Da je mercedes-benz GLC trenutna vroča žemljica avtomobilske industrije, priča čakalna vrsta nanj, saj vam bo, če bi ga naročili danes, ključe pripeljala šele predhodnica Miklavža. To je ena najdaljših čakalnih dob, ki jih imajo trenutno pri Mercedes-Benzu, kar na malce neobičajen način dokazuje, kako dobro so znali prisluhniti potrebam zahtevnega trga. Pa tudi, da jih je uspeh kar malce presenetil.
Se splača čakati tako dolgo na daljinca? Vsekakor. Model GLC tistim, ki merijo na ta razred avtomobilov, ponuja zelo dobro zgodbo in avto s karakterjem. S škatlastim predhodnikom GLK-jem ga druži le malo stvari, GLC je zrasel, a hkrati postal lažji. Zelo všečen v živo je dizajn, ki ga jasno opredeljuje za novodobnega mercedesa, po drugi strani pa ga znotraj podrazreda “gellandewagnov” dovolj ločuje tako od manjšega GLA-ja kot večjega GLE-ja. Tudi pri tem mercedesu se aerodinamičen dizajn zelo pozna, zaradi nizkega količnika upora šumenja vetra v notranjosti med vožnjo praktično ni zaznati.
Še več možnosti popravkov pa vidim pri vmesniku infotainmenta, ki zaostaja tako po funkcionalni obsežnosti kot enostavnosti upravljanja za tistim, kar ponujata BMW X3 in audi Q5. Grafika osnovne navigacije je kar razočaranje za avto takšnega kova, doplačilo za naprednejši grafični prikaz je nujen, čeprav ni poceni.
Tu se slabe lastnosti GLC-ja bolj ali manj končajo, v ospredje pa stopa možnost najrazličnejših kombinacij personalizacije notranjega počutja in načina vožnje.
Še bolj kot divja rad pleza
Vodljivost je zlata zmes za vsakogar, ki nima v glavi ravno ideje kupiti suva, da se bo lahko z njimi podil med ovinki. Udobju je danega več poudarka kot športnosti, pa naj bo govora o vzmetenju ali progresivnemu volanskemu mehanizmu. Kar ne pomeni, da si GLC ne upa, še posebej če ga kupec opremi v paket z AMG bojnimi barvami.
Kolesa so spredaj in zadaj vpeta z večimi vodili, vedno prisotni 4matic štirikolesni pogon pa je tisti element, ki s prenašanjem navora izničiju želje nosu ali zadnjega dela, da bi jo ubrala mimo želja volana. A vseeno GLC ni porsche macan, pa četudi ima kar dva programa za športno vožnjo.
GLC ni prevelik in ne premajhen. Je moden in prestižen avto. Je tehnično dovršen in karakterno močan. Nič čudnega, če se tepejo zanj.
Motor:2.143 ccm, 125 kW (170 KM), 400 Nm pri 1.400 vrt./min
Poraba na testu:6,8 l/100 km,
Zmogljivosti:210 km/h, 8,3 sek 0-100 km/h
Cena:46.600 €
AvtoTest
Oblika, udobje, karakter, pogon.
Vmesnik z navigacijo.
Serijskega udobja bi bilo povsem dovolj v suvu za množice, v GLC pač tako ne more biti. Zato je vsak GLC zgodba zase, ki se začne že pri dodatkih na zunanjosti, še toliko več variacij pa je možnih znotraj. Pri tem ima kupec dostop do velike večine stvari, ki so jih uvedli večji znamkini modeli, predvsem S. Med nujnimi dodatki bi morale biti napredne LED luči in mehko delujoč, kupcem je stvar delno olajšana s paketno ponudbo dodatkov tako glede videza kot udobja.
GLC je na videz malce kratko potegnil pri motorjih, saj gre za zadnjega mercedesa, ki ima vgrajen še stari 2,1-litrski dizel in ne povsem novi 2,0-litrski, ki ga uvaja razred E. Vseeno so starega v vseh teh letih že dodobra utišali, s primerno močjo, porazdelitvijo navora in zmogljivostjo pa je še vedno konkurenčen. Veliko k temu doda tudi zelo dober devetstopenjski avtomatski menjalnik, ki pa najbolje deluje, ko ga voznik pusti pri miru.
V Sloveniji sta glavna tekmeca predvsem audi Q5 in BMW X3. Čeprav ne več najmlajša, sta oba še vedno pri voznih lastnostih in premijskemu značaju med boljšimi. Kot alternativa, ki v zrelih letih na svetovnih trgih še kar ne popušča s prodajnimi številkami, je tu cenovno zelo konkurenčen volvo XC60, pa sveži LR discovery sport. Za najboljši kompromis med športnikom in suvom pa poskrbi porsche macan.
GLC ima zvezdo na nosu. Že po tem je jasno, da ni namenjen množica in da kombinacija dizajna, tehnike in udobja stane. 46.600 evrov je cena golega GLC z vstopnim dizlom, pri testnem avtu je nekaj dodatkov končno ceno hitro dvignila za petino. Tudi v premium segmentu je mogoče dobiti precej cenejšega suva. A GLC ni bil narejen zato, da se bo poceni prodajal. Da, tudi za dražje stvari ljudje čakajo v vrstah.