Prenosne navigacijske naprave so te dni zelo ogrožena vrsta in na pragu izumrtja. Prvi razlog za to je, da proizvajalci avtomobilov ponujajo vgradne navigacijske naprave kot del zmogljivih infotainment sistemov po že zelo ugodnih cenah. Drugi razlog pa je vsesplošna razširjenost pametnih telefonov, ki ob podpori dobrih aplikacij in GPS sprejemnika praktično v celoti lahko nadomestijo prenosno napravo.
A ob tem trčimo ob morebitno neskladje - ali je tako kot telefoniranje tudi uporaba pametnega telefona za navigacijo v avtu prepovedana?
Pri slovenski policiji pravijo, da je ob pravilni uporabi vsaka dilema odveč: "Voznik pametni telefon kot navigacijsko napravo lahko uporablja tako, da njegovo slušno in vidno zaznavanje ali zmožnost obvladovanja vozila ni zmanjšano."
Treba pa je upoštevati določena pravila, ki sicer veljajo za vsak pripomoček v avtomobilu, kar pomeni, da je potrebno pot prednastaviti ob mirujočem avtomobilu, nameščena pa mora biti tako, "da ne zmanjšuje preglednosti in vidnega polja."
Vnašanje cilja med vožnjo: 78 sekund slepote
Pri nemškem avtoklubu ADAC dodajajo, da telefona "v službi" navigacije ne smemo držati v rokah, temveč mora biti trdno pričvrščen na armaturno ploščo oziroma na vetrobransko steklo s pomočjo držala.
Kot opozarjajo pri organizaciji, je ne glede na navigacijsko napravo izjemnega pomena, da cilj vnesemo, ko je vozilo še parkirano. Celo pri vgradnih navigacijskih napravah namreč glede na teste odvračanje pozornosti od prometa zaradi izbiranja črk in naslovov za cilj lahko traja kar 78 sekund, pravijo pri organizaciji.
dezurni@zurnal24.si
Here je defenitivno najbolsi od zastonkarjev + enostavna uporaba
Groza, kaj avtor predlaga od aplikacij za telefone. Ok, od free je vsekakor najboljši Here, od plačljivih se lahko vsi ostali skrijejo pred Sygicom (v vseh možnih pogledih), nekje drugi je Copilot potem pa ... zelo zelo dolgo puščava. Pa… ...prikaži več imam par prijateljev ali znancev, ki delajo od 60 do 80t letno in so testirali vse možno.