Številka še toliko bolj izstopa, ker je policija v prvi polovici leta 2015 naštela tri smrtne žrtve avtocest, letos pa že 15, kažejo podatki policije iz polletne statistike. Tudi direktor agencije za varnost prometa Igor Velov je pred dnevi v pogovoru za Delo poudaril, da imamo glede na lansko leto na avtocestah in hitrih cestah povečanje smrtnih žrtev za 82 odstotkov.
Rešitev avtocestna policija
Po njegovem se težave ne da drugače rešiti kot z avtocestno policijo. Na avtocestah je namreč promet vse bolj gost, s tem pa s nanje seli tudi več kriminala in nedovoljenih migracij, več je tudi prekrškov, izčrpanih avtoprevoznikov in tehnično neprimernih vozil.
Na policiji se teh težav zavedajo, zato so že leta 2012 ustanovili delovno skupino, da bi analizirala razmere. Med drugim so preučevali tudi možnost ustanovitve avtocestne policije. A ugotovitve niso presenetljive - ta poteza bi za trenutne razmere pomenila prevelik finančni in kadrovski zalogaj.
Zato se jim je najbolj realno in racionalno zdelo kadrovsko in tehnično okrepiti postaje prometne policije. Te namreč že zdaj delujejo znotraj policije in imajo tudi poseben program za usposabljanje policistov za delo na avtocestah.
Vendar jih pestijo hude kadrovske težave, prometnih policistov je namreč le okoli 300, kar tudi bistveno odstopa od sistemizacije. Potem so tukaj tudi znane finančne težave, kar se kaže predvsem na opremi. Je pa ravno zdaj, kot poudarjajo na policiji, v nabavi nova oprema.
Število mrtvih na AC po posameznih letih:
2008 9 mrtvih
2009 20 mrtvih
2010 18 mrtvih
2011 16 mrtvih
2012 6 mrtvih
2013 6 mrtvih
2014 16 mrtvih
2015 13 mrtvih
2016 15 mrtvih *
* - podatek do 30. 6.
dezurni@zurnal24.si
Gre za kulturo vožnje. Sem se vozil ob polštirih na Solunski obvoznici, konica, trije polni pasovi. Promet je potekal neverjetno tekoče, noben ni trobil, niso mahali z rokami, niso blendali. Moram priznati da sem bil šokiran, ker vsi šimfajo grke,… ...prikaži več ampak zadeva je bila normalno prevozna in urejena. Pri nas se pa vsi cjazijo po levem pasu, ni šans da se kdo umakne, tudi če ima prosto pred sabo...
To so tehnične rešitve, ki so ob trenutni sposobnosti(ne) naše politike samo sladke sanje. Realna rešitev je da se ljudje naučijo neke kulture in strpnosti na cestah. Varnostna razdalja je tu alfa in omega, le te pa krepko primankuje… ...prikaži več v vožnji ogromno voznikov. Potem je "stopiti s stopalke za plin" ko je potrebno in nadalje vse ostalo (a ne vozniki kakšnih prestižnih znamk, ko imate diskretno krmiljenje plina in okvarjene smerokaze :-) ) . NA žalost pa tega ne bo brez nadzora. Pa se ne strinjam z velikostjo kazni ki so sedaj in tudi ne z aktivnostjo policije, katere pristotnost na AC je je premalo.
Zanimivo je to, da se psiha voznika takoj navadi na državo gostiteljico. Tako avstrjski vozniki dirkajo po Sloveniji in hrvaski, doma so pa pridni. gre za psiholoski efekt vpliva okolice. veliko nesrec pa je tudi s tujci. posebej Romuni so… ...prikaži več cista heba. Ustavljajo na uvozih iz pocivalisc, skratka ne znajo se obnasat, ker doma na njihovih avtocestah ni pravil. Slovenci smo pa dirkaci na 2m varnostne razdalje pri 140km/h.