Avto
3200 ogledov

Toliko so se zaradi elektronike podražili avtomobili

Audi A6 allroad Audi
V poročilu, ki so ga sestavili pro podjetju Deloitte, so ugotovili, da se je avtomobilska industrija močno spremenila, saj je imelo še leta 2004 le 25 % avtomobilov zračne blazine. Ugotovili so tudi to, koliko v resnici plačamo za elektroniko v avtomobilih.

Od leta 2004 se je število elektronskih komponent v avtomobilih znatno povečalo, kar je deloma tudi posledica varnostnih predpisov.

Ford focus karavan econetic Raziskava Avto Raziskava: Stroški električnih proti stroškom bencinskih in dizelskih avtomobilov

Pri podjetju Deloitte, ki je največja svetovalna družba na svetu, so ugotovili, da je bilo leta 2004 manj kot 20 % vozil, opremljenih s sistemi, kot je nadzor stabilnosti, stranske zračne blazine, senzorji tlaka v pnevmatikah, zadnji parkirni senzorji ali sistem za nadzor mrtvih kotov. V letu 2017 je bilo z večino omejenih sistemov opremljenih že več kot 80 % vozil.

Start stop gumb za zagon | Avtor: BMW BMW

hormon testosteron Zanimivo Zdravje Raziskava: V nakup prestižnega avtomobila ga vodi hormon

Seveda so to le relativno osnovne varnostne komponente vozil. Sodobna vozila so opremljena z veliko več napredne elektronike, vključno s prilagodljivim tempomatom, infozabavnimi sistemi, novejši avtomobili se ponašajo s široko paleto funkcij za varčevanje z gorivom, kot so tehnologija deaktivacije valjev, sistemi za zagon/zaustavitev motorja ter hibridni ali električni pogonski agregati.
Čeprav je osnovna naloga avtomobilov enaka kot pred dvema desetletjema, pa nove funkcije povečujejo stroške. Kot je ugotovil Deloitte, je elektronika v letu 2000 predstavljala 18 % skupnih stroškov vozila, ta številka pa je danes že 40 %. Leta 2030 naj bi dosegla celo 45 %.

Mercedes-Benz GLC sedež ozvočenje barva | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Otrok v avtu Raziskava mlade Slovenke Avto Raziskava: zakaj gredo vozniki slovenskim otrokom na živce

To ne preseneča, saj zdaj avtomobili že serijsko na trg prihajajo z naprednimi varnostnimi sistemi, več zasloni in polsamodejnmo tehnologijo vožnje. Pri Deloittu pravijo, da bodo stroški elektronike, ko bodo proizvajalci avtomobilov dosegli višjo raven avtomatizacije, verjetno še bistveno večji.

 

Komentarjev 2
  • andrej084 08:14 07.maj 2020.

    Vgrajeno elektroniko bi radi zaracunali , kot da je vse razvito za vesoljske namene, v resnici pa gre za avtoradio in nekaj senzorjev. Vse precenjeno in predrago. Lupljenje kupcev, ki jom to dovolijo. Tudi za nnih prihaja čas streznitve.