Začela se bo preventivna akcija za večjo varnost voznikov tovornih vozil in avtobusov. Gre za akcijo, ki je vseevropsko usklajena, v času njenega trajanja pa bodo vse policijske uprave in Specializirana enota za nadzor prometa med rednim nadzorom osredotočale na tovorna vozila in avtobuse.
Nadzor bo usmerjen predvsem v preprečevanje in opozarjanje na najpogostejše kršitve, med katere sodijo tudi tehnična brezhibnost vozil, pravilnost pripetosti tovora, prekoračitve hitrosti ter neupoštevanje obveznih počitkov in odmorov. Utrujenost voznika je namreč pomemben dejavnik tveganja, po podatkih Evropske komisije iz leta 2018 celo v približno 20 odstotkih nesreč, v katerih so udeležena tovorna vozila.
Agencija za varnost prometa izpostavlja, da je pri tovornih vozilih in avtobusih še posebej pomembna ustrezna varnostna razdalja, saj je zavorna pot pri njih še daljša. A to hkrati pomeni tudi, da se morajo vozniki avtomobilov zavedati, kako nevarno je na avtocesti ali pa na križišču zapeljati tik pred tovornjak. V jesenskih in zimskih mesecih morajo ta dejavnik tveganja vozniki zaradi mokrega, spolzkega, poledenelega ali zasneženega cestišča še bolj spoštovati.
Šoferska kava ne more nadomestiti klasičnega spanca!
Utrujen in zaspan voznik za volanom pomeni izredno nevarnost.
· Če spimo manj kot 5 ur na noč, se kar za 4.5-krat poveča verjetnost za udeležbo v prometni nesreči.
· Če ostanemo budni več kot 24 ur, delamo podobne napake, kot če bi imeli v krvi 1,0 mg/l alkohola .
· Z vidika zaspanosti za volanom z vožnjo ponoči do 6-krat bolj tvegamo, da bomo udeleženi v prometni nesreči.
V krogih poklicnih šoferjev je že desetletja prisoten mit o šoferski kavi, ki je skuhana ne na osnovi vode, temveč iz coca-cole. Nekateri namesto vode uporabljajo celo enerergijske pijače. Velja govorica, da takšen napitek zaradi dodatne količine kofeina poskrbi za dodatno budnost, a hkrati gre za lahko za zdravje zelo nevarno kombinacijo s številnimi stranskimi učinki.
Med ugotovljenimi kršitvami pri voznikih tovornih vozil letos izstopata neprilagojena hitrost in uporaba mobilnega telefona, število kršitev pa se povečuje. Gre za pomembna dejavnika tveganja, ki lahko privedeta do nastanka prometne nesreče, česar se morajo vozniki zavedati, prilagoditi hitrost vožnje in se med vožnjo odreči uporabi mobilnega telefona.
Letos v prvih devetih mesecih je bilo sicer statistično nekaj manj nesreč, v katere so bili udeleženi vozniki tovornih vozil, a je bilo tudi tovornjakov na cestah spomladi zaradi situacije z virusom bistveno manj.
Največ nesreč povzročijo domači tovornjakarji!
Tuji državljani so letos povzročili 37 odstotkov prometnih nesreč (376), v lanskem primerjalnem obdobju pa 41 odstotkov (496). Pod vplivom alkohola so vozniki tovornih vozil letos povzročili 39 prometnih nesreč, v katerih je ena oseba umrla (voznik tovornega vozila), tri so bile hudo telesno poškodovane, 17 pa je bilo lažje telesno poškodovanih. Delež uporabe varnostnega pasu je bil v prometnih nesrečah, ki so se končale brez posledic, 91-odstoten, pri lažje telesno poškodovanih 90-odstoten, pri hudo telesno poškodovanih 67-odstoten, pri dveh smrtnih prometnih nesrečah pa je bila enkrat zabeležena neuporaba varnostnega pasu, enkrat uporaba ni bila znana.
V zadnjih petih letih (2015-2019) je zaradi voznikov tovornih vozil umrlo največ pešcev (21 umrlih), nato pa potnikov (13 umrlih). Pešcev in potnikov je največ umrlo v letu 2015 (6 v vsaki skupini). Umrlih voznikov tovornih vozil je bilo 14 (največ v letu 2018), voznikov osebnih avtomobilov pa je umrlo 7.
Vem,da je tovorno vozilo velik problem ob udeležbi pri prometni nesreči že zaradi svoje teže in velikosti,ampak nikdar se ne vršijo kontrole med ostalimi udeleženci v prometu,ki zraven svoje službe opravljajo še dodatna dela za preživetje in garajo po dva… ...prikaži veča šihta dnevno,med njimi so tudi tisti,ki izvajajo kontrole nad poklicnimi vozniki,pa tudi skoraj vsi ostali zaposleni,saj če poslušaš že naše ministre se radi pohvlijo,da garajo po 25 ur na dan in se potem vračajo domov.....