Avto
261 ogledov

Ford fiesta ST: Zakulisje revolucije na področju „malih športnih raket“

avtosalon
1/26
Saša Despot
Ford je v osrčje razstavnega prostora v Ženevi postavil novo generacijo športne fieste ST, ki temelji na sedmi generacije Fordovega kompaktneža. Čeprav se nisem smel usesti v vozilo, niti odpreti pokrova motorja, da bi si ogledal „malo čudno“ pod motornim pokrovom ST, sem v pogovoru s strokovnjaki odgovornimi za razvoj vozila, izvedel marsikatero zanimivost. Kljub trem valjem v fiesti ST ne boste razočarani nad zvokom motorja, zagotavljajo pri Fordu.

V Ženevi je bilo tokrat razstavljenih malo serijskih novosti, ki bi bile vsaj tako pomembne za slovenskega kupca, kot je nova generacija Fordove fieste.

Sedma generacija fieste temelji na Fordovi globalni B platformi. Ford je v Ženevo pripeljal kar štiri karoserijske izvedenke nove fieste, poleg klasične različice, še prestižno vignale, suvovsko active in kot češnjo na vrhu torte še športno različico ST. In prav o njej je bilo na razstavnem prostoru „modrega ovala“ največ govora.

V desetih letih od šestvaljnika do trivaljnika

Čeprav aktualna generacija fieste še vedno velja za eno najbolj, če ne najbolj vozniško, športno, med vsemi kompaktnimi kombilimuzinami, pa so bile spremembe nujne. Predvsem v potovalni kabini, kjer je bila s (pre)številnimi stikali in gumbi ter majhnim osrednjim zaslonom krepko za časom.

Zunanja podoba je še bolj dinamična, kot smo jo vajeni. Linije niso bolj ostre, je pa karoserija bolj „napihnjena“, možata in že na prvi pogled zagotavlja, da dinamika ostaja na prvem mestu. To je seveda najbolj izrazito pri športni izvedenki ST v ekskluzivni »liquid blue modri barvi, ki so jo postavili prav v središče dogajanja.

Da so lovili zadnji rok za razkritje v Ženevi, namiguje to, da se nismo smeli vanjo usesti in jo pretipali. Dokaj nenavadno, glede na to, da se lahko brez težav usedeš v ferrarije, lamborghinije. Mislim si, da prototip verjetno pod motornim pokrovom niti ni imel pravega motorja, če ga je sploh imel. Niso nam namreč dovolili odpreti motornega pokrova.

Ford fiesta | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Ford fiesta ST | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Lahkokategornik, ki ga lahko pospravimo v nahrtnik

Pod njim je glavna novost športne različice fieste ST, ki jo bo po novem poganjal „lahkokategornik“ izdelan iz aluminija, trivaljni ecoboost 1,5-litrski motor z možnostjo izkopa enega valja v koris še manjše porabe goriva. Zahvaljujoč turbopolnilniku razvije kar 147 kilovatov moči (200 KM) in 290 Nm navora. Z mesta do 100 km/h pospeši v 6,7 sekunde. Pospešek ostaja podoben kot z 1,6-litrskim štirivaljnim motorjem, a mi je Matthias Tonn, zadolžen za ST različico, zagotovil, da trivaljnik ponuja bistveno več užitka v vožnji, tudi zaradi več navora, na razpolago ga je 290 Nm, kar 40 Nm več kot pri aktualni različici.

Fordov inženir za razvoj nove generacije fieste nam je pojasnil tehnične inovacije: "Nova je kombinacija posrednega in direktnega vbrizgavanja goriva, spremembe smo naredili na turbopolnilniku, prvič s trivaljnikom uporabljamo tehnologijo za izklop valja, torej lahko deluje tudi na dveh valjih. Na eni strani imamo izjemno moč, na drugi pa majhne izpuste CO2.“

Ford fiesta ST | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Ford fiesta ST | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


 

 

 

 

 

Če smo še leta 2003 lahko preizkušali clia z V6 trilitrskim motorjem, se bomo morali dobro desetletje kasneje zadovoljiti s trivaljniki, ki lahko delujejo tudi kot dvovaljniki. "Ne boste razočarani, mi je prišepnil Tonn in dodal, da so posebno pozornost posvetili zvoku, ki kljub trem valjem ostaja športen. „S prilagajanjem tehnologije za elektronsko izboljšanje zvoka in aktivnega krmilnega ventila smo ojačali naravno športen zvok izpušnega sistema trivaljnega motorja,“ pravi inženir.

Obsedeni s krmilnim mehanizmom

Izvedel sem, da so fiesto ST do onemoglosti priganjali na svojem preizkuševalnem poligonu v Lommelu v Belgiji, kjer ima Ford svoj testni center z ovalno stezo okoli njega. Inženirji naj bi bili obsedeni predvsem s krmiljenjem. Krmiljenje so umerili tako, da se obnaša po željah bolj zahtevnih dirkačev, hkrati pa bodo z njim v rokah uživali tudi manj vešči vozniki.

V fiesto se sicer nismo smeli usesti, so pa predstavili "prerezan“ prototip, kjer smo imeli vpogled v notranjost, ki je povsem spremenjena v primerjavi z aktualnim modelom. Najprej v oči pade nov samostoječ 8-palčni zaslon na dotik podprt s tehnologijo tretje generacijo infontament sistema Sync 3, ki smo ga že spoznali v modelu kuga. Primerljivo velik je z najbolj prestižnimi Fordovimi modeli, pri katerih smo bili do sedaj vajeni, da je zaslon vgrajen v armaturno ploščo. Pri fiesti je nasajen na vrh armaturne plošče, kot smo vajeni v BMW serije 1 ali mercedesu A. Vsekakor boljša rešitev, ki zagotavlja tudi boljšo preglednost.

Ford fiesta ST | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Ford fiesta ST | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


Čeprav ima fiesta precej športni menjalnik, je ta na pogled nenavadno pokončen, armaturna plošča je temeljito prečiščena, izstopata okrogla gumba za upravljanje s klimatskim sistemom na dnu sredinske konzole in nekaj manjših stikal. V Fiesti ST lahko voznik s pritiskom na stikalo izbira med tremi načini vožnje. Z izbiro režima sport se spremeni odzivnost motorja in krmiljenja, nastavitev elektronskega nadzora stabilnosti in izpušnega zvoka.

Fiesta za v opero, na teren ali dirkališče

Ko smo pokukali še v druge karoserijske različice fieste, smo videli, da so res prilagojene različnim okusom. Fiestin inženir Jon Butress mi je v pogovoru izdal, da so se skušali prilagoditi najrazličnejšim okusom in stilom uporabnikov tovrstnih vozil. Vgradili so različne obloge za prestavne ročice, volan, kljuke na vratih in armaturni plošči.

Pri fiesti ST je jasno izražen napis na pragovih vrat Ford Performance. Športna Fordova ekipa je prvič sodelovala z inženirji pri razvoju in izdelavi trivaljnika. V različic ST izstopajo še športni recaro sedeži z veliko bočnega in ledvenega prijema. V ST smo opazili veliko kontrastnih šivov na armaturni plošči, ročici menjalnika in volanu. Tudi 18-palčna platišča so bolj izrazita kot pri drugih izvedenkah.

Ford fiesta ST | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Ford fiesta ST | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


“Nova fiesta ST ostaja prepoznavna po vozni dinamiki, ki smo jo še izboljšali, hkrati pa je to še bolj ekonomičen model, saj smo s pomočjo deaktivacije valja izpuste znižali malo nad mejo 100 gramov na prevožen kilometer,“ je povedal Butress in dodal, da so še posebej ponosni na nabor sistemov za pomoč vozniku. "Tehnologije iz dražjih in večjih modelov se vse hitreje selijo v manjša vozila, postajajo cenejši. Če je prej fiesta ponujaja tri elektronsko podprte sisteme za pomoč vozniku, jih zdaj kar 15.“

Najbolj izpostavljen je sistem, ki prepoznava objekte 130 metrov pred vozilom, sistem pa po potrebi, če tega voznik ne stori sam, avtomatsko zavira v kritični situaciji.

Ford fiesta | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Kdaj prihaja v Slovenijo?

Zdaj ima tudi prilagodljivi radarski tempomat, sistem za opozarjanje na prečni promet, parkirnega pomočnika, satelitsko navigacijo, sistem na opozarjanje na nenamerno zapuščanje voznega pasu, sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, sistem za prepoznavanje prometnih znakov …

Nova fiesta v Slovenijo prihaja v naslednjih mesecih, športna izvedenka ST naslednje generacije bo na voljo v začetku leta 2018. Kupci bodo lahko izbirali med različicama s tremi in petimi vrati.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.