Carlos Tavares, izvršni direktor avtomobilske skupine Stellantis, je na sejmu CES, ponovno opozoril na širitev kitajskih proizvajalcev vozil, ki že obstajajo v Evropi, število njihovih modelov vozil z "agresivnimi cenami" pa se hitro povečuje. Izjave, ki so se zgodile ob robu njegovega govora v Las Vegasu in o katerih poroča Automotive News, so zelo jasne in brezpogojne: "Razlika v ceni med evropskimi in kitajskimi avtomobili je precejšnja. Če se trenutno stanje ne spremeni, bodo evropski kupci srednjega razreda, katerih kupna moč se zmanjšuje, kupovali vedno več kitajskih avtomobilov."
Tavares poudarja, da, če bo evropski trg ostal odprt za kitajske avtomobile, kot je danes (torej brez večjih dajatev), bo prišlo do "groznega boja". Proizvajalci na stari celini ne bodo imeli izbire in bodo morali konkurirati kitajskim, ki imajo nižje proizvodne stroške. To bo pomenilo » zelo bolečo izbiro« z zmanjševanjem proizvodnje in prerazporeditvijo tovarn v države, kjer so stroški nižji, to pa bi imelo dramatični vpliv na delovna mesta v Evropi.
Skupina Stellantis je na sejmu CES sicer objavila dogovor z družbo Archer Aviation, za proizvodnjo eVTOL, to je električnega letala z vertikalnim vzletanjem in pristajanjem. Naložba je ocenjena na okoli 150 milijonov evrov. Stellantis bo z Archerjem sodeloval pri izdelavi proizvodnega obrata v Covingtonu v Georgii (ZDA), kjer se bo leta 2024 začela proizvodnja letala midnight. Slednji omogoča nosilnost več kot 454 kilogramov in lahko prevaža štiri potnike in pilota. Njegov doseg je 161 kilometrov.
Kitajci v veliki prednosti
Stroški proizvodnje električnega vozila na Kitajskem so za 10.000 evrov nižji kot v Evropi, je opozoril vodja francoskega dobavitelja avtomobilskih delov Forvia Patrick Koller in ocenil, da Evropa ne bo mogla ustaviti poceni kitajskega uvoza. Forvia je francoski multinacionalni proizvajalec avtomobilskih delov, ki je nastal z združitvijo francoske Faurecije in nemške Helle. Njegove stranke so številni kitajski proizvajalci avtomobilov, vključno z BYD, pa tudi Volkswagen, Daimler, Toyota in Tesla. Evropa je relativno odprta za uvoz vozil iz Kitajske, evropski zakonodajalci pa pravijo, da so vozila razmeroma varna, piše Reuters.
Evropski potrošniki želijo poceni električna vozila, Kitajska pa proizvaja dobra vozila, je poudaril prvi mož francoskega podjetja ter dodal, da je ta težava "bolj nevarna" za Evropo kot za ZDA, ki so z visokimi davki omejile delež kitajskih proizvajalcev na domačem trgu.
V Evropi se je povprečna cena električnih avtomobilov v letu 2015 s skoraj 49.000 evrov zvišala na skoraj 56.000 evrov, v ZDA pa s 53.000 na 65.000 evrov, kaže raziskava neodvisnega analitskega podjetja JATO Dynamics.
Na Kitajskem je v istem obdobju cena padla s skoraj 67.000 na 32.000 evrov, električni avtomobili pa so zdaj cenejši od bencinskih, kažejo podatki svetovalne družbe. Kitajska podjetja cenejša električna vozila proizvajajo zaradi nižjih stroškov dela, raziskav in razvoja ter nižjih kapitalskih izdatkov v primerjavi z evropsko konkurenco.
Po podatkih francoskega avtomobilskega svetovalnega podjetja Inovev ima Kitajska okoli 5,8-odstotni delež na evropskem trgu električnih vozil, ki se bo v prihodnjih letih močno povečal, saj kitajske znamke proizvajajo vse cenejše modele.
Simpl, plačajte inženirje, da si bodo lahko kupili avto srednjega razreda brez odrekanj. Če ne, bodo kupili kitajca vi pa boste propadli!
Pohlep je marsikoga pokopal. Želja po vse večjem dobičku je krepko znižala kupno moč prebivalstva saj so z nižanjem stroškov dela z vse manj zaposlenimi in nižanjem standarda svojim delavcem zmanjševali število svojih potencialnih kupcev.