Trgu rabljenih vozil, pa tudi novih vozil, se obetajo velike spremembe. Veliko ljudi se ne želi več ukvarjati s prodajo svojega avtomobila.
Enako velja tudi za podjetja, ki zaposlujejo upravnike voznih parkov. Tudi v Slovenijo je prišla novost, kjer se vozila kupujejo in prodajajo na spletnih dražbah, v živo in kot pravi sogovornik Gašper Picelj iz podjetja Autopoint APO d.o.o., na transparenten način. V ta namen so za prodajo rabljenih vozil pri podjetju razvili lastno platformo za spletno dražbo vozil.
Prilagoditve slovenskemu trgu
Sistem spletne dražbe je sicer že uveljavljen v tujini, a sta ga izkušena prodajalca, ki vodita podjetje Autopoint, Gašper Picelj, nekdanji direktorja prodaje pri družbi Toyota Adria in prodajalec vozil iz Centra Jereb v Izoli, Andrej Jereb, prilagodila posebnostim slovenskega trga.
Prepričana sta, da je sistem spletnih dražb najbolj učinkovit, hiter in transparenten način prodaje. "Gre za spletno dražbo, ki je javno objavljena in poteka v živo. Dražbo lahko spremljajo na spletni strani www.autopoint.si tudi osebe, ki niso registrirane. Tako zagotavljamo največjo možno transparentnost dražbe," pravi Picelj.
Vozila, ki jih prodajajo v dražbi, so najmanj dva dni pred dražbo objavljena na spletni strani, kjer si lahko potencialni kupec ogleda slike vozil vključno z vsemi podrobnostmi o stanju vozila, morebitnimi poškodbami in servisno zgodovino. Na ta način želijo zagotoviti za vse dražitelje enake pogoje, vozil pred dražbo ni mogoče videti, prav tako se kupci pred dražbo med seboj ne srečujejo, ker vse poteka v živo preko spleta.
Videno - kupljeno
Na dražbi se vsako vozilo draži posebej, kupci pa preko računalnika ali mobilnega telefona v živo oddajajo ponudbe, vozila pa se kupujejo po načelu videno - kupljeno.
"Cena se določi skupaj s prodajalcem. Prodajalec določi minimalno prodajno ceno vozila. Če je dosežena, je vozilo primoran prodati, v nasprotnem primeru, pa prodajalca obvestimo o doseženi ceni na dražbi in se potem sam odloči, ali bo vozilo prodal ali ne," pove Picelj. Na ta način trenutno na mesec prodajo med 50 in 100 vozil.
Se na dražbi iztrži večja cena za vozilo, kot, če bi ga prodajali sami? Sogovornik pravi, da imajo trenutno v dražbo registriranih več kot 400 kupcev, ki večinoma prihajajo iz Slovenije, 40 je tudi iz Hrvaške in 15 iz Srbije. "V dosedanjih dražbah se je izkazalo, da se velikokrat ravno zaradi tega, ker pokrivamo več trgov, doseže višja cena za vozila. Predvsem vozila nižje vrednosti dosegajo višja cene na Hrvaškem in Srbiji," pravi Picelj, ki izpostavlja, da je za podjetje pomembno, da dosega visoke realizacije. "Trenutno imamo preko 80 % uspešnost, nemalokrat tudi 100 %. To zagotavljamo predvsem s tem, da vozila predstavimo na transparenten način in zagotovimo primerne cene. Prav ta transparentnost nam udi zagotavlja minimalno število reklamacij, ki je manj kot 1 %. Na ta način so uspešno prodali službena vozila podjetja Elesa in Summit Leasinga, Mercatorja, KMAG, pa pošte Slovenije, Zavarovalnice Triglav in celo vozila Državnega zbora."
Iztržijo večje cene
Zakaj bi neko podjetje prodajajo svoja službena vozila preko dražbe in ne preko svojega upravitelja voznega parka. Kje so še prednosti za podjetje? "V celotni proces smo dodali celostno storitev prodaje vozil, se pravi, da mi uredimo vse povezano s prodajo vozil, od skladiščenja, pregleda, umestitve v licitacijo in urejanje dokumentacije. Tako prodajalcu v največji meri olajšamo proces prodaje vozil," nam je v pogovoru povedal Picelj in dodal, da je v Sloveniji veliko podjetij, ki želijo prodati vozila iz svojega voznega parka in se ne želijo sami ukvarjati s prodajo vozil. Pri Autopointu so prepričani, da njihova storitev za podjetja prinaša razbremenitev zalog za prodajo vozil ter na drugi strani večjo ceno, ki jo iztržijo za rabljeno vozilo. Dražbe lahko razpišejo kadarkoli po želji naročnika, tako da s tem čim bolj skrajšajo čas od izločitve vozila iz voznega parka do prodaje. S tem tudi znižajo morebitne stroške skladiščenja.
Kdo so kupci?
Kupci službenih vozil so praviloma trgovci z vozili, ki vozila kupijo za nadaljnjo prodajo. V prihodnje pa nameravajo vključili še fizične osebe, ki bodo lahko sodelovale na dražbah.
"Že sedaj lahko tudi fizične osebe pripeljejo avto k nam, avto pogledamo, se dogovorimo za ceno in vozilo objavimo v dražbi. Prav tako že sodelujemo z določenimi trgovci, ki preko nas prodajajo vozila iz svoje zaloge," razloži Picelj in doda, da so na dražbi za eno večjih slovenskih podjetij imeli 25 vozil, prodali pa so jih 21 in dosegli 50 % večji izkupiček, kot je bilo to v navadi, ko so vozila prodajali v paketu.
Če ni prave cene, se avto težko proda
So tudi avtomobili, ki jih na dražbi nihče ne kupi. Zakaj? "Slabo stanje vozila ni težava, prodajo se vsa vozila, ki imajo primerno ceno," pravi sogovornik in dodaja, da stremijo k temu, da vozilo na dražbi predstavijo na najbolj transparenten način. Jamstvo na vozila pa bo vključeno, ko bodo na dražbah sodelovale fizične osebe.
Pri Autopointu potencial vidijo v vseh vozilih, ki imajo primerno ceno. Tako novih kot rabljenih. Zato bo po besedah sogovornika tudi v prihodnje cilj podjetja ponuditi prodajalcem največjo možno transparentnost pri prodaji vozil, največji izplen in razbremenitev podjetja pri prodaji voznega parka, ker celoten proces prevzamejo posredniki.
"V dražbo želimo v prihodnje umestiti tudi fizične osebe, tako na strani prodaje kot nakupa. Pri prodaji vidimo priložnost predvsem pri tistih prodajalcih, ki se nimajo časa ali volje ukvarjati s prodajo svojega vozila, na strani nakupa pa želimo tudi fizičnim osebam omogočiti sodelovanje na dražbi in jih tako zagotoviti nakup korektnega vozila po primerni ceni," zaključuje Picelj.
Ne nakladaj te še vedno se je najbolj splačalo za firme ko menjajo staro za novo pa tudi za privat stranke jest osebno sem največ dobil za svoj ko sem menjal v salon staro za novo za starega sem največ… ...prikaži več pri njih dobil z tem ko si stalna stranka dobiš kar dober popust tudi pri novem.
Velika sprememba bo, ko bo vsak dan manj hoteli imeti v lasti avto....kot nepremičnino, ker to enostavno v teh novih razmerah predstavlja preveliko tveganje. Torej, izvoz proti jugu bo vsak dan bolj edina pot sploh za stara izrabljena vozila. Proizvodnaj… ...prikaži več novih pa bo se tudi morala bistveno zoožit...uglavnem pa bo ddžava medtem posledično od registracij in ostalih transakcij bistveno manj kasirala...to je to, vedno enkrat pridejo časa resnice. Avto trg je precenjen, kot je nepremičniski.,,