Ljubljana je v teoriji popolno mesto za kolesarje. Je ravno prav veliko, da v njem najdeš vse, in ravno prav majhno, da lahko vse to dobiš s kolesom. A ker se tega zaveda le malo ljudi, je Ljubljana v praksi kolesarjem neprijazno mesto. Primerno urejene in varne kolesarske steze so redkost, kar vam lahko povem iz prve roke; mesto je polno luknjastih prog, na katerih je znak "kolo" že komaj razviden, ko končno naletite na pravo kolesarsko stezo, pa ta že po nekaj deset metrih izgine, je ni več, ... znajdi se sam.
Po Čopovi dol in po Nazorjevi gor
Prepuščeni smo sami sebi, nikogar pravzaprav ne zanima, zakaj se dejansko vozimo po cesti, na pločniku, itd. Ljudje, ki se ne vozijo s kolesom, se ne zavedajo, da je kolesarskih stez zelo malo, vsi vidijo samo brezobzirne kolesarje, ki se požvižgajo na pravila in se vozijo, kjer se hočejo. Pa se kdo kdaj vpraša: kje naj se potemtakem sploh vozimo? Kje je naše mesto? Tukaj pridem do policistov. Naših odličnih mož v modrem, ki to izkoriščajo in veselo pobirajo 40 evrske kazni od kolesarjev, kadar le lahko, kljub temu, da se sami dobro zavedajo, kako je s kolesarskimi stezami v Ljubljani. Ste že kdaj opazili, kako policisti prežijo na kolesarje pri Nami in začopatijo vsakega, ki se pripelje v napačno smer? Kaznujeno te, čeprav na drugi strani ceste, pri Pošti ni ne duha ne sluha o stezi. Sama sem doživela pravo bizarnost: ko sem se ravno v tej smeri (po Slovenski proti Bavarskemu dvoru) pripeljala ob robu ceste, sta me tik pred hotelom Slon ustavila dva policista in mi hotela dati kazen. Pri tem sta me vprašala, če vem, kaj sem naredila narobe. Rekla sem, da ne, da naj mi razložita, kje naj bi se po njuno in po predpisih potemtakem peljala do Bavarskega dvora. "Po Čopovi dol in po Nazorjevi gor." Aha, seveda, logično, zakaj se nisem sama že prej spomnila tega? Kazni mi nato nista dala, "naj bo tokrat samo opozorilo." Super, hvala.
Sanjam o Danski
Čisto pravo opozorilo, da smo kolesarji res drugorazredni, sem doživela pred kratkim, ko me je skoraj zbila voznica, ki do takrat očitno ni vedela, da sploh obstajamo in da se je treba na kolesarskih stezah (!) resnično in prav zares ustaviti in biti pozoren na kolesarje. Njena pozornost je bila usmerjena zgolj na avtomobile in na nič drugega, mene je opazila šele, ko sem ji z roko potolkla po pločevini in ji dala vedeti, da bi lahko skoraj poletela čez njo. Lahko se potolažim s tem, da ji je bilo žal, no, vsaj po njenem izrazu sodeč.
Moja želja je tako čisto preprosta. Ko se bo Jankovič naslednjič lotil nadgrajevanja Ljubljane, naj se ne zgleduje samo po Barceloni, temveč tudi po mestih, ki ne le, da so kolesarjem prijazna, ampak tudi spodbujajo druge ljudi, naj se usedejo na kolo in avtomobil pustijo doma.
Vse "nekolesarske fene" pa pozivam, naj naslednjič, ko bodo bentili čez kolesarje, pomslijo na to, kako bi bilo, če bi avtomobilom vzeli več kot polovico prevoznih cest. Kakšni vozniki bi bili takrat oni?
Ste vi pr seb , da dajete z sliko tele kolesarske vzgled kako morajo zgledati kolesarke. Pa ta kolesarka je za kolesarje smrtno nevarna , kakor tudi del Celovške do Centra , kajti vsak odklon in nagli sestop ali padec… ...prikaži več pomeni srečanje z ovirami , ki jih tu ABSOLUTNO ne bi smelo biti . Na motorističnih dirkh postavljajo bale sena , po LJ ba so te bale iz betona , oz . rostrfraja , a neda da res, predsednik Kolesarske mreže LJ. Goni se u 3 LPM.
No, učeraj sm bil "na balkanu", Šel z biciklom pogledat Zagreb in malo spraševal lokalce, kako je kaj s policijo.. V kolesarje se NE vtika, kolesarska infrastruktura je ravno tako slaba, pa še cesto si poleg avtov delijo z tramvaji.… ...prikaži več Ampak glej.. povso d enosmerne, kolesarji švigajo vse povprek, folk hodi čez rdečo luč na semaforju.. in noben ne dela posebne panike, promet se tekoče odvija. Men je blo posebno veselje skakat po pločnikih in nasploh uživat dan, brez občutka, da me bo kdo strpal v ječo, zato ker ima en v avtu za mano nek čudn pogled na promet.
Ena moja kolegica je zbila eno ki je vozila po nasprotni strani in so ji policaji lepo dali prav. Una bi morala voziti po pravi strani.