Po dolgem čakanju je Mercedes-EQ končno predstavil svoj najnaprednejši model z električnim pogonom, model EQS. Gre za električni ekvivalent Mercedesovi najbolj prestižni limuzini razred S, a dodaja še marsikaj novega Že pred prvencem smo vedeli, da bo z zaslon Hyperscreen koncept kabine še prestižnejši, po predstavitvi pa lahko zapišemo, da to še zdaleč ni edina lastnost tega avtomobila, zaradi katere je avtomobil revolucionaren.
EQS je prva električna limuzina znamke iz Stuttgarta in sploh prva električna limuzina te vrste na trgu. Predvsem na račun uporabe materialov, tudi takih, ki varčujejo z viri, na primer talne preproge iz reciklirane preje. Pri Mercedesu večkrat poudarjajo, da je njihov glavni cilj trajnost.
Aerodinamični čudež
EQS je postavljen na povsem popolnoma novo modularno platformo MEA (Modular Electric Architecture) za električne avtomobile. v Stuttgartu so poudarili, da ni dovolj, da bi le združili lastnosti obstoječega razreda S, ki je k nam pripeljal pred kratkim in novih avtomobilskih tehnologij, ki omogočajo brezemisijsko vožnjo, da bi bil rezultat razkošna in udobna vožnja. Nova platforma ponuja pogon na zadnji kolesi in različico štirikolesnega pogona 4Matic z veliko moči, udobja, sloga in varnosti, kar je Mercedes vedno zagotavljal, so prepričani v Stuttgartu.
Predvsem pa mora biti električni avtomobil učinkovit, v primeru 5,26 metra dolgega EQS pa je bil eden od ključnih dejavnikov neverjetna aerodinamika karoserije. Luksuzna limuzina je najbolj aerodinamičen serijski avtomobil na svetu, saj je koeficient zračnega upora Cd 0,20. To je neverjetna številka, še posebej, če upoštevamo, da ima EQS 19-palčna AMG-kolesa. Naj samo dodamo, da v športnem načinu vožnje zračno vzmetenje zmanjša oddaljenost od tal vozila. Vozilo se pri hitrosti nad 120 km/h spusti za 10 mm bližje tlom, da učinkovito zmanjša zračni upor. Učinkovitost električnega pogonskega sklopa pa se poveča tudi zaradi izjemnih rekuperacijskih zmožnosti vozila in to brez danes znanega sistema zaviranja z uporabo pedala. Zanimivo je, da so uporabili sinhrone elektromotorje. Vozilo naj bi energijo črpalo iz akumulatorja uporabne zmogljivosti 107,8 kWh. V Stuttgartu pravijo, da gre za baterijo nove generacije z bistveno večjo gostoto energije.
770 kilometrov na elektriko
Različica EQS 450+ po zagotovilih tovarne omogoča največji doseg 770 kilometrov in skupno moč do 385 kW (524). V bližnji prihodnosti lahko pričakujemo visoko zmogljiva različica z močjo 560 kW (762 KM), ki bo imela poleg električnega motorja na zadnji osi še dodaten elektromotor na spredaj.
Tehnični podatki: Mercedes-EQ EQS 450+
Motor: sinhron s trajnim magnetom, pogon zadaj, moč: 245 kW/335 KM, navor: 568 Nm, največja hitrost 210 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h v 6,2, poraba (WLTP) 15,7 - 20,4 kWh/100 km, zmogljivost baterije: 107,8 kWh, največja moč polnjenja: 200 kW, uradni doseg: 770 km, mere (d/š/v) : 5216/1.926/1.512 mm, masa praznega vozila: 2.480 kg, prostornina prtljažnika: 610 - 1.770 l;
Za velik doseg je zaslužna tudi nova generacija baterij. Baterijo lahko na hitrih polnilcih napolnite z močjo do 200 kW, kar ni taka moč kot pri porsche taycanu (350 kW). V Stuttgartu pravijo, da lahko baterijo v 15 minutah napolnite za nadaljnjih 300 kilometrov poti. Vozilo deluje z napetostjo 400V. Lahko se jo polni doma na običajnih polnilcih ali z vgrajenim polnilnikom z močjo do 22 kW. V postopku polnjenja je uporabljena storitev 'Mercedes me Charge', ki zagotavlja polnjenje iz obnovljivih virov energije. Polnjenje poteka po principu Plug & Charge. Novi EQS vključuje tudi leto brezplačne uporabe omrežja hitrih polnilnikov, ki ga sestavlja 500.000 lokacij v 31 državah, od tega več kot 200.000 v Evropi.
Še ena pomembna novost je navigacijski sistem, ki uporablja funkcijo "Electric Intelligence". Ta vključuje avtomatski izračun porabe energije in načrtovanje najhitrejše poti do polnilnih postaj. Popolnoma je osvežen tudi informacijsko-zabavni sistem, ki vključuje ukrivljeni 12,3-palčni zaslon ('MBUX Hyperscreen').
Zaslon merimo v kvadratnih metrih
Hiperzaslon MBUX, ki v širino meri kar 141 centimetrov, skupna površina pa je več kot četrt kvadratnega metra. Bistvo njegovega delovanja pa je v umetni inteligenci. Ukrivljen zaslon se razteza od stebra do stebra in v svojem drobovju vključuje programsko opremo, ki se je sposobna učiti, na koncu pa prilagoditi zaslon in koncept delovanja potrebam uporabnika ter mu podati tudi osebne predloge.
Poleg tega uporabniku ni treba brskati po različnih podmenijih ali celo uporabljati glasovnih ukazov, saj najpomembnejše aplikacije vedno vidi tako situacijsko kot tekstualno.
V ukrivljeni plošči je vizualno integriranih več zaslonov, ki imajo tudi analogne zračne odprtine, s čimer povezujejo digitalni in fizični svet. Trak zaslona je obdan z neprekinjenim plastičnim okvirjem spredaj, v spodnjem delu pa je vgrajena osvetlitev - zaradi tega imajo voznik in potniki občutek, da hiperzaslon lebdi na armaturni plošči.
Avto se sproti uči
Sistem ve, kaj voznik ali potniki želijo Svoj zaslon ima tudi sopotnik. Zaslon se lahko prilagaja kar sedmim različnim profilom. Pomembno je omeniti, da so zabavne funkcije zaslona za potnike na voljo samo med potovanjem (v skladu s pravnimi predpisi). Če je sovoznikov sedež na primer prazen, se zaslon preprosto spremeni v digitalni okrasni del (prikažejo se animirane zvezdice). Vse grafike so oblikovane v novi modro-oranžni barvni shemi, ki jo oživijo aktivne OLED-slikovne pike.
Umetna inteligenca omogoča različne predloge, ki jih lahko uporabnik z enim samim klikom enostavno sprejme ali zavrne. Če na primer ob torkih zvečer na poti domov vedno pokličete določenega prijatelja ali ljubljeno osebo, se bo sistem MBUX spomnil in vas vprašal, ali želite opravite klic na določen datum in uro. Ker so vsi predlogi MBUX povezani z uporabniškim profilom, predlog ne bo podan, če bo avtomobil vozil nekdo drug.
Če na primer voznik pozimi redno uporablja funkcijo masaže sedežev s programom "vroči kamni", se sistem to nauči in samodejno predlaga to udobno funkcijo pri nizkih temperaturah. Če na primer uporabnik redno vklopi ogrevan volan in druge ogrevalne površine sedeža, mu bo sistem to priporočil takoj, ko bo pritisnil stikalo za ogrevanje sedeža. Podvozje lahko voznik dvigne, da zagotovi večjo oddaljenost vozila od tal. Uporabna funkcija, ko so klančine za vhod v garažo bolj strme, ali ko je treba zapeljati čez višji robnik. MBUX si zapomni položaj GPS, kjer je uporabnik uporabil funkcijo "Vehicle lift". Če se vozilo znova približa položaju po kartografiji GPS, bo MBUX samodejno predlagal dvig karoserije.
Računalnik na kolesih
Možgani avtomobila Pri Mercedesu še posebej izpostavljajo strojno opremo. Pod površino zaslona je vgrajenih kar 12 aktuatorjev, ki se odzovejo že na nežen dotik s prstom, uporabnik pa začuti prijetno vibracijo, kar pomeni, da je bil ukaz sprejet. Impresivna je tudi procesorska moč z 8 CPU jedri, 24 GB delovnega spomina (RAM-a) in 46,4 GB na sekundo pasovne širine pomnilnika RAM-a.
V času covid-19 se avtomobilski proizvajalci veliko posvečajo tudi izboljšanju kakovosti zraka v kabini. Sistem 'Energizing air control plus" vključuje senzorje in zagotavlja visoko stopnjo filtracije, ki preprečuje vstop neželenih delcev v kabino, zaščita z aktivnim ogljem pa zmanjša raven žveplovega dioksida, dušikovih oksidov in drugih vonjav v kabini. Če je kakovost zraka zunaj slaba, bo sistem priporočil zapiranje oken na avtomobilu.
Zanimive podrobnosti: Mercedes-EQ EQS
- Streho tovarne "Factory 56", kjer proizvajajo razred S in tudi EQS pokriva 12.000 fotonapetostnih modulov, ki zagotavljajo približno tretjino energetskih potreb tovarne. Cilj je popolna ogljična nevtralnost.
- Doplačljiva oprema bo vključevala elektronsko krmiljena vrata, vključno s prtljažnimi vrati.
- EQS in njegovo okolica nadzira do 350 senzorjev, odvisno od opreme.
- Sintetični zvok, ki ga ustvarja sistem v EQS, upošteva 12 parametrov, vključno s položajem stopalke za plin, hitrostjo ali zaviranjem.
- Vonj št. 6 je bil ustvarjen posebej za to vozilo in ga lahko vonjajo v kabini.
- Poseben HEPA filter lahko odstrani 99,65 % delcev iz zraka, ki prihaja do potnikov .
- Elitni avdio sistem Burmester je sestavljen iz 15 zvočnikov, ki imajo skupno moč 710 kW.
- Nosilnost avtomobila je med 465 kg in 550 kilogramov.
Vrata se odpirajo samodejno
Tudi EQS je podobno kot je do zdaj že navada pri električnih vozilih in tudi razredu S dobil izvlečne kljuke na vratih. Zato pa EQS sam odpira vrata, ne samo prtljažnika, tudi pri vstopu v kabino.
Tako kot razred S ima tudi EQS izredno majhen obračalni krog, 10,9 metra, kar je podobno kot pri modelih iz kompaktnega razreda.
Enako velja za večino novih tehnologij, na primer tudi oddaljeno parkiranje preko aplikacije pametnega telefona, ki se poveže s pametno infrastrukturo parkirne hiše, pa gre izpostaviti tudi sistem "drive pilot," ki prav tako kot razred S omogoča način avtonomne vožnje do 60 km/h, vendar bo sprva na voljo samo v Nemčiji, kjer to dovoljuje zakonodaja. Pri Mercedesu so sicer že večkrat poudarili, da je sistem zmožen tudi hitrejše samodejne vožnje, a mu to preprečuje zakonodaja.
Začetek prodaje je predviden za sredino junija, prve primerke na cesti pa lahko pričakujemo novembra letos. Cene še niso objavljen.