Ker teorija, tako kot papir, zdrži marsikaj, celo trditve o povsem različnih osebnostih enega avtomobila, smo v središču Milana segli v roko vodji oblikovanja notranjosti pri Fordu, Amku Leenartsu.
Na Nizozemskem rojeni oblikovalec, nekdaj vodja oblikovanja notranjosti pri Peugeotu, malo fiesto v hipu postavi v nenavaden položaj – svetilnik novega načina razmišljanja o interakciji na relaciji uporabnik – avtomobil.
Kabina mora izvabljati čustva
Malčka sedme generacije označuje kot enega prvih, a ključnih korakov h globljemu razumevanju želja kupcev. Ford namerava z njegovo pomočjo trezen in racionalen pristop pri ustvarjanju avtomobilskih kabin prepojiti tudi z emocionalno noto. In medtem, ko se uspe nam prekopati čez običajno mero PR-ovskih izjav povezanih s takšno in drugačno revolucijo oblikovanja, našo pozornost ujame Fordova odločnost povezovanja avtomobila z znanstvenim in psihološkim pristopom iskanja idealne kabine.
In ker izsledki številnih raziskav (nekaj podobnega smo slišali že prej in tudi v povezavi z drugimi avtomobilskimi znamkami) strežejo z zanimivim podatkom o tem, da se človek o tem, ali mu je avtomobil všeč ali ne, odloči v prvih treh minutah, se zdi, da so pri modrem ovalu takšne »malenkosti« nehali prepuščati naključjem. Ob tem so v ospredje postavili tudi aktivaciji pozitivnih čustev. V tem pogledu je fiesta nekakšen Fordov pionir.
NE SPREGLEJTE:
- Intervju: Ford predstavil trivaljnik z 200 konjskimi močmi
- Ford fiesta ST: zakulisje na področju kompaktnik "športnih raket"
Kam najprej pogledate ob vstopu v kabino?
Leenarts v svojem govoru o zakulisju ustvarjanja njegove ekipe omeni predvsem izkoriščanje naprednih tehnologij sledenja človeškega vida. Kam ob stopu v kabino človeško oko pogleda najprej, h katerim elementom notranjosti najprej pohitijo prstne blazinice in kakšen vonj aktivira čustva najbolj? Kljub pomanjkanju konkretnih odgovorov velja, da je fiesta tudi v praksi, ne le v teoriji, naredila znaten korak naprej.
Kaj pokaže praksa?
Fordu ni uspelo le prečistiti kabine (gumbov je za petdeset odstotkov manj), ampak je uspel zagotoviti tudi občutno rast kakovosti materialov. Ob tem poudarjamo, da smo sedli v fiesto opremljeno z najbolj prestižnim in seveda tudi najdražjim paketom vignale. Pa vendar, arhitekturne lastnosti kabine pričakujte tudi v večini povsem običajnih, dostopnejših fiest.
To med drugim pomeni tudi prosto stoječi zaslon vmesnika občutljiv na dotik, ki je glavni krivec za zmanjšanje števila stikal. Ker ni integriran v vrh armaturne plošče, dovoljuje njen strm njen padec proti notranjosti kabine. S tem so Leenarts in njegova ekipa povečali predvsem občutek zračnosti.Volan gosti kar štirinajst stikal, a gneče ali nepreglednosti ni. Ergonomskih pomislekov v primerjavi s predhodno generacijo, kjer se je stikal pred in po prenovi na sredinski konzoli kar trlo praktično ni.
Kakovost materialov glede na segment odstopa v pozitivnem smislu (ne pozabite, sedimo v fiesti vignale), predvsem pa so očitne bolj organske, tople poteze. Tu pride do izraza Leenartsova trditev o okusu in napredku po oblikovni plati: "Fordova fiesta je eden prvih, a ključnih korakov k uresničevanju namere o evoluciji, ki odseva našo strast do oblikovanja z vsakodnevno uporabnostjo."
Ford se je resno lotil individualizacije
Jasno je, da je fiesta predvsem v primerjavi s šesto generacijo pridobila tudi in predvsem na področju individualizacije. Na tem področju je, priznajmo, Ford močno zaostajal za številnimi tekmeci. Po novem pa bo oziroma je fiesta edini malček s kar štirimi različnimi oblikami odbijačev, v povezavi s paketi titanium, ST-line, active ter vignale, skladno z izbiro omenjenih oprem pa se bodo spreminjali tudi določeni elementi notranjosti. O tem, kako je Američanom uspelo nadzorovanemu in racionalnemu pristopu pri nastajanju nove kabine integrirati tudi emocionalno si še nismo enotni, obenem pa odobravajoče kimamo spremembam zunanjosti.
Nenavadna postavitev zadnjih luči
Ivan Telesca, eden od oblikovalcev zadolžen za obliko karoserije z nemirnim korakom in zdi se, da komaj brzdajočim navdušenjem, postopa okoli razstavljenega vozila. Z dlanmi se neprestano dotika določenih delov karoserije, njegove oči pa izza modnih okvirjev korekcijskih očal švigajo levo in desno v želji, da bi komunicirale enako navdušenje kot njegova govorna predstavitev ključnih oblikovnih izhodišč.V ospredje potiska predvsem za fiesto nenavadno postavitev zadnjih luči, ki so prvič izrazito horizontalne, s tem pa naj bi Telesca in družba navidezno razširili zadek z njim pa tudi nastop novinke.
Kljub dejstvu, da fiesta na zunaj deluje privlačno, znotraj pa je vsaj na prvi pogled in občutke naredila velik korak naprej, imamo občutek, da je s poudarjanjem odraslosti izgubila nekaj malega igrivega značaja. Za resnejšo sodbo o tem bomo morali sesti za volan, predvsem pa pod drobnogled vzeti še katero od drugih izvedenk, ne le izrazito elegantno in s prestižnim predznakom podčrtano izvedenko vignale. A obeti so dobri …