Nissan je za četrtek najavil razkritje nove generacije modela qashqai. Priljubljeni kompaktni športni terenec bo ponudil tudi elektrificiran pogonski sklop z novo tehnologijo e-power, pa tudi tudi dva nova pogonska sklopa vključno z 12-voltnim blagim hibridom.
Še naprej bo na voljo v izvedenkah z dvo- in štirikolesnim pogonom (2WD ind 4WD), z ročnim 6-stopenjskim ali novim brezstopenjskim menjalnikom X-tronic CVT.
Sistem e-power pa predstavlja Nissanov drugačen pristop k elektrifikaciji pogona. Združuje 1,5-litrski bencinski motor s spremenljivim kompresijskim razmerjem, električni generator, inverter in elektromotor. Sistemska moč 140 kW je podobna moči v Nissanovih električnih vozilih. Pri Nissanu pravijo, da ponuja izkušnjo vključno s pospeški, ki je značilna za električna vozila vendar brez potrebe po polnjenju baterije. Prodaja qashqaija s pogonskim sklopom e-power bo stekla leta 2022.
Hyundaijev velik korak naprej pri elektirfikaciji
Druga bližajoča se novost pa prihaja iz Hyundaija in prav tako stavi na elektriko. Hyundai je že napovedal, da bo v naslednjih nekaj letih predstavil več novih električnih modelov pod blagovno znamko Ioniq. Prvi med njimi bo inoniq 5, katerega premiera je potrjena za 23. februar. Kaj je znanega?
Kot pravijo pri Hyundaiju, bo to njihov prvi model, ki ga bodo zasnovali na novi električni globalni modularni platformi E-GMP, ki so jo razvili za baterijska električna vozila nove generacije, s katerimi bo znamka vstopila v novo obdobje čiste mobilnosti.
Ko bo avtomobil vstopil v proizvodnjo, bo njegova platforma E-GMP ena najbolj naprednih električnih platform na trgu, ki bo zagotavljala tudi spletne nadgradnje in enako 800-voltno tehnologijo hitrega polnjenja baterij, kot jo danes že ponuja porsche taycan. S tem bo lastnikom avtomobila denimo omogočen tudi dostop do hitrih 350-kilovatnih polnilnic omrežja Ionity, na katerih bo za dobrih sto kilometrov vožnje bo dovolj le pet minut polnjenja.
Po neuradnih informacijah naj bi vozilo poganjala dva elektromotorja s skupno 313 konjskimi močmi (imel bo pogon na vsa kolesa), pospešek od 0 do 100 km/h pa pa bo 5,2 sekunde. Na začetku naj bi bil na voljo ioniq 5 first edition s kapaciteto baterij 58 kWh in 450 kilometrov avtonomije (po WLTP), vendar pa je že napovedana različica z baterijami kapacitete 82 kWh in 550 kilometri avtonomije.
Prve dobave ioniq 5 first edition v Evropi lahko pričakujemo junija ali julija, za zdaj pa še ni znano po kakšni ceni.