Avto
6483 ogledov

Ljudje naklonjeni prepovedi prodaje bencinskih in dizelskih avtomobilov

Komentarjev 68
Popularni
  • Popularni
  • Najstarejši
  • Najnovejši
Pokaži odgovore
  • sam1 07:05 21.april 2021.

    Verjetno je anketa potekala izključno z lastniki E-sranja.....

    • marko54 15:37 16.julij 2021.

      Motiš se. Anketa je potekala na reprezentativno izbranem vzorcu več kot 10 tisoč ljudi.

  • 6d27bf1a5689dbb4e902b7e95a57f065ae13bfc9 07:20 21.april 2021.

    Podpiram idejo da bi bila prevozna sredstva gnana na vodik ne pa te umazane baterije ki samo zakrivajo resnico o umazanem pridobivanju te tehnologije

    • marko54 15:36 16.julij 2021.

      Vodik je veliko bolj umazan, ker za proizvodnjo vodika porabi 3 do 4 x več ELEKTRIKE po prevoženem kilometru kot pa da to elektriko direktno nafilaš v električni avto. Vodikov avto gre samo okoli riti v varžet: elektriko najprej z ...prikaži več elektrolizo pretvori v vodik (30 % tukaj zgubi), nato sledi stiskanje (10 % tukaj zgubi), nato pa ta vodik v avtu gorivna celica pretvori nazaj v elektriko (še 50 % tukaj zgubi).

    • 6d27bf1a5689dbb4e902b7e95a57f065ae13bfc9 22:49 16.julij 2021.

      Kje pa se pridobiva elektrika a si to mogoče kdaj pomislil? A je mogoče vsa čista? Žal ne vidite več kot do svojega planka

    • marko54 19:08 18.julij 2021.

      Ne pametovat če pa nimate pojma. Na področje se spoznam veliko bolje kot vi, sem diplomiran inženir strojništva. Vi ne vidite dlj od "svojega planka", ne jaz. Vam bom naštel dejstva ki vam niso jasna: 1. TUDI če električni avto ...prikaži več poganjaš z najbolj svinjsko elektriko iz premoga, je to še vedno čisteje in bolje za okolje in zdravje ljudi kot pa dizelski ali bencinski avto.

    • marko54 19:09 18.julij 2021.

      Razlog za to je: večji izkoristek, boljši filtri elektarn v primerjavi za avti, odmaknjenost elektrarn od največjih mest kjer je največ ljudi in so koncentracije onesnaževal zaradi naftnih vozil največje.

    • marko54 19:10 18.julij 2021.

      Sicer pa v Sloveniji kar dve tretjini energije proizvedemo iz čistih virov: tretjino je vodne energije, ter tretjino je jedrske energije (ne onesnažuje zraka). Tudi tista tretjina iz premoga je še vseeno boljša kot pa direktno dizel ali bencin.

    • 6d27bf1a5689dbb4e902b7e95a57f065ae13bfc9 22:39 18.julij 2021.

      Ko ste tako brihtni poglejte si samo kakšna svinjarija je ko to električno skropucalo zagori pa se ugasniti noče

    • marko54 01:11 19.julij 2021.

      Spet kažete da se vam ne sanja o ničemer. Dizel in bencin je 100x večja svinjarija. Statistike in študije tudi JASNO kažejo da je 10 do 20x MANJŠA šansa da se vžge električni avto napram bencinarju ali dizlu. Preberite študijo ...prikaži več švedskega razikovalnega inštituta in Chalmerške Univerze za tehnologijo in se prepričajte da se motite :Lithium-Ion Battery Aspects on Fires in Electrified Vehicles on the Basis of Experimental Abuse Tests (skopirajte naslov v googla).

    • marko54 01:11 19.julij 2021.

      Link do znanstvene študije: https://publications.lib.chalmers.se/records/fulltext/234622/local_234622.pdf

    • marko54 01:12 19.julij 2021.

      Navedba iz študije: Larsson et al. [9] estimated in 2014 the number of fires in the Tesla Model S as 1/10,000 cars. With the increased statistics now available, although with still limited amounts of data, and with the sales numbers ...prikaži več of more than 100,000 Model S vehicles, the estimate deceases somewhat to about 1/20,000 cars.

    • marko54 01:13 19.julij 2021.

      Te ugotovitve iz Švedske znanstvene študije se skladajo tudi z drugimi viri: "About 174,000 vehicle fires were reported in the United States in 2015, the most recent year for which statistics are available from the National Fire Protection Association. Virtually ...prikaži več all of those fires involved gasoline powered cars.

    • marko54 01:13 19.julij 2021.

      That works out to about one every three minutes.Tesla claims that gasoline powered cars are about 11 times more likely to catch fire than a Tesla. It says the best comparison is fires per 1 billion miles driven. It says ...prikaži več the 300,000 Teslas on the road have been driven a total of 7.5 billion miles, and about 40 fires have been reported. That works out to five fires for every billion miles traveled, compared to a rate of 55 fires per billion miles traveled in gasoline cars."

    • marko54 01:14 19.julij 2021.

      Glede osnesnaževanja pa se zopet motite: MIT Emissions Study - https://bit.ly/2zeYfqd Cradle To Grave Emissions Estimates - https://bit.ly/2rEhB4D Vehicle Production Emission Estimates (Low) - https://bit.ly/2yGoEh8 Vehicle Production Emission Estimates - https://bit.ly/2yoX6hC Vehicle Production Emission Estimates (High) - https://bit.ly/2dhB1Tu EV Battery ...prikaži več Production Emissions - https://bit.ly/2yCMwSY Annual Vehicle Use Emissions - https://bit.ly/2Sxo65K

    • marko54 01:15 19.julij 2021.

      Video bazira na študijah ki sem jih objavil zgoraj: Are Electric Cars Worse For The Environment? Myth Busted, številke so jasne. https://www.youtube.com/watch?v=6RhtiPefVzM&t=486s

    • marko54 01:18 19.julij 2021.

      Poleg tega če niste zabit bi vam moralo biti jasno da ni vseeno ali pljuneš v morje ali pa sebi v kozarec. Dizeli in bencinarji onesnažujejo strnjena največja mesta kjer je daleč največ ljudi svinjarija pa daleč najbolj "zgočena" (= ...prikaži več pljuniti v kozarec). Produkcija elektrike onesnažeje stran od velikih mest kjer se svinjarija razredči na 100x manjše vrednosti (=pljuniti v morje). Pa že "količina pljunka" pri električni avtomobilih je količinsko manjša kot pri dizlu ali bencinarju.

    • 6d27bf1a5689dbb4e902b7e95a57f065ae13bfc9 15:37 19.julij 2021.

      Marko tebi se konkretno meša! Možno je seveda da je manjša možnost da samo od sebe zagori. Ko pa se to skropucalo zaleti in zagori ga je nemogoče ugasniti. Dobesedno ga je treba utopiti v vodi. Nato pa te gasilne ...prikaži več vode noče noben prevzet in samega avta v razgradnjo tudi ne poglej si avstrijski primer. Ko tako bebavo pišeš da imajo termoelektrarne posebne filtre ja seveda jih imajo samo za ogljikov dioksid pa filtrov ni.

    • 6d27bf1a5689dbb4e902b7e95a57f065ae13bfc9 15:40 19.julij 2021.

      Ko si že tako proti dizlom ena krava ustvari toliko toplogrednih plinov kot avto. Ampak to pa nobenega ne zanima. Živinoreja ustvari toliko toplogrednih plinov kot komplet ves promet na svetu z pomorski in letalskim skupaj

    • marko54 23:10 19.julij 2021.

      Ne se mi ne, meša se tebi! Bebavo pišeš ti, ne jaz, če bi se pozanimal potem bi vedel da nimaš prav! Motiš se glede gašenja: gasilci sami pravijo da električni avto ni nič težje pogasiti kot pa bencinski ali ...prikaži več dizelski avto. Poglej si training video gašenja za gasilce, kjer je omenjeno točno to. Z vodo je treba hladiti baterijo, ni treba utopiti v vodi, zadostuje gašenje z cevjo. Training video za izobraževanje gasilcev: https://www.youtube.com/watch?v=8n5Wf7TlGrU

    • marko54 23:10 19.julij 2021.

      Glede CO2-ja termoelekrarn: ja ga proizvajajo, vendar ga proizvajajo MANJ po prevoženem kilometru kot pa bencinska ali dizelska vozila. In CO2 ni plin direktno škodljiv človeku (v koncentracijah ki so v atmosferi), ampak je samo toplogredni plin. Medtem ko so ...prikaži več svinjarije ki jih spuščajo bencinski in dizelski avtomobili direktno STRUPENE za človeka: dušikovi oksidi, žveplovi oksidi, trdi delci PM10, PM2,5, ter nezgoreli aromatski ogljikovodiki.

    • marko54 23:12 19.julij 2021.

      Termoelekrarne proizvajajo manj CO2 po prevoženem kilometru kot dizelski ali bencinski avtomobili. Hidroelerkarne z katerimi proizvedemo tretjino elektrike v Sloveniji ga proizvajajo še precej manj. In jerska Krško ki prispeva še tretjino elektrike v Sloveniji ga proizvaja še precej manj.

    • marko54 23:18 19.julij 2021.

      Motiš se tudi glede toplogrednih plinov od krav. Avtomobili proizvedejo nekajkrat več toplogrednih plinov svetovno kot pa samo živinoveja. In veliko večji problem kot CO2 so stvari ki so direktno strupene za človeka: to so stvari ki jih spuščajo dizli ...prikaži več in bencinarji ljudem direktno pod nos, kar je nekaj kar električni avti ne počno.

    • 6d27bf1a5689dbb4e902b7e95a57f065ae13bfc9 11:05 21.julij 2021.

      Brez veze z tabo, škoda časa. Poglej si kdaj kak dokumentarec, pa ti bo več jasno. Kar se pa tiče gašenja pa si lahko tiho ker sem gasilec in avte tudi vašim. Res je baterijo hladis z vodo ampak ugasniti ...prikaži več pa noče in jo lahko hladis tudi po cel dan. Koliko strupene vode nastene pa tebi tako ali tako ni jasno. Med tem ko bencinski avto pogasimo v 5 minutah. Bimbo

    • marko54 18:59 26.julij 2021.

      Brko: Bimbo si ti, ne jaz. Vsakemu ki se vsaj malo spozna na tematiko je kristalno jasno da se motiš TI, ne jaz. Dokumentarcev, člankov in znanstvenih študij na to temo sem prebral že ogromno, ne nazadnje je to tudi ...prikaži več del moje stroke/študija. Če si res gasilec te je lahko sram da o gašenju električnih vozil katerih delež se hitro veča ne veš popolnoma nič. V baterijah električnih avtomobilov ni nič posebno strupenega, ni nobene "strupene vode", tako da pravljice prodajaj komu drugemu.

    • marko54 19:01 26.julij 2021.

      Baterija zelo hitro ugasne ko jo shladiš z vodo. Glede baterij: Andrej Pečjak, znani slovenski inovator električnih vozil na svojih predavanjih včasih kos baterije tudi POJE z namenom da pokaže da so tvoje pravljice o nevem kakšni strupenosti samo to: ...prikaži več pravljice Skratka: jasno je da so električni avtombili prihodnost in jasno je da NIMAŠ PRAV.

    • marko54 19:05 26.julij 2021.

      Pozabil si tudi dejstvo da je 10 do 20x VEČJA šansa da se vžge bencinski ali dizelski avtov primerjavi z električnim! Statistike in študije so jasne glede tega! In da mi ne bi slučajno začel govoriti da je to zaradi ...prikaži več tega ker je električnih avtomobilov manj! Da slučajno ne bi bil tak bedak! Zato ker PO PREVOŽENEM KILOMETRU je 10 do 20x večja šansa da zagori naftni avto v primerjavi z električnim, število vozil na cestah tukaj nima veze.

    • marko54 19:05 26.julij 2021.

      Citiram: "Tesla claims that gasoline powered cars are about 11 times more likely to catch fire than a Tesla. It says the best comparison is fires per 1 billion miles driven. It says the 300,000 Teslas on the road have ...prikaži več been driven a total of 7.5 billion miles, and about 40 fires have been reported. That works out to five fires for every billion miles traveled, compared to a rate of 55 fires per billion miles traveled in gasoline cars."

    • marko54 19:08 26.julij 2021.

      Citiram znanstveno študijo: "Compared to the annual average number of automobile fires in the USA, of the order of 1/1000 automobiles, the number of car fires in the Tesla Model S is significantly lower. Larsson estimated in 2014 the number ...prikaži več of fires in the Tesla Model S as 1/10,000 cars. With the increased statistics now available, although with still limited amounts of data, and with the sales numbers of more than 100,000 Model S vehicles, the estimate deceases somewhat to about 1/20,000 cars.

    • marko54 19:09 26.julij 2021.

      Lithium-Ion Battery Aspects on Fires in Electrified Vehicles on the Basis of Experimental Abuse Tests Link do znanstvene študije: https://publications.lib.chalmers.se/records/fulltext/234622/local_234622.pdf

    • marko54 19:10 26.julij 2021.

      https://publications.lib.chalmers.se/records/fulltext/234622/local_234622.pdf

    • marko54 19:11 26.julij 2021.

      **na koncu pri linku je (PIKA) pdf. Mi noče sem skopirati linka tako kot se zagre. Oziroma lahko tudi samo skopirate naslov v googla in boste dobili študijo, tole je naslov študije: "Lithium-Ion Battery Aspects on Fires in Electrified Vehicles ...prikaži več on the Basis of Experimental Abuse Tests".

    • 6d27bf1a5689dbb4e902b7e95a57f065ae13bfc9 07:10 27.julij 2021.

      Tebi se konkretno meša ali pa prodajaš te električna skropucala. Vse študije so narejene proizvodnja električnih vozil je bolj umazana od bencinskih, med delovanjem jih poganja elektrika iz premoga, da o razgradnji ne govorim.

    • 6d27bf1a5689dbb4e902b7e95a57f065ae13bfc9 07:10 27.julij 2021.

      O gašenju pa bodi čisto tiho ker ko se električni avto zaleti in se litijeve baterije poškodujejo pride do požara ki ga je skoraj nemogoče pogasiti. V Avstriji imajo gasilci za ta sekret vozila pripravljen kontejner katerega pripeljejo in avto ...prikaži več potopijo za 24 ur v vodo. Samo tako gre pri resnih primerih. U glavnem studiraj ti dalje ker za delo tako ali tako nisi!!

    • marko54 15:30 27.julij 2021.

      Falil si na celi črti, se mi ne meša, niti ne prodajam ničesar. Sem ti pa povedal strokovno mnenje kot diplomiran inženir strojništva z končano fakulteto. Očitno ti niso jasne stvari. Res je da PROIZVODNJA električnega avtomobila ustvari več toplogrednih ...prikaži več plinov kot pa proizvodnja naftnega avtomobila, vendar ker ima električni avto veliko manjše toplogredne pline med UPORABO, svoje večje izpuste zaradi proizvodnje izenači že v 1,6 leta (manj kot 2 letih).

    • marko54 15:33 27.julij 2021.

      V celotni življenski dobi električni avto proizvede več kot 10x manj toplogrednih plinov od naftnega avtomobila! Vendar toplogredni plini so samo en del zgodbe. Drugi še mnogo bolj pomemben del zgodbe pa so stupeni plini ki jih električni avtomobili ne ...prikaži več spuščajo znotraj strnjenih mest tako kot to počnejo naftni avtomobili. Elektrarne pač niso v središčih največjih mest: NAFTNI avtomobila pa SO v središčih največjih mest kjer je največ ljudi. Ni vseeno ali pljuneš v morje ali pa sebi v kozarec.

    • marko54 15:35 27.julij 2021.

      Upam da i razumel primerjavo. Oziroma ti bom pomagal: naftni avtomobili= pljuniti sebi v kozarec=onesnaževanje strnjenih neprevetrenih mest kjer je največ ljudi. Električni avtomobili=pljuniti v morje=elektrarne so na podeželju kjer se svinarija mnogo bolj razredči, prav tako pa je stran od večine ljudi.

    • marko54 15:38 27.julij 2021.

      Še komentar glede elektrike iz premoga ki je najbolj umazan način proizvodnje elektrike. Tudi če elektriko dobiš iz premoga je to za okolje in za zdravje ljudi ŠE VEDNO boljše kot pa dizelskih ali bencinski avto (4 do 5x manjša ...prikaži več poraba energije električnega avtomobila v primerjavi z naftnim, precej manj problematična lokacija onesnaževanja električnega avtomobila v primerjavi z naftnim). V Sloveniji SAMO TREJINO energije dobimo iz premoga, kar DVE TRETJINI je čiste energije (hidro+jedrska).

    • marko54 15:42 27.julij 2021.

      Razgradnja avtomobila ni problematična, baterijo električnega avtomobila se lahko po 20 letih v avtomobilu, še za 10 do 15 dodatnih let uporabi kot zalogo energije za solarne sisteme. Nato se jo reciklira. Študija pa kaže da so emisije povezane z ...prikaži več razgradnjo električnega in naftnega avtomobila ZANEMARLJIVE v primerjavi z uporabo. Naslov študije je "Comparative Environmental Life CycleAssessment of Conventional and ElectricVehicles". Še link: https://bit.ly/2ETHh77 .

    • marko54 15:45 27.julij 2021.

      Motiš se o meni (delam že vrsto let in imam za sabo veliko uspešnih projetov) in motiš se o električnih avtomobilih. Ni res da se električnega avtomobila ne bi dalo pogasiti. Težavnost gašenja električnega avtomobila pri pravilni tehniki je ENAKA ...prikaži več kot težavnost gašenja naftnega avtomobila, kar je omenjeno tudi v training videu za gasilce (kot izobraževalno gradivo). Električni avto se preprosto gasi z vodo iz cevi tako da se zniža temperaturo in to je vsa umetnost.

    • marko54 15:46 27.julij 2021.

      Glede osnesnaževanja pa se zopet motite: MIT Emissions Study - https://bit.ly/2zeYfqd Cradle To Grave Emissions Estimates - https://bit.ly/2rEhB4D Vehicle Production Emission Estimates (Low) - https://bit.ly/2yGoEh8 Vehicle Production Emission Estimates - https://bit.ly/2yoX6hC Vehicle Production Emission Estimates (High) - https://bit.ly/2dhB1Tu EV Battery ...prikaži več Production Emissions - https://bit.ly/2yCMwSY Annual Vehicle Use Emissions - https://bit.ly/2Sxo65K

    • marko54 15:46 27.julij 2021.

      Training video za izobraževanje gasilcev: https://www.youtube.com/watch?v=8n5Wf7TlGrU

  • radovednica 07:59 21.april 2021.

    Ja, vsi na te traparije električnih avtomobilov? Električen avto 20 mio let ne bo nadomestil bencinskega ali dizelskega. Domet 200 ali 300 km, potem pa spet polniti celo noč. Cene ubijalske, kje polniti toliko avtomobilov, kdo bo omogočil omrežje? Enkrat ...prikaži več za vedno naj bo jasno: avtomobilov v mestu sploh ne potrebuje nihče, izven mest pa je za povsem običajno življenje, življenjskega pomena, sicer lahko samo še pešačiš, kot v srednjem veku. Protestniki proti klasičnim avtomobilom, zbudite se!!!!

    • marko54 15:49 16.julij 2021.

      Jasno je da se motiš! Električni avto bo postal prevladujoča tehnologija v Evropi v 10 do največ 15 letih. Tvoje znanje glede električnih avrtomobilov je že najmanj 10 let zastarelo: 200 ali 300 km je veljalo leta 2010, danes imajo ...prikaži več električni avtomobili po 500 km realnega dosega, nekateri tudi 900 km. Polnjenje čez noč se uporablja za vsakodnevne vožje kjer ti je vseeno koliko časa se polni, če pa rabiš nafilati hitro na poti, pa lahko napolniš za 300 km v samo 15 minutah (Tesla model 3).

    • marko54 15:51 16.julij 2021.

      Kje polniti toliko avtomobilov? Doma na vtičnici. 99 % polnjenja v praksi poteka tako. Če pa greš na kakšno dolgo pot tiste 2x na leto pa pač filaš na hitri javni polnilnici, jih je dosti po vsej Sloveniji in Evropi. ...prikaži več Kakšne ubijalske cene, si na glavo padu? Ubijalska cena je za dizelski in bencinski avto Polnjenje čez noč te stane 1 € na 100 km, kar je 7 do 10x ceneje od naftnega avtomobila.

    • marko54 15:52 16.julij 2021.

      Če ne bi z svojim znanje ostal leta 2010, bi videl da današnji 2021 električni avtomobili ZLAHKA nadomestijo običajen bencinski ali dizelski avto tudi izven mest (na podeželju). Izobrazi se prosim in ne kvasi neumnosti.

  • rd2dmk2 10:04 21.april 2021.

    te ankete so narejene v mestih kjer zelo dobro deluje javni prevoz. vsem ki bi radi elektifikacijo avtomobilov pa. pejte v ljubljano pred eno stolpnico pa preštejte stanovanja v tej stolpnici in to pretvorte v avtomobile, recimo 12 štukov po ...prikaži več 5 stanovanj/štuk je 60 avtov. in za to mora bit zunaj 60 polnilnic. zdej pa 60 x cca 50 kw =3000 kw= 3MW, NEK ima 700 MW, torej 700 deljeno z 3 = 233 stolpnic. kolk jih ima Ljubljana ? pa MB, CE, KR ? in kje so vse hiše ? in kje so še TČ in polnilci mobijev

    • marko54 15:41 16.julij 2021.

      Ne, mislim da je treba razloge iskati drugje: ljudje v mestih vidijo kako jih onesnaženje zmanjšuje kakovost življenja. Tvoje prodpostavke so ČISTI FAIL. 50 kW po polnilnem mestu na en avto?! To velja za ekstra hitre javne polnilnice, za domače ...prikaži več polnjenje preko noči povsem zadostuje manj kot 1 kW v poprečju, kar da moč 60 kW pri 60 avtomobilih. En NEK proizvede za 2 Sloveniji avtomobilov štroma. Torej ni problemov.

    • marko54 15:44 16.julij 2021.

      Konkretno: povprečen avtomobil dnevno po podatkih statističnega urada naredi 31 km. To pomeni da vsak avtomobil dnevno rabi 6 kWh (to pomeni 6 ur polnjenja čez noč pri 1 kW moči). 6 kWh po avtu krat 365 dni je 2190 ...prikaži več0 kWh po avtu na leto. Krat 1,2 miljona avtov v Sloveniji to pomeni 2.628.000.000 kWh=2.628 GWh na leto. Slovenija letno proizvede 16.000 GWh elektrike. To pomeni da če bi prav vsak avto v Sloveniji šel na elektriko rabimo samo 16 % vse proizvodnje.

    • marko54 15:45 16.julij 2021.

      Skratka motiš se. Stanje je podobno tudi drugod, vpiši v Youtube "f Gas Cars Are Banned, Can The Grid Handle Electric Cars? engineering explained" in si poglej strokovne preračune in se prepričaj da se motiš. Go!

    • marko54 15:46 16.julij 2021.

      Skratka motiš se. Stanje je podobno tudi drugod, vpiši v Youtube "If Gas Cars Are Banned, Can The Grid Handle Electric Cars? engineering explained" in si poglej strokovne preračune in se prepričaj da se motiš. Go!

    • rd2dmk2 23:08 16.julij 2021.

      ok..el. avto s 1500 kg porabi 1kwh za 7 km poti pri mestni hitrosti. torej se vozi okoli 7 minut za to pot. brez semaforjev. po istem viru gretje ali klima porabi 1kwh v istem času... kje pa so potem ...prikaži več luči, multimedija, senzorji, in ostala šara. če sam klimo prižgeš se tvoj račun podvoji, kar pomeni še enkrat več elektrike.. in drugič mi razloži , čemu SLO danes proizvede teh 16000 Gwh el. energije ? za hec ? ti raje povej , kje boš dobil dodatnih 2628 Gwh.. tiste od prej so že porabljene..

    • rd2dmk2 23:17 16.julij 2021.

      in še tole. mestne ljudi skrbi onesnaženje iz vozil na fosilna goriva. en kur...ac jih skrbi dons, ali pa jutr. pridi ti pametnjakovič si pogledat, kako ljudje sedijo v avtu na parkirišču pa kurjo motor in klimo in drka. .. ...prikaži več. jo mobitele in garmine po 10 , 15 minut. tolk o skrbi za čisto okolje. tolk tud o tvoji porabi elektrike. najdi mi nekoga, ki se usede v vroč avto, pa se odpele. in še tole te vabim na obisk, boš šel turistom razlagat o čistem okolju, ki si ga tako želijo po tvoje.

    • marko54 18:59 18.julij 2021.

      rd2dmk2: Greva po vrsti. Klima porablja okoli 1 kW energije kadar aktivno hladi, povprečna poraba pa je 0,5 kW (kompresor je vžgan samo polovico časa za zagotavljanje nastavljene temeprature v avtu).

    • marko54 18:59 18.julij 2021.

      Poraba v mestu pri nizki hitrosti je 10 kW na 100 km, poraba na avtocesti pa okoli 20 kW na 100 km. To pomeni da klima predstavlja 5 % porabe v mestu (0,5/10=5 %), ter okoli 2,5 % porabe pri ...prikaži več avtocestni vožnji (0,5/20=0,025=2,5 %). Sicer pa to je bilo že vse stestirano v praksi, google it in se prepričaj da nimaš prav, samo ne govorit kar nekaj na pamet prosim.

    • marko54 18:59 18.julij 2021.

      Kje boš dobil dodatnih 2628 Gwh se sprašuješ? Postavil boš 6 dodatnih hidroelektarn. Ampak 2628 GWh je ko bodo šli VSI avtomobili v Sloveniji na elektriko! Do 2030 se napoveduje da bo polovica avtompobilov na elektriko, torej rabimo samo 3 ...prikaži več dodatne hidroelekrarne.

    • marko54 19:00 18.julij 2021.

      Tudi če ne bi zgradili nič, bi se poraba elektrike do 2030 povečala samo za 7,5 % kar lahko tudi uvozimo iz tujine. Tudi če bi celih 15 % (torej vsi avti na elektriko) uvozili še zmeraj ne bi bilo ...prikaži več panike. Ampak poleg hidro imaš seveda še sončne elektrarne in vetrne elektrarne. Energijo iz njih lahko shraniš v črpalni elektrarni Avče tako da črpaš vodo gor na hrib čez dan, ko pa elektrike primanjkuje jo skuščaš dol in generiraš štrom.

    • marko54 19:03 18.julij 2021.

      Pojav da ljudi sedijo 15 minut na parkirišču z prižganim avtomobilom je redek, to naredi kakšna izjema sem pa tja (velika večina ljudi tega ne dela). Sicer pa je to še dodatna prednost električnih avtov: na daljavo jim lahko vklopiš ...prikaži več klimo in tako ko se vrneš iz trgovine te pričaka že shlajen avto. Poraba električnega avta je 4 do 5 krat nižja od bencinskega ali dizelskega.

    • marko54 19:05 18.julij 2021.

      Sicer pa je v praksi tako da večina ljudi kupi električni avto zato ker se lahko pol vozi skoraj zastonj (1 € na 100 km polnjeno doma čez noč). Nižje onesnaževanje je samo "stranski produkt". Ker študije so pa jasne, ...prikaži več kar 3x več ljudi umre zaradi onesnaženega zraka na svetu, kot pa zaradi alkohola. Kar 20 % vseh ljudi na svetu umre zaradi onesnaženega zraka.

    • marko54 19:06 18.julij 2021.

      Ampak to so samo smrti, še bolj problematično je zmanjšana kakovost življenja: znane so študije ki navajajo da dizelskih in bencinski izpuhi dokazano povzročajo motnje dopaminskega sistema in s tem pomanjkanje energije, manjšo produktivnost in depresijo, ter celo manjšanje inteligence. ...prikaži več Poleg raka, srčnih kapi, Parkisona in Alzhaimerja seveda. Vse to je bilo znanstveno dokazano, če hočeš ti lahko dam linke do študij.

    • rd2dmk2 09:32 19.julij 2021.

      marko vse svoje znanje si povedal v enem stavku. lahko prižgeš klimo predno prideš v avto. to je staro že ohoho let in se mu reče vebasto. in kje je razlika da avto kuri klimo predno si ti v njem ...prikaži več ali pa da si v njem. kuri jo!. in še tole. jest živim nekje, kjer je ogromno parkirišče in lahko na lastne oči opazujem ravnanje ljudi. in ne ponavljam nekih teorij pisanih bogve kje in kako. jest gledam.

    • rd2dmk2 09:36 19.julij 2021.

      glede elektrike pa. kolk misliš da jo danes uvozimo ali izvozimo ? in še neki , ne vem če se spomniš , ko so uvajali neosvinčeni bencin? no kakšna je bila cena neosvinčenega bencina, ko je bil še tisti z ...prikaži več svincem na voljo in kakšna je postala, ko so ukinili svinečeni bencin. sedaj lahko izbiramo bencin, nafta, plin.. ko bo vse na elektriko, si zapomni moje besede. ne boš si mogel privoščit vožnje z njim, če ne boš imel žlahto pri Gatesu.

    • marko54 13:56 19.julij 2021.

      Ne! Webasto je namenjen za OGREVANJE (Webasto je dizelski GRELEC), NE za hlajenje! In Webasto je potrebno nakladno vgraditi v avto. Električni avto pa lahko vžge HLAJENJE na daljavo in tako pridemo v SHLAJEN avtomobil. To sem JASNO napisal že ...prikaži več prej. Isto lahko pri električnem avtomobilu na daljavo prižgeš tudi ogrevanje in se zjutraj vsedeš v že ogret avto. Ali pa v shlajen avto poleti, kar je nekaj kar Webasto NI ZMOŽEN.

    • marko54 13:59 19.julij 2021.

      Razlika da avto kprižge klimo 15 minut prej preden si ti v njem je v tem, da ko prideš iz službe se vsedeš v SHLAJEN avto, ne pa v peklensko savno od avta tako kot pri naftnem avtomobilu. Poraba energije ...prikaži veče za klimo je zanemarljiva v primerjavi z energijo za vožnjo.

    • marko54 14:00 19.julij 2021.

      1. Od nafte smo skoraj 100 % odvisni, od elektrike pa samo 7 % odvisni. "Domača proizvodnja je v slovenski elektroenergetski sistem prispevala 12.728 GWh električne energije. Odjem končnih odjemalcev je znašal 13.743 GWh, kar je 4 % manj kot ...prikaži več leta 2019. V Sloveniji smo v letu 2020 z domačo proizvodnjo pokrili 92,6 % porabe električne energije končnih odjemalcev." Vir: https://www.energetika-portal.si/nc/novica/n/elektroenergetska-bilanca-prevzema-in-oddaje-elektricne-energije-za-leto-2020-4539/

    • marko54 14:01 19.julij 2021.

      Oziroma po domače, nafto VSO nafto uvozimo, elektrike pa uvozimo samo 7 % (torej skoraj nič).

    • marko54 14:06 19.julij 2021.

      Osvinčevanje bencina nima nič veze z njegovo ceno. Bencin se je podražil zato ker se je dvignila cena bencina na svetovnih trgih, ne pa zato ker ga ne bi več osvinčevali (tvoja teorija je zmotna)! Na elektriko se boš vedno ...prikaži več vozil VELIKO ceneje zato ker je PORABA električnega avtomobila tako majhna. Oziroma da ti povem po kmečko: zelo malo kuri! Električni avto ima ekvivalentno porabo 1,5 litra dizla (15 kWh, liter dizla vsebuje 10 kWh energije).

    • marko54 14:06 19.julij 2021.

      Če postaviš svojo sončno elektrarno in zalogo baterij se lahko še 40 let v PRIHODNOST voziš po ceni 0,25 € na 100 km. Pri naftnem avtomobilu je pa ta cena 7 do 10 € na 100 km, kar je 28x ...prikaži več do 40x DRAŽJE kot z elektriko! Če pa jemlješ iz omrežja elektriko je pa cena vožnje 1 € na 100 km, kar je še vedno 7 do 10x ceneje kot z nafto! Če imaš sončno elektrarno ti dvigovanja cen elektrike NIČ NE MOREJO, ker elektriko proizvajaš SAM ZASE!

  • Komentirajte

    Za oddajo komentarja se morate registrirati. Nimate uporabniškega računa? Registracija je hitra in enostavna, registrirajte se in vključite v debato.