"Nedeljsko popoldne namesto z družinami na avtocesti skupaj z GARS Jesenice in Gasilsko reševalna služba Kranj / Fire & rescue service Kranj smo posredovali na požaru vozila. Tudi mi smo se soočili z elektriko v vozilu in situacijo uspešno obvladali. Hvala, Eržen Rudi za pomoč," so na Facebook strani zapisali v PGD Radovljica. Poleg Prostovoljnega gasilskega društva Radovljica sta pri gašenju požara pomagali poklicni enoti GARS Jesenice ter GARS Kranj.
Po telefonu smo govorili s poveljnikom GARS Kranj Andražem Šifrerjem, ki je za Žurnal24 povedal, da vzrok požara na superšportnem vozilu BMW i8 s pomožnim elektirčnim pogonom še ni znan in da je to stvar policijske preiskave. "Vozilo smo pogasili z vodo, ker je šlo za elektrificirano vozilo, smo izvedli postopke gašenje električnih vozil. Pomislili smo na baterijo, ki smo jo ustrezno ohlajevali in kasneje dobili zabojnik, v katerega smo vozilo z baterijo potopili, da se ni ponovno vžgala," je povedal Šifrer in dodal, da je bil v njihovi kranjski enoti to prvi primer gašenja elektrificiranega vozila. Poveljnik pravi, da sicer na mesec v povprečju pogasijo tri vozila, do zdaj so imeli torej opravka le z vozili na bencin ali dizel. Več primerov je poleti, ko je na cestah več turistov in so vozila razgreta.
"Izobražujemo se za gašenje električnih vozil, se pripravljamo. Teh vozil je na cestah vse več. Že pred 10 leti, ko so se na trgu pojavile sončne elektrarne, smo potrebovali nekaj časa, da smo preučili sistem in našli najboljše rešitve za gašenje. Električna vozila so se razširila šele v zadnjem času, večina vozil je precej novih, zato nekih izkušenj z gašenjem še nimamo. Verjamem pa, da bo v prihodnje posredovanj tudi na električnih vozilih vse več," pravi Šifrer in dodaja, da imajo še največje težave z opremo.
"To je velika težava. Mi imamo posebne ponjave, v Kranju imamo celo dve, s katerimi lahko učinkovito pogasimo avto. Vendar pa z njimi pogasimo požar, ne baterije elektrificiranega vozila. Ta je po navadi pod sedeži, sprednjimi ali zadnjimi, lahko je v dnu vozila. Mi moramo vozilo razkopati in baterijo zaliti. S ponjavo se tega ne da narediti. Potrebni so posebni zabojniki, ki bi morali biti na voljo gasilcem po vsej Sloveniji, ki pa jih ni. Na tem področju bo morala več narediti država. Tako vozilo z baterijo je nevaren odpadek, vprašanje, ki se poraja, je tudi, kdo odvaža ta avto? Vse to je treba urediti na ravni države. Mi smo tokrat improvizirali in dobili zabojnik za smeti, ga oblekli s PVC ponjavo, da je bil neprodušen, drugače, bi voda tekla ven. Mi moramo imeti za take primere posebne, vodoodporne zabojnike," še dodaja sogovornik.
Gasilci iz Radovljice, ki izvajajo vaje za tovrstne primere, so povedali več o improvizaciji, ki so jo morali izvesti na samem kraju. "Na samem kraju je rešitev za pogasitev oziroma ohladitev baterij pristala v improvizaciji. Poznanstvo našega člana z lokalnim podjetnikom Eržen d.o.o in iznajdljivost poveljnika PGD Radovljica je pripeljala do te rešitve. S tovrstnim vprašanjem se je nase društvo že srečalo, zato smo imeli vsaj v nekem manjšem načrtu pripravljeno rešitev," pa pojasnjujejo prostovoljni gasilci iz Radovljice, ki so ostali na kraju dogodka do konca intervencije.
Pečjak: Gorelo je zadaj, kjer je motor na notranje zgorevanje
V povezavi s požarom na BMW i8 je svoj komentar podal še Andrej Pečjak, specialist za električna vozila, ki je dejal, da je treba počakati na uradno mnenje o vzroku nesreče, preden se naredijo zaključki. Hkrati pa je zaradi pogostega pogroma splošne javnosti nad požari električnih vozil opozoril na nekatera dejstva. "Hibridna baterija je locirana med sedežema, vsi visokonapetostni deli pogona, polnilec (itd) so pa pod prednjim pokrovom. Ogenj je izbruhnil zadaj, kjer je motor z notranjim zgorevanjem. Treba je poudariti tudi to, da je ime BMW za model i8 vpoklic zaradi puščanja rezervoarja goriva," pravi Pečjak, ki še pravi, da so morali gasilci vozilo postaviti v kontejner, saj niso mogli vedeti, koliko je vročina prizadela baterijo in bi lahko kasneje prišlo do vžiga. Pečjak še pravi, da bo to verjetno standardna praksa pri hibridih in EV, pri katerih se baterija ni vžgala. "Če se baterija vžge in je avto na prostem, ga je najbolje pustiti, da pogori, podobno kot pri ICE vozilih," zaključuje.
Lepi avtomobili lep gorijo!
Pa daj tak avto v garažo,in pogori še hiša,res ekološko bum zabiti
Ko sem prišel do besede električni,mi je bilo vse jasno!!!