Žal lahko s tem klimatski napravi celo škodujete, saj se lahko v prostem teku poškoduje, prav tako pa imajo lahko težave tudi z rosenjem šip, saj je zrak v kabini ob nedelujoči klimatski napravi bolj vlažen. Naprava namreč ne le hladi zrak, ki prihaja v kabino, ampak ga tudi suši. Zato bi bilo marsikdaj dobro, da tudi pozimi med vožnjo uporabljate klimatsko napravo.
Čeprav so v zadnjem času postale bolj gospodarne, bodo klimatske naprave ob uporabi žal še vedno povzročile tudi povečanje porabe goriva. Povečanje je odvisno od motorja. Pri šibkih trivaljnikih je lahko poraba velja tudi za dober liter, pri zmogljivih motorjih pa povečanja ne boste niti zaznali. Kljub temu uporaba klimatske naprave pozimi lahko določeno povečanje porabe goriva upraviči. Tole je nekaj razlogov, čemu klimatsko napravo uporabljati tudi pozimi, ko se nam njena uporaba mogoče ne zdi ravno smiselna.
Šipe se manj rosijo
Klimatska naprava posuši zrak, ki potuje skoznjo. Nekateri ljudje imajo lahko poleti, ko vsi navdušeno uporabljamo klimatske naprave, lahko zaradi suhega zraka celo zdravstvene težave, pozimi pa nasprotno lahko ugodno vpliva na vožnjo avtomobila. Ker se ob nedelovanju klimatske naprave v kabini nabira vlaga, se šipe lahko hitro zarosijo in vozniku otežijo pogled na cesto. Klimatska naprava bo s sušenjem zraka uspešno preprečila to nevšečnost. nekateri avtomobili klimatsko napravo samodejno vključijo tedaj, ko voznik pritisne gumb za odrositev vetrobranskega stekla.
Motor se bo hitreje segrel
Na delovno temperaturo ogret motor je ključnega pomena za zagotovitev optimalnega delovanja z optimalno porabo goriva in delovanje podpornih sistemov, kot denimo čiščenje filtrov trdnih delcev. Vendar pa se predvsem dizelski motorji v hladnem vremenu težje ogrejejo. Če je klimatska naprava vključena in deluje njen kompresor, ta posledično poveča obremenitev motorja, ki se hitreje segreje na delovno temperaturo. Tudi kabina se bo zato hitreje ogrela.
Manjša je tvorba neprijetnih vonjev
Ko klimatsko napravo vključimo po daljšem obdobju mirovanja, bo iz nje gotovo zavel neprijetni vonj. Tega povzročajo bakterije, ki so se nabrale v vlažnem uparjalniku. Če klimatsko napravo uporabljate tudi pozimi, boste gotovo zmanjšali razvoj bakterij in tvorbo neprijetnih vonjev.
Zaščita kompresorja in preprečevanje uhajanja plina
Kompresor klimatske naprave se med delovanjem maže z oljem, ki se, če dolgo stoji, nabere v njegovem spodnjem delu. Ob ponovnem zagonu po daljšem času bo zato nekaj sekund deloval "na suho", kar ima lahko negativen vpliv na njegovo trajnost. Kompresor zagotavlja tudi kroženje maziva po sistemu, ki zagotavlja tudi njegovo tesnost. Če te ni, začne iz sistema uhajati hladilni plin, ki ga boste morali pred poletjem nadomestiti, sicer klimatska naprava na bo učinkovito hladila.
Mnenje strokovnjaka
Za mnenje o uporabi klimatske naprave pozimi smo vprašali aktualnega mehanika leta Žana Umka. Pojasnil nam je, da pri novejših avtomobilih kompresor klimatske naprave deluje tudi, ko je ta izklopljena, vendar le z do desetimi odstotki svoje moči. Razlog zato je zagotovitev, da plin in olje stalno krožite po sistemu. To ne pomeni, da vam za klimatsko napravo pri teh avtomobilih ni treba skrbeti. Ravno nasprotno. Zaradi puščanja plina in posledično premajhne količine plina v sistemu se lahko kompresor celo poškoduje.
Največ avtomobilov ima v sistemih starejši plin (R134a), ki ga lahko v sistemu dopolni skoraj vsak avtomehanik, ki ima opravljen izpit iz klimatskih naprav. Pri 'novejših' vozilih pa se pojavlja novejši plin (R1234yf), kar pomeni, da je polnjene njihovih klimatskih naprav lahko dražje zaradi dražjega plina in dodatne naprave za polnjenje tega sistema.
Preidimo k bistvu. Res je, da klimatska naprava suši zrak, preprečuje nabiranje vlage in prispeva k varnejši vožnji. Omogoča tudi lažje dihanje potnikov v avtomobilu zaradi občutka svežega zraka.
Po pritisku na stikalo klimatske naprave se kompresor zažene in pomeni dodatno obremenitev motorja, zato mora motor delovati z višjimi vrtljaji, zato je poraba goriva nekoliko višja.
Za neprijeten vonj po daljšem nedelovanju klimatske naprave obstaja rešitev, naprava "ozonator", ki deluje po načelu, da ozon uniči neprijeten vonj. Pomembno je tudi, da je filter zraka v kabini čist. Ob neuporabi v zimskem času opazimo, najverjetneje ob prvih vročih dneh, da klima ne hladi.
Zaradi zimskih razmer oz. kamenčkov s ceste se lahko poškoduje tudi kondenzator klimatske naprave in posledično pušča plin (potrebna je posebna naprava, da se ugotovi kje natančno pušča). Ob menjavi kondenzatorja je priporočljivo menjati tudi sušilnik, ki jih ima večina kondenzatorjev že vgrajenih.
Klimatska naprava ima tudi nekakšno varovalo, ki v primeru, da v sistemu ni plina, ne vključi kompresorja in prepreči hujše poškodbe. Ob nedelovanju kompresorja se lahko namreč poškodujejo razna tesnila in je potreben v nakup novega kompresorja, česar pa si verjetno ne želite, saj vas lahko konkretno ''udari'' po denarnici. V primeru da kompresor »zariba«, ker v sistemu ni olja, pa je praviloma potrebno opraviti ustrezno izpiranje sistema.
Umek zaključi z nasvetom, da če je klimatska naprava brezhibna, naj se na njej servis opravi vsake dve leti.
Mhm pol ko letimo na 11km na - 50 laufajo na premog pa ne na klimo, pa je polno rose notr?
Vsak iz lastne prakse ve, da veliko trditev iz tega članka ne drži!
Če je zunaj 0-4C ali manj avto klima efektivno NE osušuje (hladi) zraka, in če je v zraku veliko vlage kot je bila letos nekaj časa, ne odrosi sprednje šipe. Pri različnih avtih z ročno klimo. Ročne klime v avtu… ...prikaži več le hladijo. Avtomatska klima, ki je v avtu nastavljena na gretje, ogreva prostor z pečko, ki jo poganja topla voda iz hladilnega sistema motorja. Nekateri dražji diesel avti (tiguan, BMW 3 serija) imajo pa še 500W el. pečko, ki spet greje prostor, ko se vklopi gretje na (avtomatski) klim