Avto
18 ogledov

Ekonomska logika - poceniti avtomobile

Žurnalov avto leta Saša Despot
Hrvaški finančni minister Slavko Linić je s 1. julijem 2013 najavil pocenitve. Gre za nadaljevanje usklajevanja hrvaškega sistema trošarin in davkov s pravnim redom Evropske unije.

Kot je pojasnil Linić, se bo s prenovljenimi zakoni, ki naj bi jih sprejeli do konca leta, spremenila tudi ekonomska logika, to pa naj bi spodbudilo potrošnjo na Hrvaškem po tem, ko bo država sredi prihodnjega leta postala del prostega trga EU.

Z vstopom Hrvaške v EU se začenja boj za nabiranje davka na dodano vrednost, saj bi z višjimi trošarinami izgubili potrošnike, ki bi lahko kupovali bolj ugodno blago v sosednih državah članicah EU in ga prepeljali na Hrvaško brez carine in drugih ovir, so Linićevo izjavo povzeli hrvaški mediji.

Najpomembnejša novost zakona o posebnem davku na motorna vozila je izračun obdavčitve na podlagi količine izpustov ogljikovega dioksida in ne zgolj na podlagi vrednosti vozila. To pomeni, da bodo lastniki za močnejše in starejše avtomobile, ki imajo višjo emisijo ekološko nesprejemljivega plina, državi plačali več, je odločitev vlade pojasnil Linić. Na finančnem ministrstvu pričakujejo, da bodo s temi spremembami zmanjšali uvoz močnejših starejših rabljenih vozil ter šli na roko tistim, ki bodo kupovali manjša, nova in ekološko bolj sprejemljiva vozila.

Kot je poročal Večernji list na svoji spletni strani, bodo cenejši predvsem avtomobili v vrednosti med 20.000 in 30.000 evrov, ki predstavljajo 70 odstotkov trga novih vozil na Hrvaškem. Finančno ministrstvo je predlagalo, da bi od posebnega davka izvzeli avtomobile z dizelskim motorjem, katerih izpusti ne presegajo 85 gramov ogljikovega dioksida na kilometer ter avtomobile na bencinski in plinski pogon z izpusti do 90 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.