Med brskanjem po spletnem forumu smo naleteli na kar nekaj vprašanj lastnikov vozil z avtomatskim menjalnikom, predvsem novopečenih, ki jih je zanimalo, kako se pravilno ravna s samodejnim menjalnikom. Še bolj natančno, zanimalo jih je ravnanje pri vožnji v zastojih oziiroma v križišču, ko stojijo dalj časa v koloni (npr. tudi ko na semaforju sveti rdeča luč). Ali naj pustijo menjalnik v načinu D (drive) in stisnejo zavoro, ali naj prestavijo v nevtralni položaj N. Kaj je boljše?
Kako preveriti, da je nekaj narobe?
Uporabniki samodejnega menjalnika, pozor! Nasvet smo poiskali pri tehničnemu inštruktorja GMT in Avto Akademije Primožu Rožniku, ki pravi, da je pogosta napaka pri pregretju menjalnika tudi nepravilna uporaba samodejnega menjalnika. To se najbolj pogosto zgodi ob mirovanju vozila, na primer v križišču pri rdeči luči na semaforju ali v kolonah, predvsem poleti. Takrat je treba menjalnik prestaviti v način nevtralno (N), v nasprotnem se lahko pri dvosklopčnih menjalnikih pregreva sklopka, oziroma olje v samodejnem menjalniku, tudi pri klasičnem samodejnem menjalniku s pretvornikom navora se olje takrat segreva najbolj. Kako preverite, ali je vaš menjalnik podvržen tej težavi? Tako, da pri prestavljanju iz načina N v vozni način drive (D), ali vzvratni način (R) že ob stisnjeni zavori začutimo rahlo obremenitev na motorju.
Kako je z vleko prikolic?
Česa še ne smem nikoli narediti? Strokovnjaki opozarjajo, da se mora, tako kot motor, na optimalno delovno temperaturo ogreti tudi olje v menjalniku. Zato je najslabše, kar lahko naredite, da avtomobil takoj po zagonu 'na polno' priganjate. "Pri vleki večjih prikolic ali velike teže je priporočeno, da dovolimo menjalniku, da se ohladi v prostem teku motorja. To pa zato, ker v prostem teku motor poganja oljno črpalko menjalnika, katera poganja olje po hladilnem sistemu in tako omogoča, da se menjalnik lahko ohladi.
kaj če ti tak avto če moraš kr naprej nekaj čuvat pa ohranjat ,avto je za to da služi in nič drugega,ko ga kupuješ ni da ni,ko ga že voziš pol pa ja to in ono
Sem vozil avto z robotiziranim menjalnikom.Upam,da prvič in zadnjič.Kdor je navdušen nad njim, naj izvoli.Sam pa še vedno prisegam na preverjeno klasiko manualnega-ročnega menjalnika.
Pomembno je tudi, da vozilo z avtomatskim menjalniom ne "visi" na parking stopnji. Torej obvezno je potrebno natančno uporabljati ročno zavoro, ta mkra tudi čimbolje delovati. Da recimo že ob najmanjšem naklonu naprej ali nazaj na parkingu ne obremenjuješ menjalnik… ...prikaži več saj bo ob ponovnem zagonu popolnoma hladen in mu bo tak položaj zelo škodil..no pa sj se sliši. Tako kot pred semaforji, ko držiš na bremzo v delovni stopnji....to je dejansko povzročanje nepotrebnega trenja....