Kdor kupuje novo blago, verjetno domneva, da je bilo izdelano pred kratkim. Vedno ni tako. Še posebej to velja za pnevmatike. Veliko število dimenzij, različic in tehničnih parametrov proizvajalce pnevmatik sili v to, da izdelajo posamezne vrste pnevmatik v večjih količinah in jih nato shranijo. Dokler pnevmatike ne dobijo novih lastnikov. To lahko traja tudi več let.
Izdelava vseh vrst pnevmatik v majhnih serijah ne bi bila učinkovita in bi negativno vplivala na končno ceno. Takšne "stare nove" pnevmatike lahko pridejo do potrošnika. Še huje je, da je to povsem zakonito, saj zakonodaja v Evropi ne določa največje starosti pnevmatik. Trajnost je podana le z najmanjšo globino profila.
Zato pri največjem nemškem avtomobilskem klubu ADAC priporočajo, da preverite, kdaj je bila pnevmatika izdelana. To ni težko. Vsaka pnevmatika ima na bočnici tako imenovano številko DOT. Sestavljen je iz treh blokov s štirimi znaki. Tretji blok s številkami razkriva datum izdelave. Prvi dve števki označujeta teden proizvodnje, drugi dve števki pa leto izdelave. Številka 2205 na primer pomeni, da je pnevmatika zapustila linijo v 22. tednu leta 2005. To pomeni, da je bila pnevmatika izdelana pred 16 leti.
Težava je, ker se tudi neuporabljene pnevmatike starajo. Propadanje pnevmatik s časom povzročajo fizični procesi. Na primer zaradi UV sevanja, vlage, temperaturnih sprememb ali prisotnosti ozona, ki je smrt za pnevmatike. Rezultat je, da pnevmatika izgublja vsestranskost, predvsem na oprijemu. Tudi, če z njimi ni bil prevožen niti kilometer poti.
Pri organizaciji BRV, krovnem nemškem združenju vulkanizerjev in trgovcev s pnevmatikami trdijo, da se lahko pnevmatike, če so bile pravilno shranjene, štejejo za nove v treh do največ petih letih. Pri ADAC pa navajajo, da pnevmatike ob nakupu ne smejo biti starejše od dveh let, saj kupec ne ve, pod katerimi pogoji so bile shranjene.
A tudi, če kupite dobro "staro novo" pnevmatiko, morate upoštevati dejstvo, da je njena življenjska doba omejena. Na splošno se avtomobilske gume ne smejo uporabljati več kot deset let. Če pa kupite tri leta staro "novo pnevmatiko," bo njena življenjska doba tri leta krajša. Test ADAC je tudi dokazal, da stara pnevmatika ni konkurenčna povsem novi. Tri "nove" zimske gume so primerjali z enakimi pnevmatikami, ki so tri leta preživele na zalogi. Izkazalo se je, da so se lastnosti v tako razmeroma kratkem času poslabšale. Inženirji so primerjali zavorno pot na mokri cesti, kotalni upor in obnašanje na snegu.
Starejše gume so se v vseh preizkusih izkazale za slabše. Njihova gumijasta zmes se je sčasoma strdila, rezultat pa je bil slabši oprijem in daljša zavorna pot na mokri podlagi. To je še posebej nevarno za zimske pnevmatike, ki morajo ostati prožne tudi pri nizkih temperaturah. Pri ADAC trdijo, da pnevmatike po šestih letih izgubijo nekaj zmogljivosti v mrzlem vremenu. Zato ne podpirajo teorije, da je pnevmatike mogoče uporabljati deset let, tudi, če je profila na njih še dovolj. Priporočljivo je, da ne uporabljate zimskih pnevmatik, starejših od osem let, in letnih pnevmatik, starejših od osem do deset let. Njihov nasvet je, da, če kupujete pnevmatike, ob naročilu navedite, da želite pnevmatiko izdelano pred največ dvema letoma.
Kot pri ženi ali možu. Lahko sta "nova", moraš gledati pa tudi na letnik. Pa odfukite že enkrat te kretene ki pod vsakim člankom oglašujejo neko "blazno služenje". Že več kot leto vam težim, pa nič od tega. A ste… ...prikaži več res tako nesposobni???
zimske gume imam 2015 l ,čisto nič jim ne manjka,gume niso salama ,pol pa norc kot norc misli da bo frišna bolj se držala pa nesrečo naredi.nič ni res od napisanega.Gume so povsem normalne 7 let in če kupiš dve… ...prikaži več ali tri leta staro je to povsem OK.V življenju sem prevozil kup avtov in vsakojake gume in rabljene nekaj let so povsem OK,važno da je profil in seveda dobra guma,znucana pa ni nobena dobra
To je dober prispevek... .Jaz bi edino opozoril,da je po vsaki vožnji dobro,če daš kamenčke ven iz profila... .