Britanski Car Magazin je sredi preteklega tedna zapisal, da je hrvaško podjetje Rimac Automobili, ki ga vodi Mate Rimac, znan po razvoju baterij za električne avtomobile in hiper avtomobilov, to so super zmogljiva vozila, z vodjo Matejem Rimcem tik pred prevzemom slavne avtomobilske znamke Bugatti.
Pestra 111-letna zgodovina
Znamke, ki je svetu avtomobilizma v zadnjih 111 letih, dala številne visoko zmogljive avtomobile, nekatera med njimi so veljala za najhitrejša serijska vozila na svetu. Bugatti je sicer leta 1909 ustanovil Italijan Ettore Bugatti v francoskem mestu Molsheim. Podjetje je delovalo vse do leta 1963. Leta 1987 je podjetje spet dobilo zalet, ki ga je omogočil italijanski poslovnež Romano Artioli in ustanovil podjetje Bugatti Automobili SpA. Nova prelomnica se je zgodila pred četrt stoletja, ko je šlo podjetje v stečaj, tri leta kasneje, leta 1998 pa je znamka Bugatti prešla pod koncern Volkswagen, ki je ustanovil podjetje Bugatti Automobiles S.A.S.
Prodaja neizbežna?
Zelo očitno je Bugatti pred novo prelomnico, saj se je britanski Car Magazin, zatem pa še vsi vodilni nemški in drugi svetovni mediji razpisali, da naj bi moral posel med Rimcem in Volkswagnom potrditi zgolj še nadzorni svet Volkswagna, vodstvo pa naj bi že prižgalo zeleno luč. Čeprav so se tako vodilni v Volkswagnu kot Rimac zavili v molk, pa nemški "Süddeutsche Zeitung" piše, da je prodaja Volkswagnove hčerinske družbe Bugatti očitno neizbežna. Hrvaški Rimac naj bi razvil električni športni avtomobil, od katerega naj bi imel koristi tudi proizvajalec športnih avtomobilov Porsche, ki je z Rimčevo pomočjo že izdelal prvi električni športni avtomobil.
Rimac v 11 letih ujel in prehitel Bugattija
Porsche kot del koncerna Volkswagen že ima v lasti 15,5-odstotni delež v podjetju Rimac Automobili, želi pa si še večji delež. Ni skrivnost, da si želi Volkswagen podrediti oziroma prilastiti podjetje Rimac Automobili, kjer so do zdaj razvili baterije in električne športne avtomobile, na način, ki prinaša prednosti. Nemški mediji pišejo, da si želi Porsche vsaj 49-odstotni delež v hrvaškem podjetju. Nič čudnega, da so v hrvaško podjetje z zgolj 11-letno tradicijo, ki danes zaposluje že 600 ljudi, do zdaj precej milijonov vložili tudi velikani, kot sta Hyundai, Kia in tudi drugi. Volkswagen in Porsche bi tako hitreje prišla do tehnologij, ki bi jim omogočile hitrejše ustoličenje na prestolu največjih in najboljših proizvajalcev električnih avtomobilov.
Očitno so tudi za nami časi, ko je bil Volkswagen pripravljen investirali ogromne količine denarja v znamke, kot je Bugatti, ki sicer posluje pozitivno. Danes naj bi bilo podjetje po nekaterih ocenah vredno pol milijarde evrov. Po oceni hrvaških medijev naj bi bil vsaj toliko vreden tudi Rimac, v primeru večjega deleža Volkswagna ali prevzema s strani Nemcev, pa naj bi njegova vrednost še močno poskočila. Do pred kratkim, ko je koncernu vladal, danes pokojni Ferdinand Piech, verjetno tak prevzem niti ne bi bil možen. Da bo Volkswagen prodajal nekatere znamke se špekulira že od časa izbruha afere Dieselgate, ki je nemškega proizvajalca vozil do danes stal že ve kot 30 milijard evrov.
Bugatti le prva lastovka?
Pri Car Magazine še poudarjajo, da je Bugatti morda le prva lastovka znanilka velike razprodaje blagovnih znamk iz korporacijske košarice. Na seznamu naj bi bili Lamborghini, Ital Design, Bentley in Ducati. Trenutna uprava v Wolfsburgu ni tako čustveno navezana na te dragulje kot Piech, ki je umrl lani. Poleg tega je Bugatti že izpolnil svojo zgodovinsko vlogo. V času elektrifikacije njegov velikanski 16-valjni motor s štirimi turbinami in 1500 konjskimi močmi ter ogromnimi emisijami ni v modi. Mogoče pa nov zagon dobi s hrvaško tehnologijo.