Avto
27 ogledov

"Kolikokrat naj se znotraj krožišča ustavim?"

Krožišče Profimedias
Slovencem se morda zdijo krožišča samoumevna, a Japonci se te dni soočajo z njimi prvič. In to s kakšnimi težavami.

Po razmeroma uspešnem pilotnem projektu, ki so ga na Japonskem izvedli lani februarja, je tamkajšnje ministrstvo za transport s ponedeljkom uvedlo 15 krožišč v sedmih mestih, s katerimi so nadomestili semaforizirana križišča. Nova ureditev pa Japoncem povzroča veliko preglavic, saj jim ni povsem jasno, kaj znaki s krožno puščico od njih sploh zahtevajo in kako se vesti v krožišču.

 "Malce sem zmeden. Kolikokrat se moram v krožišču ustaviti. Samo enkrat?," je kar novinarsko ekipo tako spraševal eden od voznikov v mestu Suzuka. Neki pešec pa je po poročanju Daily Telgrapha izrazil prepričanje, da so klasična križišča s semaforjem za pešce precej boljša, saj je tam natančno določeno, kdaj sme čez cesto.

  • Slovenija je glede krožišč v sami svetovni špici. Več TUKAJ.

 Japonska natančnost torej ni ravno v sosledju s sistemom križišč, vseeno pa so tamkajšnji uradniki odločeni nadaljevati projekt. Med drugim svoje rojake prepričujejo s takšnimi utemeljitvami kot je varnost krožišč v primeru slučajnega izpada elektrike in manjše porabe energije, pa tudi zmanjšanjem izpustov CO2 v višini do 10 odstotkov zaradi bolj tekočega prometa.

A treba je upoštevati tudi, da je japonsko prebivalstvo statistično med najstarejšimi na svetu, znano pa je, da imajo predvsem starejši vozniki največ težav v privajanju na vožnjo skozi krožišča.

Komentarjev 1
  • mph 11:37 28.september 2014.

    Ne vem kaj je kompliciranega si zapomnit, da ima prednost tisti, ki je že noter oz. ko si enkrat že noter imaš ti cel čas prednost. Starost gor ali dol. Je pa tudi pri nas dovolj voznikov, ki jim ni ...prikaži več jasno nič. Glavni problem je, kjer je veliko prometa in rinejo vsi v krožišče, ki ostane tako zatrpano, naprej ne moreš, nazaj tudi ne ... in je kolaps. Tam pa je potrebna pazljivost, da ne zapelješ sploh v krožišče, če je že zatrpano.