"V zimskem času, predvsem ko pada dež, imam veliko vlage v vozilu. Ne da se mi stekla orosijo, ampak se na njih nabira voda. Moti me, ker včasih traja tudi pet minut, da se steklo posuši, da sploh kaj vidim in se lahko odpeljem v službo," je eden od zapisov na spletnih forumih o problematiki vlage v avtomobilu. Drugi uporabniki foruma tarnajo, da se jim steklo od znotraj celo zamrzne. Kje gre iskat vzrok?
V mrzlih dneh, ko smo jih priča v Sloveniji v zadnjem obdobju, z nočnimi temperaturami »pod ničlo«, je uporaba strgal za led že standardna jutranja praksa. Kaj pa storiti, če na notranji strani vetrobranskega stekla naletite led?
Led je nastal, ko je temperatura padla pod ledišče, vlaga v kabini pa je kondenzirala na steklu in nato zmrznila. Najboljši nasvet je, da vlago odstranite takoj. To storite tako, da odprete vrata in prezračite avto.
V nasprotnem vam ne preostane drugega, kot, da zgrabite strgalo za led in postopoma, s toplim zrakom iz klimatskega sistema, usmerjenim na vetrobransko steklo, ogrejete kabino. Eden od nasvetov na internetu je tudi, da, če položite krpo ali brisačo na vrh armaturne plošče, bo absorbirala vodo iz talečega se ledu. V kabini ne uporabljajte tekočine za odmrzovanje, saj so kemični hlapi lahko škodljivi za zdravje in negativno vplivajo na materiale v kabini.
Številni novejši avtomobili imajo že vgrajen senzor vlažnosti, ki klimatskemu sistemu pomaga oceniti količino vode na vetrobranskem steklu. Podobno lahko kroženje zraka v kabini ali izklop klimatske naprave povzroči tudi zameglitev vetrobranskega stekla. Da bi to preprečili, uporabite klimatsko napravo v "samodejnem" načinu.
Možnih vzrokov za težave več
S strokovnega stališča so lahko vzroki tudi naslednji: nestrokovna zamenjava vetrobranskega stekla, poškodovana tesnila, poškodovana karoserija in podobno. Ko se z avtomobilom vozimo, zaradi vklopljenega prezračevanja voda, oziroma vlaga kondenzira in se lahko nabira kot kondenz na vetrobranu. Zaradi različnih fizikalnih pojavov lahko kondenz na vetrobranu tudi zamrzne. Ker klimatska naprava zrak v vozilu suši, ne smemo pozabiti tudi na dejstvo, da zaradi možnosti zamrznitve preneha delovati pri približno + 5 stopinjah Celzija.
Vzrok za nastanek vlage pa so najpogosteje uporabniki vozila. V dežju in snegu vodo pogosto v notranjost vozila vnašamo s čevlji, če imamo v vozilu tekstilne tepihe je še toliko slabše.
Predvsem vozniki, ki se vozijo na zelo na kratkih razdaljah, velikokrat vnašajo vlago v avtomobil. Ena od možnosti, da se rešite te nadloge, so tudi ogrevana stekla, če tega vaš avtomobil nima, so druge možnosti različne naprave, ki odvajajo vlago. V zimskih časih so te naprave zelo dobrodošle.
Uporabniki so pogosto površni že jeseni, zato je lahko vzrok, zakaj se avto vlaži, tudi zelo bizaren. Vsake toliko časa odprite pokrov motorja. Jeseni, ko odpada listje z dreves, pogosto konča pod motornim pokrovom. Listje se navlaži, prezračevalni sistem pa zato v notranjost še dodatno piha vlago v vozilo, ki se nabira na steklu, ker je prehod toplote tam najvišji. Prav zato se lahko zgodi, da stekla zamrznejo od znotraj. To se po navadi zgodi, ko se z ogretim avtomobilom, z veliko vlage, zvečer pripeljemo domov, zjutraj pa imamo led na notranji strani stekel.
Odvisno od zime. Če je velik severovzhodnih mas, pol je presuha zračna masa a je v tem primeru tudi čez dan hladno. Če je v zimi prevladujoč jugo - jugovzhodni - jugozahodni zračno tok v spodnjih plasteh...potem je čez dan… ...prikaži več do 10 stopinj in lahko še več, ponoč pa pade za 15 stopinj in zrak odloži vlago nakraje po steklih in plehu kjer zamrzne. To situacijo imamo to zimsko obdobje pogosto, in šipa prednja ti zmrzne iz obeh strani
Čist preprosta rešitev je ,vstaneš 15 minut prej kot ponavadi in počakaš da se odtali avto preden spelješ
Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. Prvi mesec sem od Googla doma prejel 21.758 $, prejšnji mesec pa sem plačal 29.467 $ za 3-urni delovnik. To naredim ............ >>>>>>>>>> 𝑾𝒘𝒘.𝑱𝒐𝒃𝒛𝑪𝒂𝒓𝒕.𝑪𝒐𝒎