Najekonomičnejša je vožnja s hibridom, najcenejša pa – zaradi razlik v ceni goriva – z dizlom, je pokazala primerjava vožnje s pogonom na bencinsko, dizelsko, plinsko gorivo (LPG) in na elektriko (hibridni pogon).
Motor: 1.796 cm3, bencinski, 141 KM, 104 kW pri 6.200 vrt.
Navor: 175 Nm pri 3.800 vrtljajih na minuto
Poraba in emisije: 10,76 litra/100 km, 184 g CO2/km
Predviden doseg: 769 km (bencin), rezervoar: 60-litrski
Cena: 18.050/18.470 evrov
Elektrika je najboljša izbira za vožnjo po mestu, dizel ali plin pa pri primestni in avtocestni vožnji. Razvoj je konkurenčnejše naredil tudi bencinske motorje, ki so z manjšo prostornino in uporabo turbotehnologije veliko gospodarnejši kot pred časom, zaradi nižje cene pa predstavljajo ugoden nakup.
Enako veliki, a drugače gnani
Da bi bili podatki čim primerljivejši, smo primerjali štiri podobno velike modele različnih znamk in z njimi prevozili 250-kilometrsko pot v enakih pogojih (z vožnjo v gosjem redu).
Traso je sestavljalo okoli 55 odstotkov avtocest ter 25 odstotkov primestne in 20 odstotkov mestne vožnje. Logična izbira med hibridi je bila toyota prius, ki je eno od dveh tovrstnih vozil na trgu.
Motor: 1.753 cm3, dizelski, 125 KM, 92 kW pri 3.700 vrt.
Navor: 320–340 Nm pri 1.800 vrtljajih na minuto
Poraba in emisije: 6,58 litra/100 km, 139 g CO2/km
Predviden doseg: 1.320 km, rezervoar: 70-litrski
Cena: 23.800/25.740 evrov
Pri bencinarju z majhno prostornino je za zdaj edini pravi ponudnik VW, ki v golfa variant vgrajuje tudi motorje prostornin 1,2 in 1,4 litra; zaradi podobnejše moči preostalih smo izbrali večjega, s 77 kilovati moči.
Med ekorazličicami je ponudba bogatejša, saj imajo tu poleg VW svoje predstavnike Opel, BMW, Volvo in Ford. Mi smo se odločili za zadnjega, saj gre za najnovejši model na tržišču. Pri vozilu na plin smo izbrali prav tako novejši model na trgu, to je chevrolet cruze z 1,8-litrskim bencinskim motorjem v nosu.
Rezultati presenetili
Po tovarniških podatkih je s porabo 3,9 litra najekonomičnejši prius, drugi s porabo 5,3 litra mondeo econetic, golf naj bi porabil dober liter več, s 6,4 litra pa je najpotratnejši chevrolet cruze, ki naj bi za sto kilometrov poti, kot navaja tovarna, porabil 7,8 litra goriva.
Motor: 1.798 cm3, hibridni, 136 KM, 100 kW pri 5.200 vrt.
Navor: 142 Nm pri 4.000 vrtljajih na minuto
Poraba in emisije: 6,43 litra/100 km, 105 g CO2/km
Predviden doseg: 869 km, rezervoar: 40-litrski
Cena: 30.800/34.480 evrov
Izmerjena poraba se je od tovarniških po pričakovanjih precej razlikovala, in sicer smo pri cruzeu izmerili povprečno porabo 10,76 litra (LPG) plina. Tretji je bil VW golf, s katerim smo pri sto kilometrih porabili 7,58 litra bencina, stopnico višje je bil z 6,58 litra dizelskega goriva mondeo, zmaga pa je s porabo 6,43 litra pripadla priusu.
Cene močno zmešajo karte
Ko v enačbo vključimo stroškovno plat in dobljene podatke o porabi preračunamo v stroške, se vrstni red občutno spremeni.
Pri preračunavanju smo uporabili cene največjega trgovca na našem trgu in ugotovili, da zaradi nižje cene dizelskega goriva prvo mesto s 17,95 evra (kolikor je stala 250-kilometrska pot) zasede mondeo, na drugo mesto se (s četrtega) zaradi ugodne cene LPG zavihti cruze, saj njegovi stroški znašajo 17,99 evra, na tretje mesto pa z 18,85 evra pade prius.
Motor: 1.390 cm3, bencinski, 122 KM, 90 kW pri 5.000 vrt.
Navor: 200 Nm pri 1.500–4.000 vrtljajih na minuto
Poraba in emisije: 7,58 litra/100 km, 146 g CO2/km
Predviden doseg: 873 km, rezervoar: 55-litrski
Cena: 21.488/23.480 evrov
Zadnje mesto pripade golfu, ki je med temi z 22,23 evra najdražji.
Na kratke razdalje hibridi ...
Primerjava je pokazala, da se prius oziroma hibridi najbolje odrežejo v mestni vožnji, kjer drugi izgubljajo.
... na dolgih dizel in LPG-plin?
Nasprotno pa na avtocesti z vsakim dodatnim kilometrom pridobivata dizelski mondeo in plinski cruze, bencinski golf pa je venomer nekje v ozadju. Zadnjemu v prid za zdaj govori le nižja cena v primerjavi z dizelskimi različicami.