Avto
767 ogledov

Nove oznake za vse počasnejše od 40 km/h

Kombajn Profimedias
Lastniki traktorjev, delovnih strojev in podobnih vozil pozor - z novim letom je potrebno na vaš stroj namestiti dodatno tablo. A velika težava bodo neregistrirani traktorji.

S 1. januarjem letos so pričele veljati določbe Pravilnika o delih in opremi vozil glede posebne označitve počasnih vozil v prometu. To pomeni, da je po preteku več kot enoletnega prehodnega obdobja tudi v Sloveniji potrebno na vsa vozila (razen enoslednih), ki konstrukcijsko določena hitrost ne presega 40 km/h, kot tudi njihova priklopna vozila na zadnji strani tablo za označevanje počasnih vozil.

Kot pojasnjujejo na agenciji za varnost v prometu, so navedene označbe v prvi vrsti namenjene preprečevanju naletov od zadaj oziroma temu, da vozniki, ki vozijo za počasnimi vozili, pravočasno opazijo, da je pred njimi počasno vozilo in ustrezno prilagodijo hitrost vožnje ter vozilo na primernem mestu prehitijo.

Vozila, za katera pravilnik določa namestitev teh tabel, jih morajo imeti nameščene od 1. januarja naprej. Za traktorje to pomeni, da bo nameščena tabla za počasna vozila eden od pogojev za uspešno opravljen tehnični pregled pri podaljšanju registracije v letu 2015.

Novost je tudi, da mora imeti vsak delovni stroj s seboj posebno zagozdo. Podstavljanje kamna na rahlo dvignjenem terenu tako odslej odpade.

Kmetje upajo na toleranco policije

Kot je za zurnal24.si pojasnil predsednik Sindikata kmetov Slovenije Anton Medved, so kmetje trenutno le slabo obveščeni o novostih in zato pričakuje določeno obdobje, ko bodo policija in drugi nadzorni organi postopali zgolj z opozorili, denimo do prvega tehničnega pregleda vozila. Pri tem pravi, da je novosti spočetka sicer nasprotoval tudi sam, a si je nato premislil, ko je ugotovil, da je takšno označevanje traktorjev in drugih strojev drugod po Evropi že dolgo v veljavi. Poudarja sicer, da si bo nove table moralo namestiti 95 odstotkov traktorjev, saj jih je le manjšina hitrejših od 40 km/h.

Trikotniki še na poti

Poklicali smo kar nekaj kmetijskih trgovin po Sloveniji in čeprav so z novostjo seznanjeni, je trikotnike trenutno kar težko dobiti, saj so marsikje ali že pošli ali pa še čakajo na pošiljko. Cena se giblje od 13 evrov dalje, odvisno od materiala. Kazen, če traktor ne ustreza homologaciji, je 400 evrov.

Slovenija je sicer glede traktorjev zelo posebna. Med drugim naj bi jih bilo kar 25.000 takšnih, ki niso registrirani za vožnjo v prometu, a se marsikateri vseeno znajde na cesti, čeprav brez delujočih svetil, nima niti varnostnega loka, še manj kabine. Medved opozarja, da je s starimi traktorji situacija drugačna kot z avtomobili, ki po določenem obdobju pač romajo na odpad. "Tega s traktorji ni, po kmetijah je tako ogromno starih IMT-jev in deutzev, ki so brez vrednosti, a ostajajo sem in tja v uporabi." 

Komentarjev 7
  • Mitja Kranjec 14:02 06.februar 2015.

    nekdo spet rabi denar,,,pa nas takole odirajo.....bemti,,,,

  • Tim Šimunkovič 23:14 13.januar 2015.

    naj mi povejo tile gospodje, ki so si to zmislili kam naj na svojega tomovinkoviča vse to nalimam? še tablica komaj da gre gor....kje je še nalepka 30km/h in še tale trikotnik....bedarija, saj veš da traktor ne gre več kot 45,50 nobeden

  • Skippy 23:06 13.januar 2015.

    Naslednjo bodo table za kolesa, da se z njim pelje samo 1 človek?Pa obvezne zagozde? Desetletja so to kmetje reševali na svoj način, sedaj pa je že spet nekaj potrebno reševati birokratsko in ljudem povzročati stroške.