Avto > Testi
6075 ogledov

Uradno: avto, ki je merilo za nakup križanca

Renault Captur
1/32
Saša Despot
Renault captur želi biti golf svojega razreda. V najbolj izpopolnjeni različici Initial Paris pa so njegove ambicije še višje.

Captur je avto, po katerem se morajo tekmeci še kako zgledovati. Oziroma bi se vsaj morali, saj gre vendar za najbolj prodajan model v enem od najbolj prodajanih razredov, ki bo imel svetlo prihodnost tudi v pokoronskem času. In druga generacija capturja je naredila vse v smeri, da bo tako tudi ostalo.

Prvič sem se lahko konkretneje podružil z drugo generacijo capturja in po več dneh le še potrdili ugotovitev iz mednarodne in domače predstavitve: zelo premišljeno zasnova in izpeljana kontinuiteta. In tega izraza ne glede na vaše prepričanje nikar ne jemite politično, saj je pozitivni razvoj mogoče videti in tipati.

Renault Captur | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Renault Captur | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Na kratko spomnimo, da je avto zrasel na novi platformi, ki jo je uvedel zadnji clio. Je precej bolj vozniško naravnana. Glavna novost je, da je precej zrasel v primerjavi s prvo generacijo in je s 4,22 metra na primer le malenkost krajši od VW golfa in VW T-roca, a precej večji od T-crossa, če omenimo le dva izmed palete križancev koncerna VAG. Captur je torej postal resna alternativa za tiste, ki jim je klasični B-križanec premajhen, C-segment odraslih križancev (peugeot 3008, …) pa vendarle prevelik. Oblika je prav tako prepoznavna, a sodobna. Polne LED luči? Serijske!

Na capturjevem dvignjenem sedežu ni težko imeti dobrega pregleda nad dogajanjem okoli avta. Če niso dovolj voznikove oči, pomagajo oči asistenčnih sistemov, ki jih je že od osnovne opreme kar nekaj, v vrhunski izvedenki initiale paris pa se z njimi kar šibi. Delujejo v redu, še najbolj me veseli napredek, ki ga je Renault pokazal pri kakovosti radarskega tempomata.

Renault Captur Captur v Sloveniji Avto Captur: tekmece bi moralo tudi ob pogledu na cenik zaskrbeti

Prvi in edini avto v družini? Da!

Med največje prednosti capturja v primerjavi z večino neposrednih tekmecev štejem notranjo prostornost. Logično je, da vsak avto skuša najbolje poskrbeti za voznika in sovoznika, a tudi zadnja klop je v capturju nadpovprečno prostorna. Serijsko je vzdolžno pomična za 16 centimetrov, presenečenje pa je sledilo, ko sem brez posebnih utesnitev lahko na njej prevažal troje pravilno pripasanih otrok. Ker je zadnja klop nekoliko dvignjena, je pregled naprej dober.

Tukaj pa družinske uporabnosti potencialnega prvega in edinega vozila pri hiši niti približno še ni konec, saj je prtljažnik resnično velik in uporaben. Z odstranitvijo vmesne police, ki služi za dnevno uporabnost, prtljažnik zraste na 422 litrov (536 litrov, če je klop potisnjena povsem naprej). Vanj sem odložil sup in še napihljiv družinski kanu z vso pripadajočo opremo ter zaprl vrata.

Renault Captur | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Renault Captur | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Renault Captur | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Notranjost avta je sodobna in povzeta po cliu. To pomeni velik korak naprej od dosedanje Renaultove filozofije, ki je v marsikaterem pogledu začela močno zaostajati za občutjem v vozilih tekmecev. Tako pa vas v capturju nagovarjata dva velika digitalna ekrana, ostajajo pa tudi (lične) fizične tipke za pomembne funkcije vozila. Trde plastike je ostalo res zelo malo, ambient popestrijo domišljeni detajli.

Verzija initiale paris gre razumljivo v tem pogledu najdlje, saj ima nekaj lastnosti, ki jih v večini capturjev ne boste srečali. Ne le zaradi specialnih barv in platišč zunaj, temveč je razlika tudi znotraj. Trkanje na vrata premijskih tekmecev želi upravičiti s še bolj dodelano notranjostjo, boljšimi sedeži, mehkimi materiali, razporejeno ambientalno svetlobo, polnim seznamom asistenčnih sistemov, najboljšim hišnim infozabavnim sistemom, pa tudi takšnimi detajli kot je lebdeča sredinska konzola. Ali pa tisto, ko se ti ob prižigu smerokazov zasvetijo tudi lučke na izrisani silhueti avta na zaslonu. Umanjkajo pa stropna držala za roke na sprednjih sedežih. 

Najmočnejši motor še ne prinese športnosti

Prejšnji captur pri vožnji ni ravno blestel. Bil je pač uporabno vozilo od A do B, manj dostojno obnašanje v ovinkih pa lastnikom ni vlivalo prav preveč poguma. Novi captur je korak naprej, saj je postal vozniško precej bolj podoben cliu. Usmerjanje koles skozi ovinek in nasploh lega podvozja je izrazito boljša. Zavore zanesljive, čeprav ima zadaj bobnasto izvedbo. Podvozje pa je nekoliko trdo, kar pride do izraza na hitrih in kratkih grbinah. Zvočna zatesnitev je občutno boljša, nekaj pa je še prostora za izboljšave.

Intiale Paris je poseben tudi zaradi svojega pogona, 113-kilovatnega bencinarja. Gre za izvedenko 1,3-litrskega motorja iz sodelovanja z Mercedesom, nanj pa je serijsko pripet menjalnik EDC z dvojno sklopko. Kombinacija zveni prav športno, a v realnosti bi morala zadovoljiti predvsem voznike, ki redko presežejo 2.500 vrtljajev. Zakaj? Predvsem vidim težavo v menjalniku, ki deluje po principu elastike. Po pritisku na plin se kako sekundo ne zgodi ničesar, nato motor zahrumi, začuti se napenjanje, končno sledi dokaj nenadzorovan sunek izstrelitve. Za kakršnekoli športne ambicije takšno obnašanje ne pelje nikamor, medtem ko nežno ukvarjanje z motorjem in menjalnikom rezultira v čisto udobni in umirjeni vožnji. Pa saj tudi šestvaljnike v premijskih avtih v resnici potrebuje le malokdo.

Isti menjalnik je pri manj bogatih opremah v ponudbi z nekoliko šibkejšim motorjem. Poraba bencina pri kombinirani vožnji se je s testnim avtom vrtela med 7 in 7,6 litri. Seveda o kaki 4x4 opciji pri capturju ni govora. 

Renault Captur | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Renault Captur | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Renault captur je dejansko postal golf svojega razreda. Tudi v manj polikani opremi od Initial Paris nudi veliko - ravno pravšnjo zmes udobja, prostornosti in naprednosti. In precej izboljšane vožnje. Čisto za nemški premijski razred to sicer ni dovolj, čeprav za bencinski Initial Paris na ceniku zahtevajo visokih 28.490 evrov. Bolj smiselna pa se zdi prizemljenost in izbira opreme Intens (TCe 130 za 21.790 evrov) z nekaj doplačili. Če vseeno želite najmočnejši motor in avtomatski menjalnik, pa ste se pripravljeni odpovedati lebdeči konzoli in določeni šminki, je na ceniku nekje na pol poti tudi oprema Edition one.

Podatki o vozilu (renault captur TCe 150 EDC, Initial Paris)

Motor: 1.333 cm3, bencinski
Moč: 113 kW (155 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 270 Nm pri 1.800 vrt./min
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.227 × 2.1797 × 1.1576, medosna razdalja 2.639
Poraba na testu: 7,5 litra/100 km (mešani cikel), NEDC CO2: 122 g/km
Zmogljivosti: 202 km/h, 8,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 28.490  
Konkurenti: peugeot 2008, citroën C3 aircross, DS3 crossback, VW T-roc, seat ateca, mazda CX-3, hyundai kona, kia stonic, fiat 500X ... 

PLUSI: prostornost in uporabnost, oblika, opremljenost, cena za "civilne" opreme.

MINUSI: menjalnik, ni strešnih držal za roke.

Renault Captur | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Renault Captur | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Renault Captur | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Renault Captur | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Renault Captur | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Renault Captur | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Renault Captur | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Renault Captur | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Renault Captur | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Renault Captur | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Renault Captur | Avtor: Saša Despot Saša Despot

 

Komentarjev 8
  • paulista 08:05 26.junij 2020.

    Bmw je v F1 zmagal kot moštvo 1x se takrat sta Ferrari in Renault odstopla. :-)) Renault ima pa zmag malo morje.... dober je. Bencinski motor 1.8 Renault je tudi rekorder 5 mio kilometrov v osebnem avtu. ...ko Nemci obmolknejo

  • Avatar Meddilera
    Meddilera 00:43 20.junij 2020.

    Vroče punce vas čakajo na - H︆︆︆︆o︆︆s︆︆s︆︆︆︆et︆︆︆︆.︆︆︆︆C︆︆o︆︆m

  • stromar 20:51 19.junij 2020.

    Renault je merilo za vinto