Zanimivost: lastniki novega velikega električnega mercedesa EQS sploh ne bodo mogli pogledati pod motorni pokrov, saj bo pogled podenj ostal rezerviran za mehanike. Tam tudi ne bo motorja. Tja, kjer je v konvencionalnih avtomobilih motor, nekateri električni avtomobili, kakršna je denimo limuzina tesla model S, pa imajo dodatni prtljažnik, so pri Daimlerju vgradili novi tip klimatske naprave.
V svojo električno admiralsko ladjo so namreč prvič vgradili zelo zmogljivi zračni filter HEPA, ki obeta, da bo svež zrak v potniško kabino prihajal čist kot za kirurško operacijsko sobo. Potniki bodo proizvajalcu gotovo odpustili, da je prostor pod prednjim pokrovom namesto dodatnemu prtljažniku namenil zmogljivi klimatski napravi. Mercedes EQS tako ali tako razpolaga z prtljažnikom z osnovno prostornino 610 litrov, ki jo je mogoče povečati na 1.770 litrov.
Daimlerjev tiskovni predstavnik za EQS Christoph Starzynski pravi, da so se za takšne filtre sprva zavzemali v Aziji, kjer se mnoga mesta soočajo z onesnaženjem s trdnimi delci, po izbruhu epidemije pa so postali zanimivi tudi za Evropejce. Za kakšen filter gre, pokaže že podatek, da je njegovo ohišje večje od zaboja za pijačo, aktivna površina, ki je enaka površini 150 nogometnih igrišč, pa iz zraka odstrani 99,96 odstotka delcev vseh velikosti.
Sofistikacija klime
Daimler ni edini, ki si prizadeva za čist zrak v avtomobilski kabini. Potem, ko so si proizvajalci dolga leta prizadevali, da bi zrak iz klimatske naprave čim bolj enakomerno razporedili po kabini in vsem potnikom zagotovili podobno udobje, si zdaj vse bolj prizadevajo tudi za čistost zraka. Sodobne klimatske naprave namreč pogosto analizirajo kakovost vstopnega zraka in po potrebi samodejno vzpostavijo notranje kroženje, z ionizacijo zraka iz njega odstranijo vonjave, s filtri pa iz zraka odstranjujejo tudi vse manjše in manjše delce.
Rolls-Royce je lani denimo v samodejni klimatski napravi novega ghosta začel uporabljati filter za nanodelce, ki je od pomladi na voljo tudi v nekaterih BMW-jih. Takšen filter sicer iz zraka ne odstrani le trdnih delcev, ampak tudi določene mikroorganizme in alergene. V režimu kroženja notranjega zraka je zmožen odstraniti celo skoraj vse delce različnih velikosti. Vozniku poleg tega med delovanjem klimatske naprave sploh ni treba biti v avtomobilu, saj jo lahko predčasno na daljavo sproži s pomočjo aplikacije na pametnem telefonu.
Do zdaj so bili zmogljivi filtri sicer omenjeni samo razkošni avtomobili, kakršni so mercedes-benz EQS, rolls-royce ghost ali BMW serije 7, vendar učinkovita filtracija zraka ni več omejena le nanje. Honda denimo v vse svoje modele uvaja nove filtre notranjega zraka, ki jih naknadno vgradijo na servisu. Japonci pravijo, da so uporabili filter z večplastno zasnovo, ki iz zraka učinkovito odstrani strupene pline, aerosole ter organske in anorganske majhne delce.
Dišave
ilov pozivajo tudi, naj v času korone bolj skrbno ravnajo s klimatskimi napravami in zrakom v svojih avtomobilih. To ne pomeni le bolj pogoste menjave filtrov, ampak naj kabino tudi pogosteje prezračijo, saj s tem lahko precej zmanjšajo koncentracijo škodljivih aerosolov.
Po drugi strani vam lahko proizvajalci dodatne filtre na klimatskih napravah, ki so postale običajne že skoraj v vseh razredih, lahko tudi dragi zaračunajo. Nanofiltri so pri BMW-ju denimo na voljo le na modelu X7, na vseh drugih pa jih je treba doplačati. Poleg tega lahko učinkovita klimatska naprava precej, vse do dveh litrov na sto kilometrov, poveča porabo goriva. Investicija je sicer povsem razumna, saj ne pripomore le k boljšemu zraku v kabini, ampak k boljšemu počutju voznika in potnikov nasploh.
A na koncu je dobro dodati: ne glede na to, kako učinkovit je klimatski sistem in kako zaščitene so notranje površine, se ne moremo izogniti vonjem, ki jih proizvaja naše telo. Mnogi proizvajalci si zato prizadevajo tudi za drugačno osvežitev kabine,. Spomnimo se le razpršilnikov za parfum v nekaterih bivših citroenih. Nekaj podobnega ponujajo tudi pri Daimlerju. Tako kot v nekaterih kabrioletih in modelih znamke Maybach, so posebno dišavo razvili tudi za notranjost mercedesa EQS. Imenuje se »Number 6 Mood Linen«, gre pa za kombinacijo vonja svežega platna oziroma lanu in zelenih fig.