Prek vikenda je v Nemčiji v javnost udarila vest, da imata dva izmed tamkajšnjih največjih dobaviteljev sestavnih delov za avtomobilsko industrijo na svetu, Continental in Bosch, v svojih izdelkih več zdravju nevarnega svinca, kot pa to dovoljuje direktiva EU.
Oba proizvajalca sta sporne dele izdelovala vrsto let, danes pa so vgrajeni v milijone avtomobilov praktično vseh proizvajalcev po svetu, poroča Automobilwoche.de.
Continental je v petek zvečer prvi objavil vest, da z njihovimi deli nekaj ni v redu. Kot so pojasnili, gre v največji meri za produkte s tiskanimi vezji, kot so recimo kondenzatorji. V Continentalu za zdaj sploh nimajo končne številke, koliko delov so proizvedli v nasprotju z direktivo EU o izrabljenih vozilih, ki določa mejne vrednosti svinca glede na datum homologacije posameznega modela. Dovoljena vrednost svinca je namreč z leti padala.
Kot so pojasnili pri družbi, naj bi bile previsoke koncentracije že v polizdelkih, ki so jih nabavljali pri kitajskem partnerju, sami pa so jih nato vgradili v svoje izdelke za avtoindustrijo. Priznavajo, da je bila njihova napaka, ker niso bili pozorni na stopnjo svinca pri dobavitelju, zato proti njemu ne bodo ukrepali.
Vpoklicu se bodo skoraj gotovo izognili
Drugi nemški gigant Bosch je s priznanjem sledil v nedeljo. Kot so zapisali, so bili z dejstvom o previsoki vsebnosti svinca v njihovih izdelkih "seznanjeni pred nekaj tedni," takrat so tudi ustavili dobavo spornih izdelkov.
Čeprav so se pojavila ugibanja, ali bodo potrebni vpoklici na milijone vozil, pa se bo očitno juha za obe podjetji pohladila brez hujših posledic, na podlagi sodelovanja z okoljskimi oblastmi in akcijskega načrta zniževanja svinca v prihodnjih izdelkih z ustreznimi zagotovili, da so vsi deli s preveliko vsebnostjo svinca vgrajeni v sama drobovja avtomobilov ter zato za zdravje uporabnikov nenevarni.
Nikakor naj povišana vrednost svinca ne bi vplivala niti na varnost vozil. Svinec naj bi bil za okolje nevaren le, če se stopi v drugih spojinah ali pa v obliki prahu.
dezurni@zurnal24.si
Torej nadzor že več let ne deluje. Zakaj imamo toliko agencij?!