Avto > Na Štrom
15882 ogledov

Kitajski prodor v Evropo, tokrat zelo resno

Aiways U5 Aiways
Vse več kitajskih avtomobilskih znamk s sorazmerno poceni električnimi avtomobili napada še vedno donosen evropski avtomobilski trg.

Cela vrsta kitajskih blagovnih znamk je najavila prodajo vozil v Evropi. Želijo imeti koristi od preoblikovanja industrije in se uveljaviti z močno elektrificiranimi flotami vozil, v nekaterih primerih pa tudi z novimi prodajnimi koncepti.

NIO ES8 | Avtor: NIO NIO

Ne gre več samo za novoustanovljena podjetja, kot so Nio, Byton ali Xpeng, ki želijo z inovativno tehnologijo in z vpadljivo obliko tekmovati z električno elito, v katero spadajo Tesla in drugi uveljavljeni proizvajalci električnih vozil. Želijo tekmovati z največjimi, kot je Volkswagen. Želijo dokazati, da so cenovno ugodnejši.

Byton M-byte | Avtor: Byton Byton

Xpeng G3 Avto Xpeng na poti v Evropo

"In tokrat bi jih morali jemati resno," je za nemške medije dejal strokovnjak za avtomobilsko industrijo Stefan Bratzel z Ekonomske univerze v Bergisch Gladbachu: "Večina jih je opravila domačo nalogo in se učila iz preteklih napak." Ne zaman, saj so tudi na uradnih testih trkih in tudi preizkusu specializiranih novinarjev enakovredni nemškim avtomobilom.

Xpeng G3 | Avtor: Xpeng Xpeng

Doseg 400 kilometrov +

Blagovna znamka Aiways, ki je z modelom U5 na voljo tudi pri nas, v Nemčiji svoj električni SUV prodaja za okoli 36.000 evrov. Z dolžino 4,68 metra je U5 po velikosti podoben VW ID 4. Njegova baterija ima kapaciteto 63 kWh in doseg 410 kilometrov. Na nemškem trgu je od letos tudi znamka MG. Naš Test MG ZS EV si lahko preberete tukaj.

Aiways U5 | Avtor: Aiways Aiways

Avtomobilski salon v Šanghaju Avto Kitajci se nam lahko samo nasmihajo

MG je bil nekdaj britanski, vmes pa so ga prevzeli Kitajci. Vozila proizvaja SAIC na Daljnem vzhodu, skupaj z modelom z motorjev z notranjim zgorevanjem. Marvel R pa bo prvi namenski električni avtomobil pravijo pri podjetju MG. V dolžino bo 4,67 metra, ki bo tekmoval prav z omenjenima aiways U5 in VW ID.4. S polno baterijo bo omogočil doseg okoli 400 kilometrov.

MG Marvel R | Avtor: MG MG

Vroča novinca

Dva vroča novinca pa sta podjetji Ora in Wey. Oba sta del koncerna Great Wall Motors in želita od naslednjega leta tekmovati v Evropi. Ora Cat je kompakten, a prostoren avtomobil, ki v dolžino mri okoli 4,2 metra, prepričati pa želi z osnovno ceno okoli 30.000 evrov. Osnovna različica naj bi ponudila okoli 300 kilometrov dosega, z večjo baterijo pa okoli 400 kilometrov.

Ora cat | Avtor: Epa Epa

Aiways U6 Avto Kitajci vrgli rokavico z U6, še letos v Evropi

Sestrska znamka Coffee01 je namenjena višjemu razredu: SUV se razteza na slabih pet metrov. Baterija priključnega hibrida bi morala omogočiti električni doseg 150 kilometrov, zagotavljajo pri proizvajalcu.

Kitajski Wey na avtosalonu IAA v Münchnu | Avtor: Epa Epa

Kmalu še več novih kitajskih avtomobilov

Tudi tu še ni konec kitajskih znamk. Kitajski BAIC ima v svoji ponudbi blagovno znamko Arcfox, ki skrbi za električna vozila. Pokazali so že ta športni terenec z imenom α-T (Alpha-T), ki je nastal v sodelovanju z Magno iz Gradca in naj bi bil kmalu na voljo nemškim kupcem. Glavni delničar Mercedesa Geely je spomladi najavil novo znamko električnih vozil Zeekr (prvi model bo temeljil na konceptu LynkCo ZeroConcept EV8), namenjeno Evropi, zdaj pa načrtuje že drugo znamko baterijskih vozil.

Arcfox | Avtor: Arcfox Arcfox

Kitajski Wey na avtosalonu IAA v Münchnu Že jeseni Avto Že jeseni dve povsem novi znamki avtomobilov, ki jih lahko kmalu pričakujemo tudi pri nas

Lynk & Co Zero Concept EV8 | Avtor: Lynk & Co Lynk & Co

"Srce električnega avtomobila je baterija, ki je zdaj doma na Kitajskem. To je dobro izhodišče za kitajske proizvajalce avtomobilov," pravi avtomobilski ekonomist prof. Ferdinand Dudenhöffer. Potrjuje, da imajo novinci kakovost, ki je zdaj enaka uveljavljenim blagovnim znamkam. Kitajci so morda tudi bolje opremljeni za prihodnost: "Ko gre za programske rešitve, so Kitajci v prednosti. V prihodnosti pa bodo postali vse pomembnejši igralci na avtomobilskem trgu."
 

Komentarjev 2
  • rd2dmk2 09:43 24.oktober 2021.

    kaj nas čaka ? tako kot so japonci v 70 letih prejšnjega stoletja prevzeli primat in je europa uvedla za kontro katalazitar, bodo sedaj v EU spet najdli eno traparijo, da bomo potrošniki najebal. mogoče bodo naredili da bo baterija ...prikaži več morala imet vodo in Rena za hlajenje ? v glavnem VW bi moral it v stečaj. pa bi bil mir. ne pa da imamo še vedno to barabinsko firmo v pogonu. in kar je zelo pomembno še vedno ji dodajao kazni, kar pomeni da bodo avti brez razvoja al pa izredno dragi.