V Kaliforniji, ki slovi kot najbolj "zelena" ameriška zvezna država in eno vodilnih območij na svetu glede uvajanja zelenih tehnologij, so doživeli hladen tuš. Raziskava Kalifornijske univerze je ugotavljala, kako so lastniki elektrificiranih vozil zadovoljni s prehodom na nizkoogljični oziroma brezogljični prevoz.
V raziskavo so vključili 4.167 gospodinjstev, ki že imajo oziroma so imeli v lasti BEV ali PHEV vozilo. Od tega jih je 1.458 anketirancev odgovorilo tudi na vprašanje, ali bi vozilo s takšnim pogonom kupili oziroma najeli tudi v prihodnje.
Pri baterijskih osip še višji kot pri priključnih hibridih
24,3 odstotka tistih, ki vozijo baterijsko vozilo BEV, ga v prihodnje skoraj zagotovo ne bo kupilo ali vzelo v finančni najem, 65 odstotkov pa bi ga ponovno. Dobrih 10 odstotkov je odgovorilo z "ne vem."
Podoben odstotek je pri tistih, ki vozijo priključni hibrid PHEV. 19 odstotkov kupcev si ga ne bi več nabavilo, negotovih je 13 odstotkov, 68,6 odstotka pa bi ponovilo nakup hibridnega avta na kabel.
Pri povsem baterijskih avtih BEV sta med glavnimi razlogi, da ne bi ponovili nakupa, zmanjšanje števila vozil v gospodinjstvu in težave s polnilno infrastrukturo, saj številni doma nimajo ustrezne polnilnice niti možnosti za postavitev.
Pri priključnih hibridih PHEV pa je zanimivo značilno višji odstotek negativnih izkušenj povezan z ženskami, poleg tega so navajali še bivanje v večstanovanjskih stavbah, nezadovoljstvo z dostopnostjo polnilnic, previsoko ceno nakupa in stroške uporabe ...
Delež novih električnih avtov v Evropi skokovito raste. Zadnji podatki podjetja JATO za marec kažejo, da so pri skupni prodaji dosegli že 16-odstotni delež. Istočasno je delež novih dizelskih avtov padel na zgodovinsko nizkih 24 odstotkov.
Ni vseeno, ali vozite Teslo ali Fiata ...
Kot med ključnimi ugotovitvami navajata avtorja ameriške študije Scott Hardman in Gil Tal, nezadovoljstvo z električnimi avti torej ni neposredno povezano z morebitnim premajhnim dosegom, temveč je v ospredju predvsem problematika prijaznega oziroma dostopnega polnjenja. Po njunem mnenju bi lahko imel velik osip ljudi, ki se želijo vrniti nazaj na klasični pogon, negativne vplive na razvoj trga in s tem prehoda proti brezogljični prihodnosti. Proizvajalci, elektrooperaterji in oblasti pa bi se morali tega bolj zavedati.
Zanimiva je tudi ugotovitev, vozniki katerih elektrificiranih znamk bi se raje vrnili nazaj na pogon brez kabla. Največ napovedanih povratnikov je pri voznikih Hyundaia (53 odstotkov, a relativno majhen vzorec), Fiata (38 odstotkov) in Audija (33 odstotkov), medtem ko je najmanjši napovedan osip pri Hondi (7 odstotkov) in Tesli (10 odstotkov).
V bistvu sem presenečen da so te cifre tako majhne. Sem mislil da bodo vsaj 2x večje.
avtomobili na baterije so zgrešen projekt in bolj ko bo to trajalo , bolj slabo bo. po drugi strani je vodika v izobilju pa še zastonj je, pa se ga nihče ne loti. zakaj neki le ? in če se… ...prikaži več znajo brezžično polniti mobiteli, zakaj se ne bi še avti ? tako pa prevažajo težke baterije, ki so velik deležnik pri porabi energije. kam pa bodo šle iztrošene baterije, se pa danes nihče ne vpraša, tako kot ne kam gredo plastenke od pijač.
Ne vlečt skupaj povzetkov glede električnih avtov, blesavi hitro mešajo hruške in jabolka. Imam električni avto, prihaja z zabavnimi in problematičnimi stranmi. Vsaj bo moral pri sebi naštudirat in upravičit. Drži pa, je drago in je poceni, dokler ni spet… ...prikaži več drago. Premija gre k razvoju in pokrivanju izgub pri fosilnih motorjih. Seveda paše, dokler ne boli. Potem pa spet paše.