Avto > Kombinirana
2470 ogledov

Kaj zmore prvi električni tovornjak v Evropi

Mercedes-Benz eActros
1/14
Mercedes-Benz AG
Mercedes-Benz eActros je znamkin prvi povsem električni tovornjak za distribucijo težjih tovorov do ne tako oddaljenih strank.

Največji evropski proizvajalec tovornjakov Mercedes-Benz je s premiero serijskega električnega tovornjaka vrgel rokavico konkurenci, ki šele vstopa v svet elektrificiranih komercialnih vozil. 

Pri tovornjaku eactros gre za prvi zelo resen poskus, da bi začeli z elektrificiranjem evropske logistične industrije, najprej tiste srednje težke. 

Na pogonsko os eactrosa sta dodana dva tekočinsko hlajena elektromotorja. Oba skupaj zmoreta proizvesti 330 kW moči (442 KM), za kratek čas pa celo 400 kW (536 KM). Motorja sta povezana z dvostopenjskim menjalnikom, kar omogoča lažje pospeševanje.

Scania P 320 hybrid Nova dostava Avto Skuter poleg je bil bolj smrdljiv in glasen

Kupec se lahko odloči za kombinacijo treh ali štirih baterijskih sklopov, vsak ima po 105 kWh kapacitete. To pomeni, da ima tovornjak lahko skupaj 315 ali 420 kWh kapacitete, odvisno od potrebe glede dosega. Skupni brezemisijski doseg z enim polnjenjem otovorjenega tovornjaka pa je do 400 kilometrov, kar je na primer več kot znaša pot brez postanka med Mariborom in Postojno ter nazaj.

Na ultra hitri 160-kilovatni polnilnici lahko pri močnem toku in enosmerni napetosti baterijo z 20 na 80 odstotkov napolni v le malo več kot eni uri. Tovornjak uporablja tudi zmogljiv sistem rekuperacije med zaviranjem.

Mercedes-Benz eActros | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG

Za vsakega lasten profil 

Pri Mercedes-Benzu se zavedajo, da bo na začetku kljub številnim nižjim stroškom obratovanja pri logističnih podjetjih še ogromno skepse. Zato so pripravili poseben program, ki bo potencialnim strankam dajal jasne informacije o tem, kako bi se električni tovornjak obnesel za njihove dnevne logistične poti, odvisno od vrste cest, dostopa do polnilnice in zahtevnosti terena.

Prek infozabavnega sistema tovornjak sproti obvešča voznika o dosegu in porabljeni energiji, logistom pa omogoča tudi, da za vsak tovornjak glede na njegovo dnevno distribucijo izdelajo lasten profil postankov na polnilnih postajah na poti. Tako bi bil tovornjak lahko maksimalno izkoriščen.

Ena od precejšnjih prednosti eactrosa poleg udobja zaradi hipnega in enakomernega navora je tiha vožnja, kar postaja še posebej v mestih pomembna prednost. Proizvajalec navaja, da je med vožnjo za polovico tišji od klasičnega dizelskega tovornjaka, kar v kabini pomeni kar za 10 dB nižje obremenitve, manj pa je tudi vibracij.

Mercedes-Benz eActros | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG
Mercedes-Benz eActros | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG

Eactros je zelo izpopolnjen glede serijskih varnostnih asistenčnih sistemov, med drugim so standardna je standardna vzvratna kamera. Ker je namenjen tudi vožnji po mestih, ima standarden sistem za opozorilo na objekte na bokih, ima pa tudi ustrezen zvočni sistem (AVAS), ki opozarja pešce in kolesarje na njegovo prisotnost.

Zelo so se posvetili zaščiti baterijskih sklopov in visokonapetostne napeljave v primeru trkov. V kabini pa je dodano stikalo, s katerim lahko voznik kadarkoli povsem odklopi visokonapetostni tokokrog.

Mercedes-Benz namerava do leta 2039 vso svojo paleto, namenjeno Evropi, elektrificirati. Eactrosa bodo začeli izdelovati to jesen v tovarni Wörth am Rhein, cene pa javno še niso komunicirali, odvisna je tudi od specifikacij. Na začetku je predvidena prodaja na 12 velikih tržiščih po Evropi, Slovenije pa še ni med njimi.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.