Tudi zaradi cen, saj se za 20 tisočakov, kolikor stane dobro opremljena nova fiesta ali polo, dobi že štiri leta star zmogljivi turbodizelski audi A4 ali BMW serije 3, po možnosti z velikimi platišči, ki na fotografiji rabljenega oglasa premami marsikaterega slovenskega kupca.
Potrošniški portal opozarja kupce na višje stroške zmoglivejših primerkov
Ameriški potrošniški portal Consumer Reports je v ZDA primerjal, koliko stanejo popravila običajnih avtomobilov v primerjavi z avtomobili višjih razredov. Njihova ugotovitev je, da so razlike občutne. Pri nekaterih modelih so lahko cene rednih popravil desetkrat višje kot pri drugih. To kaže raziskava Consumer Reports, ki je analizirala podatke o ocenjenih stroških popravil iz aplikacije RepairPal v ZDA, ki razkriva, da so najdražja popravila povezana z luksuznimi avtomobili. To ni presenetljivo, saj so tudi tehnološko veliko bolj zapleteni. Podatki zajemajo delo in stroške za dele iz baze podatkov Motor Information Systems in vključujejo modele, prodane v zadnjih petih letih. To so torej novejši avtomobili.
Razlog, zakaj so njihova popravila tako draga, je lahko dejstvo, da uporabljajo posebne komponente, ki niso enake drugim modelom, morda zahtevajo posebno diagnostiko, ki ni na voljo v vseh servisih.
Medtem, ko je povprečna cena za popravilo zaganjalnika v ZDA 630 ameriških dolarjev (520 evrov), za audi RS5 stane 2.708 ameriških dolarjev (2225 evrov), za SUV mercedes-AMG GL63 pa 2.695 ameriških dolarjev (2214 evrov), za porsche panamero pa 1.376 ameriških dolarjev (1130 evrov). Podobne razlike so tudi za druge komponente. Po podatkih Consumer Report zamenjava zobatega jermena, ki za običajne avtomobile stane okoli 680 ameriških dolarjev (560 evrov), za audi RS6, Audi S8 in audi A8 quatrro stane najmanj 1.485 ameriških dolarjev (1220 evrov).
Pri Consumer Reports zato vsem, ki jih zanimajo tovrstni rabljeni avtomobili, priporočajo, naj pred nakupom skrbno pretehtajo svojo odločitev.
Pestra ponudba rezervnih delov
Za nasvet pred nakupom premijskega avtomobila smo povprašali tudi aktualnega Mehanika leta Žana Umka, ki nam je povedal, da se veliko kupcev avtomobila srečuje prav z vprašanjem, ali kupiti novo vozilo in zanj plačati malo večjo ceno, ali kupiti rabljen avtomobil in upati, da z njim ni nič narobe. "Ponudba komponent za vozila v premijskem razredu je tudi pri rezervnih delih, ki niso originalni, pestra. Na trgu je veliko proizvajalcev, zato se vsi borijo, da postavijo približno enake cene. Če pa si kupec lahko privošči premijsko linijo avtomobilov, bo najverjetneje imel tudi za kakšen rezervni del, ki je lahko nekoliko dražji."
Umek pravi, da je o cenovnih razlikah težko govoriti. Pravi, da je lahko kakšna komponenta pri avtomobilu nižjega cenovnega razreda celo dražja kot pa pri premijskem vozilu. Dodaja, da obstajajo spletne strani, s katerimi si lahko pred nakupom rabljenega vozila pomagaš, in kjer je opisano, kateri avtomobili so bolj zanesljivi od drugih, obstajajo pa tudi spletne strani, kjer so ocenjeni stroški okvirni popravil.
Umek tudi sam opaža, da se veliko premijskih rabljenih avtomobilov uvozi iz tujine, saj so cenovno bolj ugodni, izbira pa je bolj pestra. "Uradni servisi pri premijcih so, kot je znano, nekoliko dražji zaradi originalnih rezervnih delov. Tukaj se lahko naredi razlika v primerjavi z nepooblaščenimi servisi, kjer tudi ne prihaja do bistvenih razlik v cenah vzdrževanja med ljudskim avtomobilom in premijskim avtomobilom.«
Ni tako težko dobiti kot je težko imeti
Vodja Avto Akademije Primož Rožnik pa pravi, naj si premijsko vozilo kupec kupi kot vozilo za »dušo« z rezervno privarčevanim denarjem in ne kot osebno vozilo za katero je porabil vse svoje prihranke. "Pri takih vozilih velja enak rek kot za ostale »luksuzne« dobrine – čoln, vikend hiška z bazenom in savna, mlada lepa plavolaska itd. »Ni tako težko dobiti, kot je potem to težko imeti«. Pri takih vozilih ni dražje samo vzdrževanje, ampak tudi redni stroški lastništva, kot so zavarovanja, cestnine, poraba goriva, večja garaža." Rožnik še posebej opozarja, da naj potrošniki ne kupujejo luksuznih vozil, ki so starejša od 10 let, saj pri njih praviloma zaradi več vgrajene opreme in tehnike po teh letih ta začne počasi odpovedovati, popravila pa so lahko zelo draga.
Vodja Avto Akademije pravi, da ne gre primerjat znamk vozil, kot so VW, Citroën ali Renault z vozili premijskimi znamk kot so Mercedes-Benz, BMW in Audi, saj imajo vsi zelo različen pristop do nakupa in lastništva. "Bolj se mi zdi primerna primerjava med nižjim in premijskim razredom vozil iste znamke. Že tukaj lahko pride do velikih razlik pri stroških vzdrževanja in lastništva." Rožnik je za primerjavo vzel audi A8 (letnik 2011) in dva različna modela A4 (letnik 2016). Nakupni znesek vseh treh rabljenih vozil je okoli 20.000 evrov. Zajel je osnovne stroške servisa motorja z vsemi filtri, jermeni, prednjimi zavorami ter servisom avtomatskega menjalnika. Kot je ugotovil, se cene osnovnega materiala ne razlikujejo pretirano. Je pa razlika že pri letniku in prevoženi kilometrini velika. Pri A8 bi se zelo verjetno zaradi starosti 10 let ob servisnem pregledu pokazalo še več dodatnih potreb po popravilu, kar bi na koncu zelo verjetno sam strošek servisa lahko še znatno povečal.
Ali ga boste lahko še prodali?
Koliko je čez palec razlika pri zamenjavi komponent, kot so zamenjava zobatega jermena, kompresorja klimatske naprave in blažilnikov je po besedah Rožnika težko oceniti na splošno, ker so razlike v tehnologijah lahko zelo velike. "Če vzamemo zgornjo primerjavo med audijem A8 in obema A4 je pri blažilnikih razlika lahko zelo velika, tudi 10-krat, zaradi zračnega vzmetenja pri A8, dinamičnega vzmetenja pri A4 z močnejšim motorjem in običajnega vzmetenja pri bolj osnovnem A4."
Kaj je po njegovem mnenju pri nakupu rabljenega premijca treba imeti dodatno v mislih? "Predvsem to, da bo ceno lahko vsak še veliko izgubil in, da ga bo čez nekaj let vedno težje prodati naprej. So pa lahko svetle izjeme, ki z leti, ko postajajo starodobniki, tudi pridobivajo ceno. A to je že druga zgodba. Dober prijatelj mi je nekoč dejal, da je na svetu zelo malo vozil, ki se jih ne bi mogel privoščiti. Le počakati je treba ravno prav, da jim cena dobro pade in da se jim ne začne spet dvigovati. Nič pa ni omenjal stroškov vzdrževanja in lastništva."
Doma pa segedin...😂😂😂.Zelje na zelje.
Nek se vidi razkoš, doma pa nima za kruh
ma sej, so ljudje, ki gredo za otroka, kupit pošvedrane rabljene čevlje, zase pa iphone. pa "kola da se vidi raskoš". pa naj jih imajo. edino kar mene moti, je da BMW se dobi za manj denarja, kot en punto.… ...prikaži več dajte trgovci, se mal uravnotežit, prodajajte tiste BMW-je in audije z mal več profita tistim "ljubiteljem", pa mal spustite maržo pri fiatih in podobnih vozilih za normalne potrošnike.