslovili so se od LCD zaslončkov, sedaj je standarden vsaj petpalčni zaslon na dotik, opcijsko pa "lebdeči" osempalčni, nasajen na armaturni plošči. I30 pozna vse moderne protokole povezljivosti (Android Auto, CarPlay), brezstično polnjenje telefonov in TomTomovo navigacijo s stanjem prometa v realnem času. 

Tudi pri naprednih asistenčnih sistemih hyundai i30 zre v oči najboljšim v razredu - pozna samodejno zaviranje v sili in radarski tempomat, pa opozorilo na mrtvi kot, asistenta za držanje pasu, asistenta za budnost, dolge luči in opozorilo na prečni promet pri vzvratni vožnji.

Kasneje pride še nekaj zelo močnega

Na začetku bo i30 na razpolago s tremi bencinskimi motorji: povsem nov je 1,4-litrski T-GDI agregat s 103 kW (140 KM), pod njim pa je trivaljni 1,0 T-GDI z 88 kW (120 KM). Vstopni motor je atmosferski 1,4 s 73 kW (100 KM). 

Dizel je le tak s prostornino 1,6-litra, ki pa je na voljo v treh kombinacijah moči: 70 kW (95 KM), 81 kW (110 KM) in 98 kW (133 KM). Na voljo je tudi dvosklopčni menjalnik.  

Hyundai i30 | Avtor: Hyundai Hyundai
A i30 se ne bo ustavil na tem mestu, saj bo čez kakšno leto prihrumela N različica športnega i30 z okoli 190 kW (260 KM) moči, ki bo korejca skušala postaviti tudi ob bok golfa GTI ali focusa ST. Na osnovi i30 pa bodo izdelovali še nekaj modelov, so namignili pri Hyundaiju.

Prodaja novega i30 bo stekla na začetku prihodnjega leta.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 1
  • romy 13:34 08.september 2016.

    ni grd,ne more skrit da je korejec,ni pa mi všeč njihov znak-mlahavi H,od nekdaj...