Družba Renault Nissan Slovenija je prejšnji teden v Novem mestu odprla novo centralno skladišče, ki ji ne zagotavlja le precej več skladiščnih prostorov, ampak tudi popolno samostojnost pri oskrbi.
Novomeško centralno skladišče, ki z nadomestnimi deli in drugo opremo za vzdrževanje avtomobilov ne oskrbuje le Slovenije, ampak tudi celotno regijo Adriatic, ki poleg Slovenije obsega še Hrvaško, Srbijo, Bosno in Hercegovino, Makedonijo, Črno Goro, Kosovo in Albanijo , se je namreč z razširitvijo skladiščnih površin tudi osamosvojilo od sodelovanja z večjim italijanskim partnerskim skladiščem v Milanu.
Po novem je namreč neposredno povezano z Renaultovim centralnim skladiščem v Franciji, s čimer se je uvrstilo med vsega skupaj 35 velikim skladiščem, ki jih ima skupina Renault Nissan po svetu. Kot je povedal direktor skladišča Andrej Slak, je takšnih skladišč kot je njihovo, v Evropi dvanajst, njihovo pa je med najmanjšimi. A kljub temu smo lahko zadovoljni, da ga imamo, saj podobnih zmogljivosti denimo nimajo celo v veliko večjih državah, kot so Avstrija, Švica, Češka ali Slovaška.
Povečevanje prometa
Skladišče trenutno z nadomestnimi deli in drugo opremo za avtomobile znamka Renault, Nissan in Dacia v omenjenih državah oskrbuje 200 trgovcev in agentov, v zadnjih letih pa se mu tudi precej povečuje promet. Če je namreč leta 2013, ko so ga odprli, skladišče dnevno po regiji povprečno razposlalo 2.400 delov, je teh danes že okrog 3.000. Hitro in aktualno razpečevanje delov je toliko bolj pomembno tudi zato, ker narašča tudi obisk prodajno-servisne mreže. Če je namreč Leta 2013 mrežo dnevno obiskalo 1.500 vozil, je danes njihovo število že naraslo že na 2.000.
Širitev, ki je bila torej zelo potrebna, je novomeškemu skladišču poleg dosedanjih 4.000 prinesla dodatnih 6.000 kvadratnih metrov skladiščnih prostorov. V njem trenutno dela trideset zaposlenih, ki bi jim radi dodali še nekaj talentov z logističnim znanjem, da bodo lahko še naprej učinkovito skrbeli za izpolnitev meril, po katerih v največ 48 urah poskrbijo za izpolnitev več kot 95 odstotkov naročil, ostala naročila pa izpolnijo v petih do šestih dneh.
Na seznamu nadomestnih delov vseh treh znamk je sicer kar 200.000 različnih postavk, v vsakem trenutku pa je na voljo vsaj 23.000 različnih delov. Pri tem ni pomembno, če gre za najnovejše modele avtomobilov ali takšne, ki se že uvrščajo med starodobnike, saj po dolžnosti zagotavljajo dele za avtomobile stare do 20 let, na voljo pa so tudi deli za avtomobile do 30 let starosti ali celo več.
Digitalizacija ne pa avtomatizacija
Večji del avtomobilskih delov skladišče dobi neposredno iz Renaultovega centralnega skladišča v Parizu, deli za Nissanove modele prihajajo iz skladišča v madžarskem Gyoru, zelo majhne del pa jih kupijo tudi pri slovenskih trgovcih. Slak pravi, da k njim dele na dan pripelje dva do pet velikih tovornjakov iz Pariza in eden iz Gyora. Slovenskim partnerjem sicer dele deloma dobavljajo z neposrednimi prevozi z večjimi tovornjaki, ki dnevno odpeljejo v različne smeri, za večino dobav pa poskrbijo kar s pomočjo pošte.
Učinkovit potek dela omogoča tudi izčrpna digitalizacija skladišča, v katerem vsi zaposleni uporabljajo brezžične čitalnike črtnih kod, ki jim omogočajo urejanje sprejema in izdaje pošiljk v realnem času. Vendar pa skladišče kljub digitalizaciji ni avtomatizirano, ampak za logistiko v njem skrbijo ljudje. Slak je to pojasnil z dejstvom, da so njihovi deli v zelo različnih embalažah, zato avtomatizacija v njem ne bi bila učinkovita. Dodal je, da to ne velja le za njihovo skladišče, ampak za skladišča v panogi nasploh.
Poenostavitev komunikacije
V Novem mestu so nam predstavili tudi digitalizacijo prodajnih in poprodajnih dejavnosti v salonih in servisih znamk Renault in Dacia. Prodajalci renaultov in dacij bodo lahko po zaslugi integracije celotnega prodajnega procesa v eno orodje zgolj preko tabličnega računalnika na mestu ogleda avtomobila pripravil vso potrebno dokumentacijo za kupca, ki jo bo lahko takoj elektronsko podpisal, na enak način pa mu bo lahko tudi predstavil želeno vozilo, dodatno opremo, vzdrževanje in podobne, kar bi lahko kupca zanimalo. Takoj po ogledu mu bo lahko ponudbo tudi poslal na elektronski naslov, kupec pa bo lahko elektronsko podpisal tudi samo pogodbo o nakupu.
Digitalizacija bo spremenila tudi postopek sprejema vozila na servis, kjer bodo papirnate naloge nadomestili tablični računalniki, ki naj bi poenostavili sprejem na servis in ga naredili bolj preglednega. Servisni svetovalec bo namreč lahko stranki kar ob avtomobilu pripravil ponudbo vzdrževanja. Opravil pregled poškodb in jih zabeležil ter dodal pomembne zaznamke. Stranka bo lahko kar na samem mestu pregleda podpisala dokumente, ki se bodo takoj shranili v elektronskem arhivu podjetja. Novi vmesnik bo poenostavil tudi pregled zgodovine servisnega vzdrževanja, poenostavil pa bo tudi pridobitev vseh drugih potrebnih dokumentov.
Sistem torej v enem združuje več orodij, ki so bila potrebna do sedaj, neposredno pa lahko dostopa tudi do podatkov o zalogi in kataloških številkah rezervnih delov in na podlagi priporočenega programa vzdrževanja tudi predlaga servisna opravila. Za zdaj mora lastnik avtomobil še vedno sam pripeljati na servis, kar pa v prihodnosti morda ne bo več potrebno, saj pripravljajo tudi možnost prevzema vozila pri lastniku doma, na njegovem delovnem mestu ali po njegovi želji tudi kje drugje.