V priljubljeni televizijski oddaji Mythbusters, v kateri razbijajo mite, so na improviziranem poligonu preizkusili, ali je bolj učinkovit evropski sistem križišč, ali ameriški sistem enakovrednih križišč s stop znaki?
Na drugi strani Atlantika namreč prakticirajo enakovredna križišča s stop znakom, medtem ko so v Evropi vse bolj priljubljena krožišča, ki zmanjšujejo hitrost, večajo pretočnost prometa, hkrati pa zmanjšujejo število zaviranj in pospeševanj, s tem pa tudi porabo goriva in izpustov škodljivih emisij v ozračje. Zato pa je drugi strani postavitev stop znakov veliko cenejša od gradnje krožišč.
No, v ZDA so si postavili vprašanje, ali je krožišče v praksi bolj učinkovito pri pretočnosti prometa od križišč? V oddaji Mythbusters preizkusili, koliko vozil lahko v 15 minutah prevozi krožišče in koliko križišče. V dveh petnajst minutnih poskusih je v povprečju križišča prečkalo 385 vozil, krožišča pa 460.
Celoten test si oglejte v videu zgoraj.
Krožišča so kar praktična rešitev, ne vem, zakaj bi bila njihova gradnja toliko dražja. Tudi pretočnost je dokazano večja. V prometu pa me motijo številne zapovedi in prepovedi, namesto opozoril in navodil! Zakaj npr., imamo pravilo: Prilagoditev razmeram na cesti,… ...prikaži več če stoji znak omejitev hitrosti na prazni, pregledni, široki cesti, ki je nesmiselno nizka (40 km/h na uvozu in izvozu iz obvoznic ali avtocest in podobno!)
Zato pa postavijo osem stop znakov, pred križišči pa še 20 prometnih znakov, ki so sami sebi namen. Da ne govorim o stop znakih, ki so postavljeni na "stranskih cestah" za katere se iz vesolja vidi, da vodijo samo do… ...prikaži več ene njivice in ki jo lokalni kmet uporabi 2x letno. Vse to smo in še bomo plačali...
Glede na naso mentaliteto lahko recem, da je dobro, da v Sloveniji krizisca s stirimi stop znaki niso pogosta.