Avto
5883 ogledov

Kitajci se nam lahko samo nasmihajo

Avtomobilski salon v Šanghaju
1/25
Epa
Avtomobilski salon v Šanghaju z obiskovalci vred je dokaz, da je največji svetovni avtomobilski trg na Kitajskem že zdavnaj okreval. Kaj bo prihodnost avtomobilizma glede na razstavljene modele, ni vprašanje.

Medtem, ko se ZDA in Evropa, dolga leta gonilni sili avtomobilske industrije, še vedno borita s koronakrizo, v Šanghaju na Kitajskem ljudje počnejo to, kar je v Evropi nepredstavljivo. Ogledujejo si avtomobile, v živo, na avtomobilskem salonu.

Audi A6 allroad Raziskava Avto Toliko so se zaradi elektronike podražili avtomobili

Avtomobilski salon v Šanghaju | Avtor: Epa Epa

Čeprav so avtomobilski saloni v veliki krizi, tudi najbolj prestižni, na primer avtosalon v Ženevi, Parizu in v Nemčiji, kjer so bili tudi pred koronakrizo deležni številnih odpovedi s strani največjih proizvajalcev vozil, pa se zdi, da na največjem avtomobilskem trgu največji igralci ne želijo biti spregledani. Nemški avtomobilski proizvajalci želijo predvsem ujeti stik na področju električne mobilnosti.
Z okoli tisoč razstavljavci je "Auto China" v Šanghaju zdaj največji avtomobilski salon na svetu. V dvanajstih razstavnih dvoranah do 28. aprila pričakujejo več sto tisoč obiskovalcev. Ker ima Kitajska od lanskega poletja virus v glavnem pod nadzorom, bo to drugi večji avtomobilski salon v državi in to v zgolj sedmih mesecih. Septembra lani so uspešno izpeljali avtomobilski salon v Pekingu.
Obiskovalci morajo pokazati negativne koronske teste, merijo jim telesno temperaturo, z aplikacijo na mobilnem telefonu pa morajo dokazati, da je njihov obisk avtomobilskega salona varen in da se pred tem niso gibali na ogroženih območjih.

Avtomobilski salon v Šanghaju | Avtor: Epa Epa

Avtosalon Ženeva 2018 Avto Črne napovedi iz Ženeve

Kitajska je torej v pandemiji "velika svetla točka" za nemške proizvajalce avtomobilov. Največji svetovni avtomobilski trg bo letos verjetno zrasel za vsaj šest odstotkov. Zlasti cveti prodaja električnih avtomobilov, ki bi se po napovedih strokovnjakov iz industrije lahko povečala za 70 odstotkov. Po počasnem začetku elektromobilnosti na Kitajskem želi Volkswagen z milijardnimi vložki, predvsem v nove modele, uloviti priključek. V Šanghaju so pokazali veliki mestni terenec ID.6, ki naj bi bil njihov "paradni konj" na Kitajskem, kjer želijo samo letos prodati več kot 100.000 e-avtomobilov.

Avtomobilski salon v Šanghaju | Avtor: Epa Epa

Kitajska v fokusu prav vseh

Avtomobilski strokovnjak Ferdinand Dudenhöffer iz Centra za avtomobilske raziskave (CAR) v Duisburguje za nemški Automobiwoche Kitajsko označil kar za "veliko lokomotivo". Dudenhöffer dodaja, da se tudi v ZDA stvari izboljšujejo, saj nova uprava ameriškega predsednika Joeja Bidna v obsežnem spodbudnem paketu gospodarstvu reklamira tudi avtomobile. "A to ne počne niti približno tako močno kot Kitajska," je za Automobilwoche dejal Dudenhöffer in dodal, da Južna Amerika tone v kaos, Evropa pa bo, kot po navadi stagnirala, ali pa bo deležna le majhnega povečanja.

Avtomobilski salon v Šanghaju | Avtor: Epa Epa

Avtosalon Ženeva 2018 Avto Nov udarec za avtomobilske salone

Kitajska spet beleži ogromno rast gospodarstva, kar se zelo pozna na prodaji vozil. V prvem četrtletju je drugo največje gospodarstvo na svetu v primerjavi z enakim obdobjem lani imelo rekordno 18,3-odstotno rast. Tudi Mednarodni denarni sklad (IMF) Kitajski za letos napoveduje odlične obete v višini osem odstotkov rasti. Enako hitro želijo rasti tudi proizvajalci avtomobilov.
Težava med drugim je pomanjkanje polprevodnikov, učinki pomanjkanja pa se bodo čutili še dolgo. Avtomobili potrebujejo vse bolj zmogljive polprevodnike, saj sta v ospredju avtomobilske industrije avtonomna vožnja in upravljanje z energijo - zlasti pri električnih avtomobilih.

Avtomobilski salon v Šanghaju | Avtor: Epa Epa

Prihajajo številni novi igralci

Pri Volkswagnu želijo imeti na Kitajskem čez dve do tri leta podobno visok tržni delež za alternativne pogone, kot ga imajo danes za avtomobile na bencinski pogon.

Avtomobilski salon v Frankfurtu 2019 Avto Bizarno: Na avtomobilski salon v München skoraj nihče ne želi priti

Da bi prekinil prevlado kitajskih blagovnih znamk in ameriškega proizvajalca Tesle, bo Volkswagen samo v naslednjih štirih letih v e-mobilnost na Kitajskem investiral 15 milijard evrov. "Da bomo prehiteli Teslo bomo potrebovali dve do tri leta," napovedujejo iz nemškega velikana. 

Avtomobilski salon v Šanghaju | Avtor: Epa Epa

Konkurenca bo v prihodnje vse večja. Kitajski startupi, kot so Nio, Xpeng ali Lynk & Co, že napenjajo mišice, tudi tehnološka velikana, kot sta Huawei ali Xiaomi, sta zavohala dober posel v avtomobilih in bi jih rada izdelovala - tudi zato, ker v ospredje prihajata programska oprema in povezljivost.

Komentarjev 2
  • 3ddfd6b2e80cc1fc0eaa6af8b78a605921e2dd16 11:04 22.april 2021.

    Seveda lahko pri nas kupiš MG.

  • rd2dmk2 10:03 20.april 2021.

    no ja kitajci se res lahko nam podalpcem smejijo. pri nas se prodajajo električni BMW, tesle in podobna pregrešno draga vozila, za katere se ne ve odkod sredstva, medtem pa kitajci uživajo v odličnih MG in podobnih izdelkih za majhne ...prikaži veče denarje. torej v SLO ni zastopnika za MG, je pa za ferrari, pa porsche pa.. in podobne. važno da je v slo UBER in VOLT , pa da bo slovenski prebivalec še bolj ubog in si bo še lažje privoščil ferarija.