Večina prebivalcev evropskih mest podpira evropsko opuščanje prodaje avtomobilov z notranjim zgorevanjem od leta 2030, da bi zmanjšali emisije zaradi segrevanja planeta, sporoča javnomnenjska raziskava YouGov.
Od 10.050 anketirancev je 63 % odgovorilo, da podpira idejo, da bi se po letu 2030 v Evropi smeli prodajati zgolj avtomobili brez emisij.
V spletni javnomnenjski raziskavi, ki je potekala v mesecu marcu in je vključila prebivalce 15 evropskih mest, je v povprečju 29 % nasprotovalo zamisli, da bi končali prodajo bencinskih in dizelskih avtomobilov, 8 % pa je še neopredeljenih.
V vseh mestih je večina anketirancev - od 51 % v Antwerpnu in Berlinu do 77 % v Rimu - podprla prepoved.
Bruseljska okoljska skupina Transport & Enviroment (T&E), ki je anketo naročila, je Evropsko komisijo pozvala, naj v predloge podnebne politike, ki bodo predvidoma dokončani junija, vključi končni datum prenehanja prodaje avtomobilov z zgorevanjem po vsej EU.
"Ljudje v mestih so najbolj izpostavljeni toksičnim ravnem onesnaženosti zraka in si zato ne želijo, da bi se avtomobili motorji z notranjim zgorevanjem prodajali dlje, kot je treba," je dejala vodja odbora za čista vozila v zeleni skupini lobistov Transport & Environme Julia Poliscanova.
Komisija je septembra sporočila, da bo ocenila, "kdaj naj motorji z notranjim zgorevanjem v avtomobilih prenehajo prihajati na trg", da bi dosegla cilj EU za zmanjšanje emisij do leta 2030.
V EU bodo letos predlagali strožje mejne vrednosti emisij za avtomobile in posodobili zakonodajo za pospešitev razširitve infrastrukture za polnjenje elektrike.
Prodaja električnih in priključnih hibridnih avtomobilov v EU se je leta 2020 skoraj potrojila na več kot milijon vozil ali več kot 10 % celotne prodaje.
Avstrija, Danska, Nizozemska in šest drugih držav so prejšnji mesec pozvale Evropsko komisijo, naj določi datum opustitve prodaje avtomobilov z zgorevanjem po vsej EU.
"Ta datum je treba uskladiti s ciljem podnebne nevtralnosti do leta 2050," je dejal neimenovan diplomat EU iz ene od držav, ki ga povzema tiskovna agencija Reuters.
"Če upoštevate življenjsko dobo avtomobilov, bo treba z leta 2030 prenehati na trg dodajati nove avtomobile z motorjem z notranjim zgorevanjem," pričevanje povzema agencija Reuters.
Velika Britanija, ki ni več članica EU, bo tudi leta 2030 prepovedala prodajo novih bencinskih in dizelskih avtomobilov in dostavnih vozil.
te ankete so narejene v mestih kjer zelo dobro deluje javni prevoz. vsem ki bi radi elektifikacijo avtomobilov pa. pejte v ljubljano pred eno stolpnico pa preštejte stanovanja v tej stolpnici in to pretvorte v avtomobile, recimo 12 štukov po… ...prikaži več 5 stanovanj/štuk je 60 avtov. in za to mora bit zunaj 60 polnilnic. zdej pa 60 x cca 50 kw =3000 kw= 3MW, NEK ima 700 MW, torej 700 deljeno z 3 = 233 stolpnic. kolk jih ima Ljubljana ? pa MB, CE, KR ? in kje so vse hiše ? in kje so še TČ in polnilci mobijev
Ja, vsi na te traparije električnih avtomobilov? Električen avto 20 mio let ne bo nadomestil bencinskega ali dizelskega. Domet 200 ali 300 km, potem pa spet polniti celo noč. Cene ubijalske, kje polniti toliko avtomobilov, kdo bo omogočil omrežje? Enkrat… ...prikaži več za vedno naj bo jasno: avtomobilov v mestu sploh ne potrebuje nihče, izven mest pa je za povsem običajno življenje, življenjskega pomena, sicer lahko samo še pešačiš, kot v srednjem veku. Protestniki proti klasičnim avtomobilom, zbudite se!!!!
Podpiram idejo da bi bila prevozna sredstva gnana na vodik ne pa te umazane baterije ki samo zakrivajo resnico o umazanem pridobivanju te tehnologije