Na to so nedavno opozorili britanski in francoski proizvajalci in distributerji električne energije. Trenutna omrežja ne morejo zagotoviti dovolj energije za električne avtomobile, še posebej, če jih lastniki polnijo istočasno. Britanci že uveljavljajo pravico lokalnega regulatorja do oddaljenega odklopa električnih avtomobilov iz omrežja, Francija, ki ji je prejšnji teden grozil celo izpad elektrike, pa je prebivalce pozvala, naj varčujejo z elektriko.
Zdaj se pridružujejo tudi Nemci. Ni čudnega. Subvencije v višini 9.000 evrov so izjemno povečale zanimanje za nakup električnih avtomobilov v tej državi. Njihovo število hitro narašča, raste pa tudi število polnilnic. Distribucijska omrežja tako začenjajo dosegati rob zmogljivosti. Brez regulacije lahko pride do kolapsa električnega omrežja.
Nemško omrežje ne bo zmoglo obremenitev
Nemški Die Welt je pod drobnogled vzel energetsko industrijo in ugotovil, da bo treba poseči po "izklopu" električnih avtomobilov. Nemška energetska podjetja zahtevajo možnost ustavitve polnjenja katerega koli električnega avtomobila za dve uri, kadar je omrežje preobremenjeno.
Pri Die Welt pišejo, da bo omrežje na robu zmogljivosti, že, ko bo nekaj ljudi v stanovanjskih naseljih začelo polniti svoje električne avtomobile z 22 ali celo 11 kW stenskimi omaricami. Dodajajo, da bo treba računati z dejstvom, da se bodo morali avtomobili polniti z največjo močjo 3,7 ali največ 7,4 kW. To bi pomenilo, da bi se električni avtomobili z zmogljivostjo baterije 100 kWh polnili od 14 do 30 ur.
Električni avtomobili bodo morali pomagati vzdrževati omrežje
Po pisanju nemškega časnika se bodo morali lastniki električnih avtomobilov v prihodnosti navaditi, da priklop na polnilno postajo ne pomeni nujno tudi polnjenja baterije. Nemčija, si sicer, tako kot Velika Britanija, želi do leta 2030 prepovedati prodajo avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem.
Po drugi strani pa so lahko električni avtomobili tudi določeno "zavarovanje" pred izpadom električne energije. Električni avtomobili bi lahko pomagali uravnavati stanje v električnem omrežju. Sistem V2G (Vehicle to Grid) deluje tako, da bi lahko električni avtomobili v konicah pošiljali energijo iz baterij in nadomestili nevarna nihanja v prenosnem sistemu. Toda za lastnike električnih avtomobilov to pomeni, da ne samo, da se avtomobili ne bodo polnili, ampak bodo celo oskrbovali omrežje z električno energijo.
Torej kakšen novi avto naj si kupim?? Električni, ki ga ne morem napolniti in se posledično peljati ali sigurni bencinar??