Po kratkem preskusu lahko rečemo, da je. Preskusili smo namreč Renaultov sodoben 1,5-litrski štirivaljnik, ki na papirju zmore 85 kilovatov (oziroma 115 'konjev'), torej spada v območje moči turbodizelskih motorjev, ki so bili še pred nedavnim v majhnih mestnih avtomobilih ne le nekaj običajnega, ampak celo zelo zaželeni in pogosti.
Vmes se je zgodila zloglasna dizelska afera, zaostrila pa so se tudi merila glede izpustov dušikovih oksidov in saj, ki so težava predvsem pri dizelskih motorjih, zato so postali ti manj priljubljeni in tudi nekoliko dražji. Ste si še pred kratkim lahko mislili, da bo skromni renault clio 1,5 dCi opremljen celo s sistemom za vbrizgavanje dodatka adblue v izpušni sistem? Ali pa s filtrom trdnih delcev? Vse to je testni clio seveda imel, saj sicer ne bi ustregel trenutnim okoljskim merilom.
A po drugi strani je ohranil tudi vse prednosti turbodizelskega avtomobila. Najprej nam na misel pride predvsem poraba goriva (ta seveda vpliva tudi na ugodni izpust ogljikovega dioksida), ki je tudi ob priganjanju ostajala v območju petih litrov na sto kilometrov, ob zmerni vožnji pa se je spustila še precej niže, prav tako pa je motor v testnem cliu predvsem po zaslugi solidnega navora 260 njutonmetrov poskrbel za precej živahnosti.
Teorija in praksa
Na papirju se uradni pospešek v 9,9 sekunde do 100 kilometrov na uro morda ne zdi prav silovit,prav nasprotno, a v praksi se je, tudi po zaslugi natančnega in dobro izračunanega šeststopenjskega menjalnika, clio izkazal za precej poskočen avtomobil, ki na mestnih ulicah ali hribovskih ovinkih ne bi pustil prosti dihati niti kakšnemu močnejšemu avtu.
Je turbodizelski motor torej še primeren za clia? Vsekakor, bi lahko rekli, saj mu poleg solidnih zmogljivosti med drugim zagotavlja tudi velik doseg s polno posodo goriva.
Pri Renaultu so ob prenovi clia poskrbeli tudi za boljšo zvočno izolacijo, zato v kabini ni preglasno, posvetili pa so se tudi volanu in podvozju. Volan je namreč zelo natančen, podvozje pa precej dober kompromis med udobjem in športnostjo. No, kljub temu bi lahko rekli, da se nagiba predvsem k športnosti, saj je lega v primerjavi s prejšnjim cliom bolj zanesljiva, nagibanja karoserije pa je tudi razmeroma malo. A to se pozna na udobju, saj je clio postal za francoza netipično trd avtomobil.
Elektronski preskok
Prejšnji clio je bil na trgu od leta 2012, kar je dobrih osem let, ki v avtomobilskem svetu danes pomenijo veliko, še več pa pomenijo v razvoju asistenčnih in infozabavnih sistemov, zato smo v zadnjih letih večkrat poudarili, da mu na tem področju manjka celo marsikaj, kar je vmes postalo že skoraj nujno. Novi clio nima teh težav, saj je že v osnovi zelo dobro opremljen, za najbolje opremljeno različico edition one, ki smo jo vozili na testu, pa bi lahko ponovili kar geslo clia prve generacije: »Ima vse, kar imajo veliki!« In vse to ponuja tudi v ličnem paketu.
Novi clio se od predhodnika oddaljuje predvsem z notranjostjo, ki je kljub nekoliko manjšim zunanjim meram postala bolj prostorna, vsaj kar se tiče udobja in okolja prednjih sedežev. Na zadnji klopi hitro zmanjka predvsem prostora za noge odraslih, zato se bodo tam zares dobro počutili le otroci, nasprotno pa velja za prtljažnik, ki s svojo prostornino sega že v območje večjega megana.
A prav ko gre za prtljažnik, clio ostaja zelo klasični avtomobil, saj se mora uporabnik po zlaganju naslonjala zadnje klopi, če si ne omisli dvojnega dna, sprijazniti s stopničko, precej visok pa je tudi nakladalni rob. Neprijetna posebnost: stikalo za odpiranje zadnjih vrat je na odbijaču in ne na samih vratih, zato bodo roke zanesljivo umazane, pa še iskali ga boste vedno znova.
Clio je pred menjavo generacije sicer že imel velik zaslon infozabanvnega sistema, z novo generacijo pa je ta na nekoliko bolj oglati armaturni plošči postal še večji in lahko dosega celo velikost 9,3 palca, digitalni vtis pa dopolnjuje tudi digitalna armaturna plošča s preglednim prikazom podatkov. Osrednji zaslon je sicer solidno občutljiv na dotik, dovolj intuitivno pa je tudi upravljanje funkcij. Dobro je, da je upravljanje klimatske naprave ostalo analogno. In če smo že večkrat povedali, da so stikala klime v dacii sandero prav takšna kot v prejšnjem cliu, lahko zdaj rečemo, da nas regulatorji v cliu spominjajo na tiste v dusterju. Zmanjševanju stroškov, ki jih prinaša modularnost elementov, se je pač težko odreči. A velja tudi, da so vsa nedigitalna stikala v novi generaciji clia pregledno zbrana v območju volana in jih ni treba iskati po sredinskem grebenu in še kje.
Ne spreminjaj, če je dobro
Kar se tiče zunanjosti, so se Renaultovi oblikovalci držali konservativnega načela: »Le čemu bi popravljal, če dobro deluje?«. V njegovi obliki tako močno prepoznavamo poteze predhodnika, ki pa so spretno usklajene z oblikami megana in drugih novejših renaultov in sodobnimi oblikovnimi smernicami, da svežine cliu gotovo še ne bo kmalu zmanjkalo. In to verjetno tudi, če bo na avtomobilskem trgu ostal tako dolgo kot predhodnik. Na vtis pa dobro vplivajo tudi barve, kakršna je denimo bila kovinska svetlo modra barva, v katero je bil pobarvan testni clio.
Clio je pri nas kot domači izdelek vedno veljal tudi za precej ugodnega in tudi v novi generaciji bi lahko rekli enako, saj v osnovi stane kar ugodnih 11.290 evrov. A tesni je precej dražji, saj bi bilo v osnovi zanj treba odšteti 18.290 evrov, z dodatno opremo, v kateri sta tudi omenjeni veliki zaslon in 360-stopinjska pomoč pri parkiranju, pa stane 19.775 evrov (oziroma 20.575 evrov brez popusta). A glede na to, kaj prinaša, se tudi takšna vsota zdi dovolj sprejemljiva.
Podatki o vozilu (renault clio edition one blue dCi 115)
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1.461 ccm
Največja moč: 85 kW (115 KM) pri 3.750 vrtljajih
Največji navor: 260 Nm pri 2.000 vrtljajih
Zmogljivosti: 178 km/h, 9,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.050 x 1.798 x 1.440, medosna razdalja 2.583
Prtljažnik (v litrih): 391 – 1.069
Poraba: 4,1-4,7 litra/100 km (kombinirani cikel NEDC), izpusti CO2: 109-124 g/km
Cena v evrih: 20.575 (19.775 s popustom)
Plusi: oprema, oblika, vozne lastnosti, motor in menjalnik, udobje, cena
Minusi: prostornost zadaj, nerodno odpiranje prtljažnika, malce pretrdo podvozje
Ima vse kar imajo veliki ... 😉
19 jurjev za cliota ? Ga imam sam, samo da je moj tce 0.9, ampak 19 jurjev za clieca ?? Hahaha
Predolg, preširok predrag