Civic šteje že devet generacij, kljub temu pa je karavan, imenujejo ga tourer, skoraj novinec in si šele utira pot v razredu vozil, ki so pri nas množična. Naj naštejem le glavne tekmece: škoda octavia combi, volkswagen golf variant, toyota auris sport tourer, ford focus karavan, hyundai i30 …
Karavanski civic, imenovali so ga aerodeck, je Honda predstavila že v devetdesetih letih prejšnjega stoletja, a se ni proslavil in je hitro utonil v pozabo. Japonci imajo z novincem veliko večje ambicije in tudi številne adute.
Predhodnik postavil dobre temelje
Civic je dobre temelje s futurističnim dizajnom postavil že z osmo generacijo. V deveti je sledila le evolucija začetega, na srečo pa so se po mojem mnenju futurizma dobro oklenili tudi pri karavanu.
Barvita notranjost s kakovostnimi materiali
Kabina je identična kombilimuzinski, kar pomeni tudi, da so uporabljenim materiali enaki in posledično vrhunski. Armaturna plošča je razdeljena v dva nivoja in bo s povsem digitalnimi merilniki ter multifunkcijskim ekranom všeč tistim, ki imajo radi barvitost in so jim nove tehnologije blizu.
Sedi se visoko in pregledno. Sedež s pomočjo ročice, ki je boljša rešitev od vrtljivega gumba, hitro nastavimo tudi po višini. Volan je spuščen precej nižje, zaradi česar voznik lažje razbira podatke z digitalnih merilnikov. Na sredinski konzoli so številni gumbi različnih velikosti za uporabo različnih funkcij. Voznik potrebuje čas, da se jih navadi. Ko se jih, so enostavni za uporabo.
Prtljažnik velik in uporaben
624-litrski prtljažnik je največ kar na papirju premore ta razred vozil. S podrtimi sedeži se poveča na 1.668 litrov. Če je prioriteta zgolj velika luknja, potem v redu, je pa luknja zelo globoka, tudi sovoznikov sedež spredaj ni možno poklopiti.
Zadnja klop je deljiva v razmerju 60/40. Podira se lahkotno, z eno potezo. Pohvalno nizek je nakladalni rob prtljažnika. Ko podremo klop, je nakladalno dno povsem ravno. V hrbtiščih sedežev sem pogrešal mrežice. Predal pred sovoznikom je velik in uporaben, drugi odlagalni prostori so manjši kot pri škodi octavii.
Turbodizel ob natančnem menjalniku zmore veliko
Šibka točka je izbira pogonskih agregatov, saj je 1,6-litrski turbodizel ob 1,8-litrski bencinski različici edina izbira. To pomeni, da je treba za vstopni dizel po ceniku odšteti vsaj 21.500 evrov, z opremo Lifestile, s katero je bil opremljen testnik in dodatki pa 26.880 evrov.
Motor:1.597 ccm, turbodizelski, 88 kW/120 KM, 300 Nm pri 2.000 vrt.
Poraba na testu:4,6 litra/100 km
Zmogljivosti:195 km/h, 10,1 sek. od 0 do 100 km/h
Cena:25.880 € (testnik) / 26.880 € (testnik z dodatno opremo)
AvtoTest
Poraba, pogonski sklop, kakovost materialov, prtljažnik;
Preglednostjo nazaj, majhna izbira pogonskih agregatov in menjalnikov
Karavanski civic ponuja eno najboljših kombinacij med udobjem in vozno dinamiko med srednje velikimi karavani. V mestu je vožnja mirna, nekoliko harmonijo zmoti robato delovanje sistema start-stop. Vedno, ko se motor ugasne in ponovno zažene, v potniško kabino prodre hrup. Materiali so na otip odlični, samodejna klima si zasluži pohvale, še bolj kot to sem palec gor dvignil nastavljivim zadnjim blažilnikom. S pritiskom na gumb izberemo bolj športno ali udobno nastavitev. Tudi, ko je bil prtljažnik polno naložen, je bila vožnja udobna, 88 kilovatov moči pa je še vedno ponujalo tudi agilnost.
1,6-litrski turbodizel z 88 kilovati moči (120 KM) je ob 1,8-litrskem bencinskem agregatu z 104 kilovati moči (142 KM) edina izbira. Čeprav sta oba agregata kakovostna, je dizelski motor moja prva izbira. Razlogi so uglajeno, tiho in mirno delovanje brez vibracij, nizke emisije, pri vstopni opremi so nižje od 100 gramov, in nizka poraba. Na avtocesti pri potovalni hitrosti 130 km/h in polno natovorjen komaj porabi več kot pet litrov goriva, v kombiniranem ciklu sem nameril porabo 4,6 litra. Konkurenca ponuja zmogljivejše agregate, a je tudi nov 1,6-litrski Hondin primerek dovolj agilen, ni pa športnik. 300 Nm navora je na voljo šele pri 2000 vrtljajih, a je motor zelo elastičen, poseganje za ročico menjalnika pa zato redko. Od 0 do 100 km/h pospeši v solidnih desetih sekundah.
Seznam je dolg: škoda octavia combi, volkswagen golf variant, toyota auris sport tourer, ford focus karavan, hyundai i30 … Vsak ima svoje prednosti in slabosti. Civic tourer v primerjavi s konkurenti na papirju ponuja največji prtljažnik, a to ni izrazita prednost, saj ima tudi konkurenca velike. Odstopa po kakovosti materialov v potovali kabini in uglajenosti 1,6-litrskega turbodizelskega agregata, ki je postal sinonim številnih znamk za pogon srednje velikih karavanov. Čeprav kakovostna, pa je majhna ponudba agregatov šibka točka. Tudi menjalnik je pri dizlu le ročni šeststopenjski, pri bencinskem je na izbiro tudi 5-stopenjska avtomatika. Kupec ne more izbrati niti štirikolesnega pogona, ki ga ponujata VW golf variant in škoda octavia combi. Na ta način si krepko zmanjšuje potencialni krog kupcev.
Že vstopni paket opreme prinaša tempomat z omejevalnikom hitrosti, 16-palčna kolesa, LED dnevne luči, samodejno klimatsko napravo ... Testnik s tretjim od štirih nivojev opreme (lifestyle) za dodatne štiri tisočake ponuja tudi prilagodljive blažilnike zadaj z izbiro treh načinov vožnje (komfortno, normalno dinamično). Dodana je kamera za pomoč pri vzvratni vožnji s sliko na ekranu vgrajenim v armaturno ploščo, do podatkov katerega dostopamo z gumbi na volanskem obroču. Za večino varnostnih asistenčnih sistemov je treba izbrati še dobrih pet tisočakov dražjo opremo (Executive), ali poseči po dodatkih. Oprema lifestyle z nadgradnjo v obliki navigacije, biksenonskih žarometov in sistemov podpore dolgih luči s popustom v višini 1.000 evrov ceno civica tourerja ustavi pri 27.170 evrih.