Nissanov evropski šef Gianluca de Ficchy je za Automotive News Europe povedal, da bo znamka do sredine leta 2021 povsem prenovila ponudbo križancev oziroma športnih terencev.
Po letos popolnoma prenovljenem juku bosta generacijske zamenjave deležna še qashqai in X-trail, prihaja pa tudi povsem novi električni križanec, ki so ga napovedali s študijo ariya.
S tem bi pri Nissanu radi obrnili upad zanimanja za njihovo znamko, ki se v Evropi pretežno naslanja na križance, ki pa so modelno že precej ostareli. To se korenito pozna tudi v prodaji, ki je po podatkih združenja avtomobilske industrije v državah Evropske unije in EFTA-e v prvih desetih mesecih letošnjega leta za dobrih 24 odstotkov padla na 334.505 prodanih vozil.
Juke začetnik prenovitvenega vala
Kot rečeno se je prenova prejšnji mesec začela s predstavitvijo novega nissana juke, ki je po skoraj celem desetletju končno doživel generacijsko prenovo, za njegovo osnovo pa je poskrbela nova modularna platforma, ki si jo deli z novima renaultoma cliom in capturjem. Juke zaradi premajhnega povpraševanja po novem tudi nima več dizelskega motorja.
De Ficchy sicer ni povedal, kdaj lahko pričakujemo kateri model, vendar pa so pri Automotive News Europe od virov blizu uprave izvedeli, da bo naslednji prenovljeni model X-trail, ki ga lahko pričakujemo v nekaj mesecih. Nissan je sprva načrtoval, da bo novega velikega športnega terenca izdeloval v angleškem Sunderlandu, vendar pa so se na koncu odločili, da ga bodo za evropske trge uvažali z Japonske. Da je X-trail zares potreben menjave, kaže tudi podatek podjetja za raziskovanje trga JATO Dynamics, kjer ugotavljajo, da je njegova prodaja v Evropi v prvih desetih mesecih padla kar za 59 odstotkov.
Jeseni prihaja novi qashqai
Prihodnje leto lahko pričakujemo tudi novi nissan qashqai, čigar naslednika naj bi predstavili septembra 2020, letos v Ženevi pa ga je napovedala študija IMQ. Nisanova največja evropska uspešnica je po podatkih JATO Dynamics v prvih desetih mesecih letošnjega leta tudi dosegla upad, a "le" za 11 odstotkov. Tudi qashqai naj bi vnaprej shajal brez dizelskih motorjev, a bodo namesto njih tudi v Evropi predstavili hibridni pogon E-power, k je na Japonskem zelo uspešen.
Tako X-trail kot tudi qashqai naj bi bila na voljo tudi s priključno hibridnim pogonskim sklopom, ki ga bo Nissan dobil od partnerja iz naveze Mitsubishija in bo enak kot v naslednjem outlanderju.
Premiumski električni križanec
Električni športni terenec, ki ga je napovedala študija ariya, naj bi obema prenovljenima modeloma sledil konec leta 2020 ali v začetku leta 2021. Platformo naj bi mu odstopil Renault, uvrščal naj bi se v premiumski razred, cenovno pa bo na ravni forda mustanga mach E.
Če se bodo napovedi uresničile, se bo Nissan torej iz ene modelno najstarejših v dobrem letu prelevil v eno najmlajših avtomobilskih znamk na evropskem trgu.