Geely s Polestarjem, Aiways, MG ali Nio so se že odločili za Evropo. Zdaj želi evropske kupce kitajski proizvajalec Great Wall Motor prepričati še s svojima dvema znamkama, Ora in Wey. Evropi so se razkrili na avtosalonu IAA v Münchnu. Prvi vitsi so; da so Kitajci zelo samozavestni, a na številna vprašanja še vedno ni odgovora.
Letošnji avtomobilski salon IAA v Münchnu, na Bavarsko se je preselil iz Frankfurta, ne ponuja veliko serijskih novosti, najbolj zanimivi so futuristični koncepti, vsi po vrsti na elektriko ali vodik. Kljub temu so za eno največjih popestritev na avtomobilskih salonih v Evropi poskrbeli Kitajci. Med najbolj opaznimi je Great Wall Motors z znamkama Ora in Wey, ki po novem prežita na evropske kupce avtomobilov.
Retro električar
Ora ponuja "Retro-futurizem". Električni avtomobil spominja na mešanico minija in novega hrošča. Avto je vzbudil veliko zanimanje obiskovalcev, pa ne le zaradi privlačnega dizajna. Oprema bolj spominja na luksuzno vozilo. Vozilo ima vgrajene številne sisteme pomoči, kot je avtomatizirano parkiranje, 20-palčni zaslon in je popolnoma digitalizirano. Programsko Ora Cat prepozna voznika s kamero in v hipu samodejno nastavi želene nastavitve za sedež ali volan.
Avto bi moral z enim polnjenjem prevoziti do 400 kilometrov. Izstopa tudi dobra izdelava. Vrata se zaprejo s polnim zvokom. Sedeži so udobni, vonja po poceni plastiki ni. Celo gumbi so elegantni, so prve ocene novinarjev, ki so si ga ogledali od blizu. Cena za vozilo v Nemčiji naj ne bi bila veliko večja kot 20.000 evrov. GWM bo prva naročila v Nemčiji začel pobirati še to jesen, prvi avtomobili pa naj bi bil ipri nemških kupcih na začetku leta 2022.
Priključni hibrid s 150 kilometrskim dosegom!
V sosednji dvorani, tik ob razstavnem prostoru Mercedesa, GWM predstavlja SUV Coffee 01, blagovne znamke Wey. Kitajski proizvajalec resno cilja na Evropo, za izhodišče pa je izbralo Nemčijo.
SUV Wey je opremljen z najnovejšo tehnologijo priključn-hibridnega pogona. Coffee 01 ima vgrajeno baterijo, s katero lahko vozilo v povsem električnem načinu prevozi do 150 kilometrov. Z vtičnim hibridom to doslej ni uspelo nobenemu nemškemu proizvajalcu. Pri Mercedesu bodo ponudili priključneh hibride z baterijo, ki omogoča doseg do 100 kilometrov, večina priključnih hibridov na trgu pa ponuja električni doseg okoli 60 kilometrov, potem pa glavno vlogo prevzame bencinski ali dizelski motor.
Kot piše Automobilwoche, je na veliko vprašanj še neodgovorjenih. Na primer dodatne podrobnosti o različicah opreme, prodajnih partnerjih in cenah.