Vozniki avtomobile, pa naj gre za nove ali rabljene, večinoma menjamo na vsakih tri do pet let, kar pomeni, da se v enem desetletju vsaj dvakrat soočamo z njihovim nakupom. In če kupujemo rabljen avtomobil, se prav tolikokrat soočimo tudi z nevarnostjo, da nas bodo ogoljufali in nam bodo prodali avtomobil, ki je prevozil več kilometrov kot pa navaja njegov števec.
Pri platformi za spremljanje zgodovine avtomobilov carVertical so pred časom ugotavljali, da se pogostost prevar s prevrtenimi kilometri od države do države precej razlikuje in ugotovimo lahko, da je v Sloveniji ta pojav celo med najredkejšimi, saj je takšnih avtomobilov le okoli 10 odstotkov. Pri portalu so sicer raziskavi izvedli na podlagi skoraj 900.000 preverjenih zgodovin avtomobilov iz leta 2021.
Najbolj razširjeno v Latviji
Njihovi izsledki kažejo, da je vrtenje kilometrov nazaj najbolj razširjeno v Latviji, kjer je imelo spremenjeno število kilometrov na števcu več kot 24 odstotkov avtomobilov. Drugo mesto zaseda Romunija s skoraj 20 odstotki avtomobilov s prevrtenimi kilometri, sledita pa ostali dve pribaltski državi, Estonija in Litva s skoraj 19 odstotki avtomobilov s prevrtenimi kilometri. Vrtenje kilometrov nazaj je precej razširjeno tudi v Rusiji in Ukrajini, zanimivo pa je, da tudi v ZDA in celo v Nemčiji.
V srednji in južni Evropi je položaj načeloma boljši, vendar nobena država pred tem pojavom ni imuna. Pri nas ter v Češki, Slovaški, Hrvaški in Srbiji je delež avtomobilov s prevrtenimi kilometri okoli 10-odstoten, na Poljskem 12-odstoten, na Madžarskem pa 14-odstoten.
Draga pomanjkljivost
Pri carVerticalu ocenjujejo, da težave s transparentnostjo pregleda nad številom prevoženih kilometrov samo evropske voznike vsako leto stanejo več kot devet milijard evrov. Dodajajo, da so glavni vir za uvoz rabljenih avtomobilov na vzhodnoevropske trge Nemčija, Francija, Belgija, Nizozemska in Italija, ki na ta pojav niso imune. Težava je tudi v tem, da oblasti ne morejo učinkovito izslediti sleparjev, ki se ukvarjajo z vrtenjem kilometrov, težave pa so tudi z uveljavljanjem kazni za takšna dejanja.
Leto 2021 je bilo zaradi krize z dobavo polprevodnikov težko tudi za kupce rabljenih avtomobilov, saj so njihovi lastniki oklevali z zamenjavo. Na trgu primanjkuje brezhibnih rabljenih avtomobilov, zato je nevarnost, da bomo kupili takšnega s prirejenim številom kilometrov, še toliko večja. Tudi za leto 2022 se ne obeta zmanjšanje te težave, torej je povečana previdnost pri nakupu rabljenega avtomobila še vedno priporočljiva.
Z blagoslovom uradnih uvoznikov to naredijo popoldne na crno.ce to nebi bilo mogoce pac nebi.vsak poseg bi moral biti zapisan vsi podatki o vozilo v centralnem serveru izdelovalca.ce bi bil interes vse se bi videlo.redni servis vpis podatkov v register.ce… ...prikaži več ni servisa ni vpisa ce ni vpisa je sumljivo