Ameriški CNN poroča, da, če imate malo rabljen avtomobil in ga veliko ne uporabljate, je njegova vrednost močno zrasla. Avtomobili so vse bolj digitaliziranih vozil in imajo številne asistenčne sisteme, ki zahtevajo vgradnjo čipov. Zato avtomobilska industrija čipe išče povsod, kjer je mogoče. Posledično je zrasla vrednost rabljenim avtomobilom, ki so na voljo kupcem takoj.
Ameriški mediji poročajo, da je vrednost rabljenih vozil vse bolj podobna cenam novih. Skopa zaloga novih avtomobilov zaradi zamud je številne kupce vozil v ZDA "prisilila," da vozilo, ki jim ustreza, z opremo, ki jo želijo imeti v svojem avtomobilu, poiščejo na trgu rabljenih.
Vsi rabljeni niso tudi iskani
To ne pomeni, da so vsi rabljeni vredni kot "suho zlato." Avtomobili z majhnim številom prevoženih kilometrov, ki so stari leto dni, dosegajo tudi do 80 odstotkov nakupne cene novega vozila, je za CNN povedal Ivan Drury, analitik specializiran za avtoindustrijo na Edmunds.com.
Še leta 2019 bi isti avtomobili v najboljšem primeru dosegli ceno med 65 in 70 odstotki cene novega vozila. "Če ima kdo drugi, tretji ali četrti avto, ki ga ne potrebuje, je zdaj pravi čas za prodajo," se strinja tudi David Paris iz J.D. Power.
Analitik Drury predvideva, da se cene rabljenih avtomobilov v ZDA še ne bodo hitro umirile. Dobra novica za lastnike več avtomobilov ni dobra za avtomobilsko industrijo. Zaradi pomanjkanja čipov bodo letos izgube šteli v milijardah evrov.
Čipi namesto v avtomobile, v telefone
Po oceni podjetja AlixPartners, bodo izgube na globalni ravni letos presegle 50 milijard evrov. Zaradi tega na trgu oteka velika bitka za nujne komponente. V Tajvanu, ki je glavni proizvajalec čipov, so proizvodnjo povečali, vendar to v kratkem še ne bo rešilo težav.
Težava je, da so se zaradi pandemije in t. i. zaprtja držav, zapirale tudi avtomobilske proizvodnje linije. Ponudniki čipov so se zato morali preusmeriti v druge sektorje. V prvi vrsti k potrošniški elektroniki kot so prenosni računalniki in pametni telefoni, torej v sektorje, ki v pandemiji niso trpeli izgub.
Povpraševanje po novih avtomobilih je bilo kljub temu hitro večje od pričakovanj, zato je nastala težava. Dodatno težavo je povzročil požar pri japonskem proizvajalcu čipov, ki zagotavlja 30 odstotkov vseh čipov, ki jih globalno potrebuje avtomobilska industrija.
Za nameček so ekstremne temperature v Teksasu v ZDA povzročile začasno zaprtje tovarn, ki oskrbujejo avtomobilski sektor. Vse našteto je dovolj, da so v ZDA rabljeni avtomobili postali zelo iskani.
Vcasih so imela podjetja zaloge. Potem pa je postala popularna mantra vitkost podjetij z dnevnimi zalogami. Idiotizem. Kljucne elemente moras vedno imeti v mesecnih zalogah. Sploh cipovje, ki je zares poceni, a danes nujno. Sami so si krivi
Naj naredijo avto brez vseh teh chip-ov in bom prvi v vrsti za nakup. Moj, 12 let star ima tudi ECU-jev, nekaj senzorjev in več od tega ne potrebujem. Nobenih asistenčnih sistemov na potrebujem, nobenih tablet-ov nočem.