Potrjena proračuna države za leto 2020 in 2021 predvidevata, da bodo investicije v državne ceste za kar 25 odstotkov nižje od zadnjih let, opozarja Slavko Henigman, predsednik Združenja asfalterjev Slovenije.
Na nedavnem rednem letnem panožnem srečanju je bil prav napovedan upad investicij v državno cestno omrežje v ospredju pogovorov o prihodnosti. Henigman je poudaril, da so bile pred letom 2017 v obdobju gospodarske krize razmere v cestnem gospodarstvu kritične, prav zaradi tega se je tudi uvedlo zlato investicijsko pravilo. Šlo je za stabilno vlaganje v vse podsektorje na področju prometne in energetske infrastrukture. "Zlato pravilo pa se očitno končuje, saj državni proračun za naslednji dve leti predvideva znižanje investicij v državne ceste za kar 25 odstotkov, kar industrija zelo obžaluje," je dodal Henigman.
Država pa vidi stvari drugače
Damir Topolko, namestnik vršilke dolžnosti direktorice Direkcije RS za infrastrukturo in predstavnik ministrstva za infrastrukturo je sicer na srečanju izjavil, da je obseg vlaganj v prometno infrastrukturo v zadnjih letih dosegel in celo nekoliko presegel načrte, ki izhajajo iz šestletnega operativnega programa.
"Nisem tako pesimističen, kar se prihodnosti tiče. Trenutno imamo odprtih več kot 100 gradbišč. Res je, da sicer ni več oddanih toliko naročil, kot jih je bilo v 2017 in 2018. Vzrok je v tem, da je manjši proračun za infrastrukturo, kot smo pričakovali in se to dejansko odraža na področju cest," je na srečanju še dodal Topolko, medtem ko je predsednik družbe CGP Marjan Gosenca izpostavil pomanjkanje dolgoročnega načrtovanja, ki bi "nivo državnih investicij držal na nekem konstantno stabilnem nivoju."
Ti odseki imajo v 2020 prednost
Na ministrstvu za infrastrukturo so za Žurnal24 pojasnili, da bodo za prometno infrastrukturo leta 2020 namenili okoli 817 milijonov evrov. "V prihodnjem letu se bo nadaljevalo z deli na projektih v teku, nove aktivnosti bodo sledile potrjenim planom iz se izvajale skladno z razpoložljivimi sredstvi," pravijo na ministrstvu, kjer so nanizali tudi projekte, ki so oziroma bodo v 2019 najbolj aktualni:
- Predvidena pridobitev gradbenega dovoljenja in začetek gradnje obvoznic Vodice, Slovenska Bistrica, Kidričevo.
- Gradnja navezovalne ceste Ljubečna – AC priključek Celje vzhod.
- Novogradnja ceste Hotemaže-Britof.
- Rekonstrukcija ceste Zidani Most-Radeče za katero je javno naročilo v teku.
- Predvidena izvedba pripravljalnih aktivnosti (kot je pridobivanje prostorske, projektne, investicijske dokumentacije, zemljišč,…) za novogradnjo ceste Zidani Most–Hrastnik, obvoznico Bled, zahodno obvoznico Maribor, obvoznico Železniki (Na Plavžu), novogradnjo Dramlje–Šentjur.
Država predvideva tudi obnovo in nadgradnjo določenih železniških odsekov. Nadaljevala se bo nadgradnja železniške proge Zidani Most-Celje in Maribor-Šentilj, izvedba 3. faze modernizacije kočevske proge, uvedba sistema ETCS na progah Pragersko–Šentilj–državna meja in državna meja–Dobova–Zidani Most ter vzpostavitev daljinskega vodenja.
V drugi polovici leta 2020 je predviden začetek nadgradnje vozlišča Pragersko, izvedbe varnostno-tehnične nadgradnje železniškega predora Karavanke (ta bo dlje časa zaprt) ter dela na Gorenjski progi na odseku Kranj-Podnart in Podnart-Lesce-Bled.
Še vedno bo dovolj za napolniti mošnjičke posameznikov do vrha....
Vse za naso varnost. Vse luknjasto prasno smrtno nevarno...pllicisti pa ukaz da zanesreco nikoli ne sme biti kriva gnila slovenska infrastruktura. Gnili balkan. Ce nizajo inesticije se seveda pricakuje znizanje cestnih dajatev...