Preboj električnega pogona pri osebnih avtomobilih se zdi potrošnikom še daleč, a v očeh inženirjev je ta precej bližje. Šef raziskovalnega in razvojnega oddelka pri Toyoti Seigo Kuzumaki je znova napovedal, da bodo proizvajalci zaradi predvidenih omejitev na področju emisij vse bolj potiskali motorjev z notranjim zgorevanjem na stranski tir.
Prelomna točka se bo zgodila, ko bodo električna vozila dobila zagon zaradi prodaje in novih tehnoloških rešitev. "Pričakujemo, da bomo leta 2050 zmanjšali emisije CO2 s prometa za 90 odstotkov v primerjavi z letom 2010," je po pisanju Autocar napovedal Kuzumaki. "Da bomo to dosegli, že leta 2040 ne bomo več proizvajali avtomobilov s preprostim motorjem z notranjim izgorevanjem, bodo pa še naprej ostali kot osnova v nekaterih hibridnih in PHEV vozilih."
Inženirjeve napovedi so v skladu z napovedmi posameznih vlad, kot je britanska, da po letu 2040 ne bodo več dovolile novih avtomobilov s klasičnim pogonom.
Toyota že danes 43-odstotkov svojih vozil proda v elektrificiranih različicah. Če velja znamka za pionirja pri hibridni in priključni tehnologjiji, pa bodo trg popolnoma električnih vozil pričeli odkrivati po letu 2020. Pri tem se zanašajo predvsem na nov tip baterij, ki jih razvijajo in za katere imajo številne patente.
dezurni@zurnal24.si
Japajade. Znano je samo to, da električni avtomobili nikoli ne bodo prevladali. Ne rečem, da bodo ostali bencinski (in dizel), a električni zagotovo ne bodo glavni. Ampak države še kar naprej slepo vztrajajo pri "čistosti" električnega avtomobila. Pa nima veze,… ...prikaži več kako izkoriščevalno se pridobiva litij za baterije ter da se 95% električne energije pridobi s premogom, nafto, plinom...ne, to nima veze. No, pa pozabimo na to, da niti ena država na svetu nima dovolj elektrike, da bi polnila te avte...
Nov dan, novo nabijanje v korist elektrike in zopet ima Toyota prste vmes. Le koliko prispeva v mošnjiček Žurnala? Dajmo vsak dan še kako o tem, kdaj bo konec trdih diskov, ali pa mogoče ročnih paličnih mešalnikov.