Prodaja novih avtomobilov v EU je lani zrasla še šesto leto zapored. V preteklih 12 mesecih je bilo po podatkih Evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (ACEA) registriranih več kot 15,3 milijona novih vozil, kar je 1,2 odstotka več kot leta 2018.
Potem ko so septembra 2018 v veljavo stopili novi testi avtomobilskih izpustov WLTP, je prodaja v začetku lanskega leta šepala, okrepila pa se je predvsem v zadnjem trimesečju, so po poročanju STA zapisali v ACEA. Samo v decembru so zabeležili 21,7-odstotno rast.
Med največjimi avtomobilskimi trgi na stari celini je združenje rasti zabeležilo v Nemčiji (+5 odstotkov), Franciji (+1,9 odstotka) in v Italiji (+0,3 odstotka), v Španiji in Veliki Britaniji pa je prodaja novih vozil lani padla - v Španiji za 4,8 odstotka, na Otoku pa za 2,4 odstotka.
V Sloveniji je bilo po podatkih ACEA lani registriranih nekaj več kot 73.000 novih avtomobilov oz. 0,5 odstotka več kot 2018.
Skupina Volkswagen s 24,3-odstotnim deležem še vedno dominira na avtomobilskem trgu. Lani so v EU prodali 3,7 milijona vozil, kar je 3,1 odstotka več kot leta 2018. Francoska PSA in Renault sta na drugem in tretjem mestu ter obvladujeta 15,9- oz. 10,6-odstotni tržni delež. Sledijo Hyundai/Kia s 6,8-odstotnim tržnim deležem, BMW/Mini s 6,6-odsotnim in Daimler s 6,4-odstotnim tržnim deležem.
Fiat-Chrysler je s petega mesta lani zdrsnil na osmo mesto, pri čemer je proizvajalec na letni ravni zabeležil 7,3-odstotni padec prodaje. Med vsemi novimi prodanimi vozili je bilo njihovih lani le še 6,1-odstotka. Še posebej slabo je bilo lansko leto za znamko Alfa Romeo, ki je del Fiat-Chryslerja. Prodaja teh je namreč padla za 35 odstotkov na okoli 50.000 vozil, je še sporočilo združenje.
dezurni@zurnal24.si
Zanimivo, da sta Kia in Hyundai prehitela po prodaji celo BMW. Očitno se miselnost kupcev res spreminja in postajajo vedno bolj racionalni ko gre za razmerja med ceno in dobljenim. Po mojem ima sicer zelo veliko težo tudi garancija, kjer… ...prikaži več so korejski avtomobili daleč pred ostalimi.