Pogledali in povprašali smo, kaj novega prinaša novo leto na področju prometnih pravil.
Euro 4 za motorje
Največjih sprememb bodo deležni motoristi, saj s 1. 1. 2016 v EU ni več dovoljeno prodajati novih modelov motorjev, ki ne izpolnjujejo okoljske norme Euro 4, s 1. 1. 2017 pa bo ta norma veljala čisto za vse motorje v prodajalnah, četudi so bili prvič homologirani že v minulih letih.
ABS za motorje
Druga velika novost je precej izboljšana zapovedana varnost, saj mora biti s 1. 1. 2016 vsak nov motor nad 50 ccm delovne prostornine ali hitrostjo nad 45 km/h serijsko opremljen z ABS zavornim sistemom, tisti z manjšo prostornino pa vsaj z zmogljivejšimi zavorami. Za že homologirane motorje novost stopa v veljavo leto dni kasneje, naknadna vgradnja ABS za že registrirane pa ni zapovedana.
Pri motorjih je novost tudi obvezna uvedba OBD I standardiziranega priključka za spremljanje parametrov vozila.
Tišji avtomobili
Evropska regulativa znižuje mejo hrupa, ki ga bodo lahko na novo homologirani avti proizvajali po 1. juliju 2016. Omejitve hrupa bodo v veljavo stopale postopoma, do leta 2026 bo lahko avto na poostrenem testu oddajal le še 68 decibelov hrupa.
Spremljanje porabe z RDE
Za začetek zgolj poskusno in za potrebe nadaljnega urejanja področja z januarjem 2016 stopa v veljavo merjenje porabe v realnih okoliščinah (Real Driving Emission - RDE), prva faza postopnega posodabaljanja nadzora nad tem, koliko v resnici porabijo in onesnažujejo na novo homologirani avti v EU.
Varnost
Euro NCAP še zaostruje pravila varnosti za avtomobile in kombije ter kot prva organizacija na svetu uvaja novo tipsko testiranje sistemov za prepoznavanje in samodejno zaviranje pred pešci v realnih okoliščinah.
Slovenija
Na ministrstvu za infrastrukturo nočejo biti preveč radodardni z vnaprejšnjimi napovedmi o novostih pri predpisih in zakonih, na naša vprašanja so odgovorili le, da pričakujejo ureditev poročja financiranja investicij pri prenovi cestnega omrežja. Kot je znano, naj bi do sredine leta v ta namen uvedli bencinski cent, torej dodatno obdavčitev goriva, zbrana sredstva naj bi bila namenska. Tako vsaj obljubljajo.
Na ministrstvu pa napovedujejo tudi spremembe glede višine cestnine za tovorna vozila, cene so se nazadnje spreminjale leta 2013.
Medtem ko zakonodaje na ministrstvu niso želeli komentirati, pa pri AMZS pričakujejo, da bo kmalu potrjen novi pravilnik o cestni signalizaciji, ki uvaja številne nove prometne znake in načine barvanja cest. Prav tako seretar AMZS Jure Kostanjšek pričakuje spremembe zakonov o voznikih in o vozilih, "po nekaterih informacijah pa naj bi prišlo tudi do sprememb Zakona o pravilih cestnega prometa."
Morda bo začelo obratovati tudi sektorsko merjenje hitrosti pod Trojanami, ki je bilo napovedano že za lanski julij, kaj bo s spornim predlogom pravilnika o vzdrževanju cest, pa še ni znano.
Tujina
V Avstriji na nekaterih cestah ne bo več dovoljen promet za tovorna vozila, ki ne izpolnjujejo niti standarda Euro 2.
V Švici bodo lahko po levem pasu tropasovnih avtocest vozili le tisti, ki so hitrejši od 100 km/h (doslej 80 km/h). Najvišja dovoljena hitrost ostaja 120 km/h.
V Nemčiji bo zanimiv razplet glede spornega načina uvajanja vinjet, ki jim evropska komisarka Violeta Bulc ostro nasprotuje.
V Franciji bo teoretični izpit za avto po novem zastonj, v enosmernih conah 30 km/h pa bodo kolesarji lahko vozili tudi v nasprotno smer, obveščajo pri Adacu. Motoristi morajo nositi odsevni jopič in s seboj voziti varnostni trikotnik.
andrej.leban@zurnal24.si
Potem si boš pa kupil nek športen avto, ki ne bo imel zvoka. Očitno bo potrebno res počasi kupiti še en avto in ga nato voziti enih 30let. Ker kdo si pa želi to novo tehnologijo v avtih. Ne želim… ...prikaži več imeti avta, ki me bo nadomeščal.
"v enosmernih conah 30 km/h pa bodo kolesarji lahko vozili tudi v nasprotno smer"Zanimivo